Miten oppisi sietämään nälän tunnetta?
Yritän laihduttaa ja tuo on suurin kompastuskivi. Nälän tunne tulee mulle ihan liian helposti, vaikka en tarvitsisi enää sillä hetkellä ravintoa enempää.
Kommentit (71)
Samalla tavalla kun vähennät himoa kaikkiin muihinkin riippuvaisuuksiin. Joko vähennät tai et.
Mun tekee just nyt mieli suklaakakkua, en ota, koska söin aamupalalla jukurtin missä oli sokeria. En halua liikakiloja. Otan suklaakakkua kun olen syönyt kevyen lounaan. Näin ikkäästi. Se täytyy vaan kestää, se himo. Ei se ole nälkää!!!
Vähennä hiilaria, lisää rasvaa.
Mun oli ennen ihan mahdotonta elää ilman välipaloja. Nykyään riittää 2-3 ateriaa päivässä. Ateriaväli voi helposti olla 12 tuntia. Pätkäpaastopäivänä jopa 16 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Mun tekee just nyt mieli suklaakakkua, en ota, koska söin aamupalalla jukurtin missä oli sokeria. En halua liikakiloja. Otan suklaakakkua kun olen syönyt kevyen lounaan. Näin ikkäästi. Se täytyy vaan kestää, se himo. Ei se ole nälkää!!!
Ei nyt ole kyse makeanhimosta.
Syömällä oikein. Runsasti kasviksia aterialla, riittävästi rasvaa ja sopivasti proteiinia.
Älä hoitajaksi. Tulet hämmästymään miten pitkiä aikoja ihminen voi olla syömättä ja kysymättä, eikä itse edes välttämättä tajua sitä.
Jos nälättää, niin juo ensin lasillinen vettä. Jos nälättää edelleen, niin syö omenaa tai porkkanaa tms. "sallittua". Olen itse kyllä sitä mieltä, että näläntunnetta ei tarvitse pelätä tai olla koko ajan poistamassa/ennaltaehkäisemässä. Se ei ole vaarallista, jos joskus tuntee nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ole kyse makeanhimosta.
No en ota myöskään pähkinöitä tai muutakaan mitä nyt tekis mieli. Teen muuta ja syön myöhemmin. Ei se mikään taito ole mätätä jatkuvasti jotain suuhunsa.
Ei sulla mikään nälkä ole edelleenkään, joten älä puhu nälästä. Sä syöt hyvää laadukasta ruokaa 3 kertaa päivä ja lopun ajan teet muuta.
Täällä keskustellaan vain kaupoista jo poistuneista herkuista, palmuöljystä fazerin suklaassa, hesen kuponkien huonontuneista tarjouksista jne. Laihduttaminen ja esim. kaunis,nuori hoikka nainen on täällä tabu joka johtaa yleensä ketjun poistoon
"Mun tekee just nyt mieli suklaakakkua, en ota, koska söin aamupalalla jukurtin missä oli sokeria. En halua liikakiloja. Otan suklaakakkua kun olen syönyt kevyen lounaan. Näin ikkäästi. Se täytyy vaan kestää, se himo. Ei se ole nälkää!!!"
:'D Et voi olla tosissasi...
Vierailija kirjoitti:
"Mun tekee just nyt mieli suklaakakkua, en ota, koska söin aamupalalla jukurtin missä oli sokeria. En halua liikakiloja. Otan suklaakakkua kun olen syönyt kevyen lounaan. Näin ikkäästi. Se täytyy vaan kestää, se himo. Ei se ole nälkää!!!"
:'D Et voi olla tosissasi...
Paksukaiset mättää jatkuvasti jotain naamariin saa, huomaamatta ettei muut tee niin. Väittävät että ovat nälkäisiä.
Ei jatkuvasti voi olla syömässä.
Keksit jotain muuta tekemistä kun ruuan himo iskee. Jos ihan pakko on jotain saada niin leikkaa edellisenä iltana kurkkuja ja porkkanoita ohuiksi suikaleiksi ja laita jäävesikulhoon niin ne säilyvät raikkaina seuraavaan päivään. Niitä voi popsia melkein rajattomasti.
Miksi pitäisi? Karppaa, niin ei tarvitse kärsiä nälästä ja laihdut silti.
Vierailija kirjoitti:
Keksit jotain muuta tekemistä kun ruuan himo iskee. Jos ihan pakko on jotain saada niin leikkaa edellisenä iltana kurkkuja ja porkkanoita ohuiksi suikaleiksi ja laita jäävesikulhoon niin ne säilyvät raikkaina seuraavaan päivään. Niitä voi popsia melkein rajattomasti.
Tai sitten vaan koittaa keksiä muuta tekoa kuin syöminen.
Nälkää ei tarvitse sietää. Syöt vaan kun on nälkä ja syöt terveellisesti. Muista liikkua.
Omilla ajatuksilla. Ajatttele, että ei sinulla oikeasti ole nälkä, luulet vain, se on illuusio.
Kun syö kunnon aterian esim. neljän tunnin välein nii superkova nälkä harvemmin iskee ja jos iskee niin todennäköisesti vatsalaukku on niin venynyt että kestää jonkun aikaa ennen kuin se tiivistyy. Pientä nälkää kestää kun tietää että se koko ajan helpottuu.
Toinen hyvä keino on kiinnittää huomio muuhun kuin oman navan kuulosteluun. Vauhdikkaan työpäivän tai intensiivisen harrasteen kesken ei edes ehdi miettiä nälkää. Ja kohtahan se nelisen tuntia onkin taas mennyt ja voi syödä normaalin aterian.
Pätkäpaasto 16:8.