Kaupassa äiti osoitteli rapuja sormella ja selitti pikkutytölle niiden olevan "niitä rapuja"
Aika järkyttävää, toivottavasti joku kaveri selittää tytölle miten niitä kidutetaan ennen syömistä.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Voisinpa vaikka lyödä pienen vedon, ettei kovin moni tähän ketjuun kirjoitteleva ole uhrannut montaakaakaan ajatusta rapujen kärsimyksille ennen tätä. Erona voi olla se, että toisia ei kiinnostanut aiemmin eikä kiinnosta nytkään miksi ravut keitetään, toiset havahtui juuri nyt vänkäämään kärsimyksistä
Ei pidä paikkaansa. Itse heräsin eläinten kärsimyksiin noin 5-vuotiaana nimenomaan sillä hetkellä, kun kuulin, että ravut keitetään elävältä. En varmaan ole ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravut keitetään elävinä, vaikka ne ovat eläviä ja tuntevia olioita ihan kuin me ihmisetkin. Ne voisi myös keittää kuolleina vaikkapa niskat taitettuina, mutta ihmiset haluvat niiden olevan tulipunaisia. Jos ne keitetään kuolleina ne ovat harmaita. Siispä laitetaan ne kiehuvaan veteen sätkimään, jossa ne kiehuvat kuoren sisällä kituen hirveissä tuskissa. Kai te tiedätte miten tuli polttaa ihmistä? Miten hirveitä palovammat ovat? Joka ikinen pieni rapu on kokenut sen. Kippis vaan ja otetaanpa uusi rapu ahnaille huulille..
Rapu ei edelleenkään ole kykeneväinen tuntemaan kipua.
Lähde?
Lähde on paikka, mistä voi vaikkapa ottaa keitinvettä ravuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisinpa vaikka lyödä pienen vedon, ettei kovin moni tähän ketjuun kirjoitteleva ole uhrannut montaakaakaan ajatusta rapujen kärsimyksille ennen tätä. Erona voi olla se, että toisia ei kiinnostanut aiemmin eikä kiinnosta nytkään miksi ravut keitetään, toiset havahtui juuri nyt vänkäämään kärsimyksistä
Ei pidä paikkaansa. Itse heräsin eläinten kärsimyksiin noin 5-vuotiaana nimenomaan sillä hetkellä, kun kuulin, että ravut keitetään elävältä. En varmaan ole ainoa.
Osterit syödään elävänä. Nillitä siitä mieluummin ituhippi.
Itse asiassa luonnonvarainen sampi on nykyään suojeltu. Kaviaaria saadaan enää viljellystä sammesta.
Jep, rapujen syöminen on aivan turhaa rituaalisyömistä. Olen itse lihansyöjä, mutta joku raja silti.
Mutta menepä kyseenalaistamaan silti irl jonkun kaverin rapujuhlarituaalit, niin paskaa saat niskaan. Kuulemma rapu ei tunne mitään ja ihan nälkään täytyy syödä rapuja.
Ai niin, siltä rapujen syöjältä saa myös mukavan halveksuvan asenteen omia rapumielipiteitä kohtaan. Näin 2010-luvulla.
Kaltataan sikojakin elävänä, mikä ero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravut ei tunne keitettäessä kipua. Opetelkaa faktoja idiootit.
Lähde?
Lähde on kohta, josta raikasta pohjavettä pääsee pulppuamaan. Ravut kuolevat heti jouduttuaan kiehuvaan veteen. Niskojen taittaminen tuottaisi enemmän tuskaa.
Lähde?
Esim. Multialassa on sellainen.
Vitsi mikä läppäveikko! Mikä ilopilleri! Vauuuuuu! Menisikö sun juttu seuraavaan Kevätpörriäiseen? Siinäpä tavotteita pikkuiselle.
Oivoi, taas läiskähti vihervasurilla kuppi nurin. Taisi mennä uniikilla tofupullerolla tunteisiin!
vihervassari vihervassari vihervassari öyh öyh vihervassari vihevassari röyh vihervassari vihervassari vihervassari katsokaan kun argumentoin rautaisesti vihervassari vihervassari vihervassari....
Ai ai ai kun meni tunteisiin siellä! Onneksi ravuilla ei mene, ne kun kuolevat heti kiehuvassa vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Jep, rapujen syöminen on aivan turhaa rituaalisyömistä. Olen itse lihansyöjä, mutta joku raja silti.
Mutta menepä kyseenalaistamaan silti irl jonkun kaverin rapujuhlarituaalit, niin paskaa saat niskaan. Kuulemma rapu ei tunne mitään ja ihan nälkään täytyy syödä rapuja.
Kuolleet eivät tosiaan tunne mitään ja rapu kuolee välittömästi kiehuvassa vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Ravut keitetään elävinä, vaikka ne ovat eläviä ja tuntevia olioita ihan kuin me ihmisetkin. Ne voisi myös keittää kuolleina vaikkapa niskat taitettuina, mutta ihmiset haluvat niiden olevan tulipunaisia. Jos ne keitetään kuolleina ne ovat harmaita. Siispä laitetaan ne kiehuvaan veteen sätkimään, jossa ne kiehuvat kuoren sisällä kituen hirveissä tuskissa. Kai te tiedätte miten tuli polttaa ihmistä? Miten hirveitä palovammat ovat? Joka ikinen pieni rapu on kokenut sen. Kippis vaan ja otetaanpa uusi rapu ahnaille huulille..
Pimeys kaikkosi kun valtavan ihmisansan katto avautui. Uhkaavana kuin myrskyssä heiluva puu harmaat okaiset sakset nousivat kauhusta lamautuneiden alastomien ihmisparkojen ylle. Mustina uhkaavina kuulina kieppuvat silmät etsivät ensimmäistä kypsennettävää. Rapujumalan jylisevä ääni valmiina sovittamaan esi-isiensä uhrin kumisi heidän korvissaan. ”tänään, hyvät ihmiset, tasaamme tilin, MUAHAHAHAA!”
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, siltä rapujen syöjältä saa myös mukavan halveksuvan asenteen omia rapumielipiteitä kohtaan. Näin 2010-luvulla.
On kyllä käsittämätöntä että 2010-luvulla joku ei tiedä rapujen kuolevan välittömästi kiehuvassa vedessä. Halveksittavaa totta tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimeys kaikkosi kun valtavan ihmisansan katto avautui. Uhkaavana kuin myrskyssä heiluva puu harmaat okaiset sakset nousivat kauhusta lamautuneiden alastomien ihmisparkojen ylle. Mustina uhkaavina kuulina kieppuvat silmät etsivät ensimmäistä kypsennettävää. Rapujumalan jylisevä ääni valmiina sovittamaan esi-isiensä uhrin kumisi heidän korvissaan. ”tänään, hyvät ihmiset, tasaamme tilin, MUAHAHAHAA!”
*PAM*
6.5 Creedmoren kaiku saatteli sitä myöden Rapujumalan pataan. Fazer myhäili tyytyväisenä suuresta paahtoleipätilauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolleet eivät tosiaan tunne mitään ja rapu kuolee välittömästi kiehuvassa vedessä.
Onko tämä jotain jokamiehen mutuilua? Kuten on tuotu jo esille monesti, niin muutakin on sanottu. Miksi siis olet varma, että JUURI tämä sinun mielipiteesi on oikea? Juuri tämä on se ongelma, kun keskustelee ihmisten kanssa rapujuhlista ym., koska toinen osapuoli ei suostu edes avaamaan silmiään muille näkemyksille.
Onko mielestäsi siis Sveitsi tehnyt ihan turhan päätöksen? Entä onko Crustaton mielestäsi turha?
Olemme samaa mieltä tosin siitä, että kuolleet eivät tunne mitään. Ainoa vaan, että ravut eivät ole kuolleita, kun ne laitetaan kiehuvaan veteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä käsittämätöntä että 2010-luvulla joku ei tiedä rapujen kuolevan välittömästi kiehuvassa vedessä. Halveksittavaa totta tosiaan.
Näin ajateltiin 80-luvulla. Kehitys kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Kun haluaa pitää perinteitä yllä ja kutsua ystävät rapujuhliin, riittäisi jos sanot ”kiitos en pääse” ilman eläinoikeusluentoa. Näin 2010-luvulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun haluaa pitää perinteitä yllä ja kutsua ystävät rapujuhliin, riittäisi jos sanot ”kiitos en pääse” ilman eläinoikeusluentoa. Näin 2010-luvulla
Mites tämä liittyi aiheeseen?
En ole saanut kutsua rapujuhliin, mutta kai aiheesta voi puhua muutenkin. Näin 2010-luvulla. Ehkäpä jotkut muut pitävät kys. juhlista. Ja joo, niitä muita ja heidän mieltymyksiään voi kyseenalaistaa.
Mutta niinpä, perinteet on tosiaan yksi tärkeimmistä syistä syödä rapuja. Mikä on naurettavaa, koska kyseessä tuskin on elämänlaadun kannalta kovinkaan merkittävä perinne.
Sinällään jännä, että esim. makaronivelliä ihmiset eivät syö innokkaasti perinteenä. Tai järjestä perunajuhlia. Vaan nimenomaan juhlat liittyvät eläviin, tapettaviin olentoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jotain jokamiehen mutuilua? Kuten on tuotu jo esille monesti, niin muutakin on sanottu. Miksi siis olet varma, että JUURI tämä sinun mielipiteesi on oikea? Juuri tämä on se ongelma, kun keskustelee ihmisten kanssa rapujuhlista ym., koska toinen osapuoli ei suostu edes avaamaan silmiään muille näkemyksille.
Onko mielestäsi siis Sveitsi tehnyt ihan turhan päätöksen? Entä onko Crustaton mielestäsi turha?
Olemme samaa mieltä tosin siitä, että kuolleet eivät tunne mitään. Ainoa vaan, että ravut eivät ole kuolleita, kun ne laitetaan kiehuvaan veteen.
Ei se ole minun mielipide, vaan fakta. Fakta, joka on helppo todeta laskemalla rapu kiehuvaan veteen.
Lisäksi tietysti se fysiologinen seikka että rapujen hermosto on niin alkeellinen että ”kipu” ilmenee todennäköisesti ennemminkin sellaisena ”jotain tapahtui” signaalina kuin sellaisena minä eläimiä antropomorfoiva hysteerinen vihervasuri kuvittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä onko Crustaton mielestäsi turha?
Korjaanpa itseäni: *Crustastun.
Niin ennen väitettiin kaloistakin. Kunnes todettiin vääräksi tiedoksi. Oletko ollut rapu vai mistä tiedät faktan ?