Juotteko yksin ikinä?
Tekisi mieli korkata skumppapullo ja lämmittää sauna kun olen yksin mökillö!
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosta avioliitosta eronneena, en osannut ymmärtää tätä rauhaa, että voi yksin ja omassa rauhassa juoda valkoviiniä parvekkeella,ilman, että joku on koko ajan arvostelemassa ja vaatimassa jotain. Uskomaton tunne, kun saa olla oma itsensä, ilman meikkiä ja kotivaatteissa. Mieluummin köyhänä, kuin jatkuvan kontrollin alaisena. Se joka ei tätä ole kokenut, ei voi ymmärtää.
Olen kokenut, todellakin ymmärrän! Yksi niistä monista asioista jotka ovat, ah, niin paljon helpompia ja nautinnollisempia ja luonnollisempia ja ongelmattomampia ja ilahduttavampia kuin entisessä elämässä.
Niin, ja juon paraikaa hyvää luomupunkkua. Yksin.[/quote
Mieluummin vaikka halpaa viiniä yksin , kuin kallista viiniä ahdistavassa seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosta avioliitosta eronneena, en osannut ymmärtää tätä rauhaa, että voi yksin ja omassa rauhassa juoda valkoviiniä parvekkeella,ilman, että joku on koko ajan arvostelemassa ja vaatimassa jotain. Uskomaton tunne, kun saa olla oma itsensä, ilman meikkiä ja kotivaatteissa. Mieluummin köyhänä, kuin jatkuvan kontrollin alaisena. Se joka ei tätä ole kokenut, ei voi ymmärtää.
Olen kokenut, todellakin ymmärrän! Yksi niistä monista asioista jotka ovat, ah, niin paljon helpompia ja nautinnollisempia ja luonnollisempia ja ongelmattomampia ja ilahduttavampia kuin entisessä elämässä.
Niin, ja juon paraikaa hyvää luomupunkkua. Yksin.[/quote
Mieluummin vaikka halpaa viiniä yksin , kuin kallista viiniä ahdistavassa seurassa.Naulan kantaan.
Rakastan juoda yksin. Joisin varmaan joka toinen päivä jos en pelkäisi niin paljon sen terveyshaittoja.
Nykyään en ota kun on lapsi, mutta ennen join mieluummin yksin kuin kaveriseurassa (joka toivoi minun lähtevän ensin baariin ja sitten jatkoille...).
Sukulaisten kanssa kuitenkin on voinut nauttia sivistyneesti.
Olen järkyttynyt tästä ketjusta. Ihan oikeasti lähes kaikki juovat itsensä säännöllisesti (humalaan asti eli enemmän kuin yksi tai kaksi) yksin?! Vai onko tämä joku vitsi?
Kalsarit yksin on ihan parasta! Aiemmin tuli harrastettua tuota, nykyään on jäänyt kokonaan. Saan nykyään niin pahan hedarin jo muutamasta juomasta, että rajoittaa melkoisesti alkoholinkäyttöä. Lisäksi inhoan väsyneitä krapulapäiviä. Iän tuomia vaivoja.
Nuorempana oli mahtavaa juoda viinipullo kotona ihan yksin, kuunnella hyvää musiikkia ja katsella videoita. Toki seurassakin oli kiva juoda, mutta se ei ollut samanlaista. Molemmissa on puolensa.
Tänään lähtee pienet kalsarit loman lopettajaisiksi :D
Vierailija kirjoitti:
Yksin juominen on merkki sekä masennuksesta, että alkoholiongelmasta.
Olen ollut ns. sivistynyt juoja eli ystävien kanssa, ruoan kanssa jne. Kun lapset olivat lähteneet pois kotoa ja jäin leskeksi, huomasin, kuinka helppoa oli aina perjantaisin töiden jälkeen ottaa muutama lasillinen viiniä. Kohta se oli pullo perjantaisin. Sitten lauantaisin sama juttu lasillinen, kaksi ja kohta pullollinen. Tähän meni useampia vuosia, mutta silti sietokyky lisääntyi ja määrät kasvoivat.
Join hitaasti, ei krapulaa, en jättänyt menemättä minnekään, mutta aloin laskeskella rehellisesti kulutustani. Tulin siihen tulokseen, että ikävintä on juoda yksin ja määrät kohoavat näin liian suuriksi.
Lopetin yksin juomisen. Juon vain silloin tällöin ystävieni seurassa. Jos ystävä ei juo, en juo minäkään. Nykyisin ei minulla ole enää näitä illallisia tai muitakaan kuin harvoin. Ajattelen vain, että juopoksi oppii juomalla ja minulle se ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin juominen on merkki sekä masennuksesta, että alkoholiongelmasta.
Olen ollut ns. sivistynyt juoja eli ystävien kanssa, ruoan kanssa jne. Kun lapset olivat lähteneet pois kotoa ja jäin leskeksi, huomasin, kuinka helppoa oli aina perjantaisin töiden jälkeen ottaa muutama lasillinen viiniä. Kohta se oli pullo perjantaisin. Sitten lauantaisin sama juttu lasillinen, kaksi ja kohta pullollinen. Tähän meni useampia vuosia, mutta silti sietokyky lisääntyi ja määrät kasvoivat.
Join hitaasti, ei krapulaa, en jättänyt menemättä minnekään, mutta aloin laskeskella rehellisesti kulutustani. Tulin siihen tulokseen, että ikävintä on juoda yksin ja määrät kohoavat näin liian suuriksi.
Lopetin yksin juomisen. Juon vain silloin tällöin ystävieni seurassa. Jos ystävä ei juo, en juo minäkään. Nykyisin ei minulla ole enää näitä illallisia tai muitakaan kuin harvoin. Ajattelen vain, että juopoksi oppii juomalla ja minulle se ei käy.
Ja pari pulloa viiniä vkl on 1040e vuositasolla. Sillä tekee jo pari reissua, eikä vanhenna, kuten alkoholi tekee.
Niin, ja juon paraikaa hyvää luomupunkkua. Yksin.