Jos pelkästään mies laittaisi teillä ruokaa ja päättäisi mitä syödään, mitä se pääasiassa olisi?
Mietin vaan että onko tuo omani vähän simppeli. Minä teen meillä pääsääntöisesti kaikki ruuat, koska tykkään laittaa ruokaa. Kun olin 2 viikkoa reissussa, mies kertoi mitä oli syönyt sillä välin. Ensimmäisen viikon makaronilaatikkoa ja toisen viikon tonnikala-makaronimössöä. Kyllä se kiltisti syö lähes kaikkea, poislukien etanat, ravut ja raaka kala.
Kommentit (58)
Mies laittaa meillä ruuat 99%:sti. Monipuolisesti tekee kaikkea. Ei kai missään perheessä samoja ruokia koko ajan syödä?
Ramen, lasagne, jambalaya ja meksikon pata on mun miehen bravuureja. Ihan hyvin syötäs, mutta kasviksia olis vähemmän. Viikonloppuisin kokataan yhdessä, mutta viikolla lähinnä minä kokkailen.
Kyllä mä meillä tuon ruuan pääosin hoidan kun vaimo tekee vuorotyötä ja tulee usein illalla himaan eikä jaksa alkaa kokkamaan kotiin tultuaan. Meillä on taidettu seuraavasti syödä tällä viikolla:
Maanantai: kanasuikaleita kookosmaitocurry kastikkeessa ja riisiä
Tiistai: lehtipihvi ja salaattia
Keskiviikko: tilattiin kebabit himaan
Torstai: lohta ja salaattia
Perjantai: kalapuikkoja ja ranskalaisia
Lauantai: jauhelihaperunapata
Sunnuntai: vielä hieman avoin. Mahdollisesti wienerleike ja salaattia kun niitä tuolta kaapista löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä meillä tuon ruuan pääosin hoidan kun vaimo tekee vuorotyötä ja tulee usein illalla himaan eikä jaksa alkaa kokkamaan kotiin tultuaan. Meillä on taidettu seuraavasti syödä tällä viikolla:
Maanantai: kanasuikaleita kookosmaitocurry kastikkeessa ja riisiä
Tiistai: lehtipihvi ja salaattia
Keskiviikko: tilattiin kebabit himaan
Torstai: lohta ja salaattia
Perjantai: kalapuikkoja ja ranskalaisia
Lauantai: jauhelihaperunapata
Sunnuntai: vielä hieman avoin. Mahdollisesti wienerleike ja salaattia kun niitä tuolta kaapista löytyy.
Ja sen verran vielä lisään, että jos vaimo on reissussa niin saatan viikon syödä pakastepizzaa, lasagnea tai jotain muuta riittoisaa mättöä. Itseäni varten en jaksa paljoakaan kokkailla.
Mies itselleen tekee monipuolista ja terveellistä ruokaa ns. Lautasmallin mukaan.
Mutta jos minäkin söisin, niin vaihtaisi eläinperäiset ainesosat kasvisperäisiin, koska olen vegaani :D
Ja mies tykkää myös vegeruuasta ja ei koskaan pakottaisi minua syömään eläinperäistä safkaa.
Ja hyvin aina maistuu minun tekemät ruuat, lähinnä aikataulut pakottavat erillisiin ruokiin ja mies kuitenkin tykkää sekaruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Mies itselleen tekee monipuolista ja terveellistä ruokaa ns. Lautasmallin mukaan.
Mutta jos minäkin söisin, niin vaihtaisi eläinperäiset ainesosat kasvisperäisiin, koska olen vegaani :D
Ja mies tykkää myös vegeruuasta ja ei koskaan pakottaisi minua syömään eläinperäistä safkaa.
Ja hyvin aina maistuu minun tekemät ruuat, lähinnä aikataulut pakottavat erillisiin ruokiin ja mies kuitenkin tykkää sekaruuasta.
Siis miehesi tekee ihmiselle väärää ruokaa, ja sinäkin syöt sopimatonta ravintoa. Hyvin sovitte toisillenne :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Varmaan makkaraa.
Makkara onkin sopivaa ravintoa ihmiselle.
Wrapejä tai possunlihakastiketta ja perunoita.
Niitä hän on viime kuukaudet tehnyt omalla ruoanlaittovuorollaan.
Meillä mies laittaa pääasiallisesti kaikki ruuat. Lähinnä kasvisruokia ja n. kerran viikossa kalaa. Teinimme eivät suostu enää syömään kanaa ja kalkkunaa - punaista lihaa ei olla 20 vuoteen kotona syötykään - joten miehen kokkailut ovat muuttuneet entistä kasvisvoittoisemmiksi.
Meillä useimmiten mies valmistaa ruuat. Tosin syödään kotona vain viikonloppuisin, kun kumpikin syö työpaikkalounaan eikä lapsia ole. Tyypillisiä aterioita ovat:
- alkuun ruohosipulikeitto
- väliruuaksi sillihyytelö
- pääruokana lihapullat ja perunamuussi
- jälkiruokana mangosorbetti
tai
- alkuun gratinoituja herkkusieniä ja pekonia
- väliruokana kylmäsavulohipiiras
- pääruokana kassleria, kermakastiketta ja paistettuja perunoita
- jälkiruokana crème brulée
tai
- alkuun suolakurkkuja, smetanaa ja hunajaa
- väliruokana kaali-puolukkasalaatti voisulan kera
- pääruokana punaviinissä keitettyjä linssejä
- jälkiruokana rahkapiirakka ja luumuhillo
Ollessani poissa kotoa mies syö leipää ja juustoa, munia, pussinuudeleita ja pakastepitsaa. On nyt siirtynyt kasvisruokaan ja kuulemma töissä tulee sitten syötyä monipuolisemmin.
Samaa syötäis kuin nytkin, kasvispainotteista sekaruokaa.
Erilaisia kala- ja kasvisruokia tuo lähinnä tekee, usein itämaisella painotuksella. Curry-innostus alkaa pikkuhiljaa hiipua ja nyt tuo harhailee enimmäkseen Japanin ja Kiinan keittiöiden suunnalla. En voi valittaa. Kokkaa meillä muutenkin suurimman osan aterioista.
Jos itse saisin miehenä päättää:
- yhtenä päivänä valmismaksalaatikkoa
- parina kolmena päivänä pakastepizzaa (ei kuitenkaan peräkkäisinä päivinä)
- yhtenä päivänä lasagnettea (semi-itsetehtyä)
- yhtenä päivänä kinkku-perunasuikalekiusaus valmiiksi viipaloiduista tamineista.
- vikkonloppuisin ruoka haetaan ravintolasta (kebabia tai hamppareita)
Ei haittaa vaikka joka viikko olisi ihan samat ruuat. En tykkää ruuanlaitosta enkä syömisestä. Pysyypähän painoindeksikin siinä kahdenkympin korvilla. Riittää että ruoka ei ole pahaa, toki aina on plussaa jos se on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies laittaa pääasiallisesti kaikki ruuat. Lähinnä kasvisruokia ja n. kerran viikossa kalaa. Teinimme eivät suostu enää syömään kanaa ja kalkkunaa - punaista lihaa ei olla 20 vuoteen kotona syötykään - joten miehen kokkailut ovat muuttuneet entistä kasvisvoittoisemmiksi.
Siis tosi surkeaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse saisin miehenä päättää:
- yhtenä päivänä valmismaksalaatikkoa
- parina kolmena päivänä pakastepizzaa (ei kuitenkaan peräkkäisinä päivinä)
- yhtenä päivänä lasagnettea (semi-itsetehtyä)
- yhtenä päivänä kinkku-perunasuikalekiusaus valmiiksi viipaloiduista tamineista.
- vikkonloppuisin ruoka haetaan ravintolasta (kebabia tai hamppareita)Ei haittaa vaikka joka viikko olisi ihan samat ruuat. En tykkää ruuanlaitosta enkä syömisestä. Pysyypähän painoindeksikin siinä kahdenkympin korvilla. Riittää että ruoka ei ole pahaa, toki aina on plussaa jos se on hyvää.
Ravintoköyhää mautonta sapuskaa :D:D:D
Jos mieheni jää yksin kotiin, hän yleensä tekee eineksiä. Mä laitan yleensä meillä ruuat, mutta suhteen alkuaikoina mies laittoi enemmän kuin nykyään. Hänen perusruokansa on tomaattimurskapohjaista kastiketta, jossa on wokki- tai muita pakastevihanneksia ja papuja. Sen kanssa usein kuskusia tai pastaa.
Av-mammat kyselee jopa vedenkeittämiseen ohjeita palstalla, ja kaikki maailman huippukokitkin on miehiä.
Kertoo vain omasta tasostanne, jos miehenne on pitsaa syövä sohvaperuna.