Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupassa äiti osoitteli rapuja sormella ja selitti pikkutytölle niiden olevan "niitä rapuja"

Vierailija
25.08.2018 |

Aika järkyttävää, toivottavasti joku kaveri selittää tytölle miten niitä kidutetaan ennen syömistä.

Kommentit (205)

Vierailija
201/205 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, siltä rapujen syöjältä saa myös mukavan halveksuvan asenteen omia rapumielipiteitä kohtaan. Näin 2010-luvulla. 

On kyllä käsittämätöntä että 2010-luvulla joku ei tiedä rapujen kuolevan välittömästi kiehuvassa vedessä. Halveksittavaa totta tosiaan.

Näin ajateltiin 80-luvulla. Kehitys kehittyy. 

Ravut ei, ne kuolevat edelleen yhtälailla kuin 80-luvullakin.

Toki ne voivat kuolla edelleen samalla tavalla, koska ihmiset ovat huonoja muuttamaan tapojaan. Se vaan, että uudenlaista tietoa on saatu sittemmin. 

No mitään sellaista tietoa ei kuitenkaan ole mistään kukaan saanut etteikö ravut edelleen kuolisi silmänräpäyksessä kun ne lasketaan kiehuvaan veteen.

Vierailija
202/205 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika järkyttävää, toivottavasti joku kaveri selittää tytölle miten niitä kidutetaan ennen syömistä.

Mistäs sä tiedät mistä ne keskusteli. Vai kuuntelitko vieressä? Jospa se äiti sanoi että nämä on niitä rapuja mitä silloin söimme, mitkä nakattiin elävänä kattilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/205 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä olen eläinten kiduttamista ym. vastaan, mutta tämä ketjun vaahtoaminen sai minutkin ärtymään. Varsinkin kun lopulta päädyttiin siihen että keittäminen on sittenkin se parhain ja nopein tapa.

Eihän päädytty! Äyriäisten tappamiseen on oma väline ja se on ainoa, jolla lopettamisen voi tehdä. Sveitsissä käytössä, milloin meillä määrätään siirymään tähän?

Eläinsuojeluyhdistyksen mukaan ainoa tuskaton tapa vaikuttaa olevan ravintoloiden ja äyriäisten tuottajien käyttöön kehitelty Crustastun-laite. Laite tapaa äyriäiset nopeasti sähköllä.

Taitaa olla samainen eläinsuojeluyhdistys tuon laitteen valmistaja... Ne ravut kun kuolevat edelleen välittömästi kiehuvaan veteen päädyttyään eivätkä tunne prosessissa minkäänlaista tuskaa.

Vierailija
204/205 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia ajatuksia syntyy kun ihminen eristää itsensä ravintoketjusta ja ravinnon tuotantoprosesseista. Se ei ole kovin johdonmukaista jos mietit asiat oikeasti loppuun saakka. Tulet huomaamaan ettei olemassaolosi ole kovinkaan eettistä.

Vierailija
205/205 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on hipit ja viherpiipertäjät saaneet paljon pahaa aikaiseksi. Saa nähdä milloin ne keksii että perkeleen härkäpapu ja nyhtökaurakin on elävää ennenkuin julmasti revitään kasvualustastaan ihmisen ravinnoksi.

Sitä odotellessa: Helan går!

Et ymmärrä koko asiaa. Leimaat tämänkin "viherpipertäjä-vegaanien" asiaksi. Minä esimerkiksi syön lihaa: luomumunia, itse pyydettyä kalaa, riistalihaa. Silloin kun syön lihaa haluan olla varma, ettei se ole tehotuotettua ja kidutettua.

Siinä on iso ero syökö jotain kidutettua äyriäistä, häkissä rääkättyä porsasta vaiko munia omasta luomukanalasta.

Ne sun itse pyydetyt kalasi ja riistasi kärsii ihan samalla tavalla hetki ennen kuolemaansa kuin kiehuvaan veteen heitetty rapu joten en nyt lähtis kovin sädekehääni kiillottamaan.

Minäkin pyydystän itse rapuni joten ne ei sitten ilmeisesti ole tehotuotettuja eikä näin ollen kärsi

Jos tapat ne ennen keittämistä. Tapatko? Miksi sinulle on tärkeää, että ne ovat tulipunaisia kun ryystät niitä suuhusi`

Miten se tuntee vähemmän kipua jos tapetaan ennen keittämistä? Se kuolee hetkessä kiehuvassa vedessä ja kokee tuskaa hyvin lyhyen ajan, aivan kuten vaikka niskat nurin vääntämällä

Sinut tuomitaan kuolemaan ja saat valitta, rouskaistaanko pää irti kirveellä vai keitetäänkö sinut elävältä. Ihan nopeasti vaan tiputetaan kiehuvaan saaviin. Kumman valitset?

Saattaa olla vähän eroa laitetaanko sinne saaviin 100g painava vai 60kg painava. Ei kelpaa kovin hyvin vertailuksi. Ihan sama jos tapat sekä ahvenen että hirven vetämällä puukolla pään irti

Ahvenesta tulikin mieleeni.. en ymmärrä miksei niitä kaloja voi tappaa heti? Itseasiassa niitä ei usein tapeta ollenkaan vaan perataan elävältä ja jopa lapset katsovat kuinka se tapahtuu ja minä aikamies en pysty sitä seuraamaan...

Usein niiltä vielä revitään koukku kurkusta ja jätetään johonkin ämpäriin kuolemaan

Olen saanut niin monta kertaa veneessä raivarit tästä asiassa, että meillä on opittu ja miehen kaverit myös. Papitus joka ikinen kerta heti ensimmäiseksi ja väkäset painettu lyttyyn koukuista.

Viimeksi tänään miehen sisko sai ansaitun p*skaryöpyn niskaansa, kun jätti kalan sätkimään veneen pohjalle ja pisti ensiksi tupakaksi.

Heittäisin kaltaisesi veneessä riekkujan välittömästi yli laidan.