Miten asettimellinen tamponi laitetaan?
Olen vasta 13, enkä keksinyt parempaa sivua kysellä. Menkat alkoi eilen jä äidillä oli vain yksi tamponi jäljellä, joka oli siis sidepakkauksen sisällä. Äiti kyllä selitti, miten se kuuluu laittaa, mutta en enää muista. Nyt olen jo vessassa enkä löydä mistään ohjeita sen laittoon. Ja pitää laittaa tamponi, koska menen uimaan. Side ei käy.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
sillanpään koneelta löytyi poistettuja lapsip tiedostoja.
Katselu ei ole rikos vaikkakin kertoo paljon tyypistä.
Hän sanoi ettei ole katsonut vaan joku muu on hänen koneellaan ollut.
Koska koneelta oli poistettu nämä tiedostot niin ei tule tuomiotakaan,mutta jokainen voi tehdä päätelmänsä itse.
Voi itku kun tarvitsisin oikeasti apua :( Jos ei halua vastata otsikon kysymykseen, ei tarvitse vastata ollenkaan.
Ei kaikille käy tamponit ollenkaan. Olen synnyttänyt kolme lasta ja en vieläkään tahdo käyttää tamponia. Ne ovat epämukavia asettaa ja käyttää. Käytän siteitä. Sekä kesto-, että kertakäyttö. Kestositeet ovat mukavia ja ekologisia, joten suosin niitä silloin kun vuoto on niukempaa. Kuukuppikaan ei käy, koska on epämukavan tuntuinen, siis se kohta joka osuu vaginan limakavolle. Jos äidillesi käy tamponi, niin se ei silti välttämättä käy sinulle. Voit kokeilla tai siirtyä siteisiin.
Vedetään tampooni auki.
Asetetaan tamppooni olalle, varmistetaan ettei takatulisuihkun alueella ole ketään.
Tähdätään vulvaan ja laukaistaan tamppooni.
Hyvä tietää, että kaikille ei käy tamponi. Ei tarvitse tuntea itseään epänormaaliksi, vaikka tamponin asettaminen ei onnistuisikaan. On naisia, jotka ovat jopa synnyttäneet ja silti eivät pidä tamponeista! Tamponi on epäluonnollisen kuiva kapistus ja se voi imeä kosteutta limakalvoilta liiankin tehokkaasti ja hangata liikkuessa.
Se työnnetään sillä asettimella sisään. Tai otat koko asettimen irti ja laitat sormin.
Varo pedofiilejä ja muita hyväksikäyttäjiä kun olet noin nuori.