Voiko lapsen laittaa ukkoseen kävelemään?
Menen töihin klo 7 ja lapsi kävelee metsätietä pitkin linja-autolle sitten klo 8. Entäpä jos silloin raju ukonilma? Eikö kannata jäädä kotiin ennemmin kuin kävellä salamoiden keskellä se kilometri ja odotella puun alla linjaa. Pysäkillä siis yksi iso puu. Ja kaupunkilaisille tiedoksi,ukkonen ei ole leikin asia maalla.
Kommentit (22)
Mä en laittaisi. Tilaa sille taksi siksi päiväksi.
Tuollaista tapahtuu ehkä kerran sadassa vuodessa.
Eikä ukonilma tosiaankaan ole leikin asia kaupungissakaan..
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista tapahtuu ehkä kerran sadassa vuodessa.
Esim tänä vuona kuoli kaksi kerralla. Vai kerran sadassa vuodessa. Tyhmä oot.
Ei ap
Kyllä todellakin antaisin lapsen jäädä silloin kotiin. Vaarallista ja pelottavaa kulkea ja odotella siellä. Ei ole ketään, joka voisi lasta kuskata tällaisissa tapauksissa?
Kannattaa odottaa kunnes ukkosilma on ohi.
Jos lapsesi on alle 130 cm, voit laittaa. Tällöin nimittäin lapsesi ei voi toimia ukkosenjohdattimen tavoin.
Tuota pidemmät toimivat kuten ukkosenjohdattimet. He muodostavat pituutensa takia ympärilleen näkymättömän sädekentän, johon ukkosen on helppo iskeä.
No ei silloin juuri voi mennä ulos, sataakin niin pirusti.
Vie itse lapsi kouluun etuajassa tai hoida homma muuten. Itse olet korpeen päättänyt asettautua ja ongelmat saat itse hoitaa.
Mitähän ope sanoo jos poissaolon syy ukkonen?
Tuollaisessa tilanteessa kannattaa tilata taksi tai pyytää jotakuta avuksi. Itseäni eilen pelotti polkea pyörällä, kun kesken kaiken alkoi sataa kaatamalla, jyrisi ja päähän kolisi herneen kokoisia rakeita. Miltähän lapsesta mahtaisi tuntua?
Vierailija kirjoitti:
Ota lapsi kotikouluun
Häh?
Meillä sama ongelma. Lapsi nyt ysillä mutta ihmeellisesti on vältytty näilta ukonilmoilta koko 9 vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ope sanoo jos poissaolon syy ukkonen?
Jos ope on fiksu, hän ymmärtää kyllä. Varsinkin jos on pienestä koululaisesta kysymys.
Voi jäädä kotiin. Vaikka riski salaman iskulle olisi pieni niin se voi olla lapselle pelottavaa. Ja joskus huono tuurikin osuu kohdalle...
Anna mennä vaan - kyllä niitä lapsia maailmassa piisaa...
Voi kamala! Meillä oli muksuna tapana juosta ukkosella ulkona sateessa ja nautittiin kun oikein ukkosti!
Joskus muistan kun maattiin karviaismarjapensaan juurella ja syötiin karviaisia ja bongattiin salamoita.
Nyt vasta tajusin että olisimme voineet KUOLLA!
Vierailija kirjoitti:
Voi kamala! Meillä oli muksuna tapana juosta ukkosella ulkona sateessa ja nautittiin kun oikein ukkosti!
Joskus muistan kun maattiin karviaismarjapensaan juurella ja syötiin karviaisia ja bongattiin salamoita.
Nyt vasta tajusin että olisimme voineet KUOLLA!
Aika ihme vanhemmat sulla jos kattovat vaan ikkunasta moista hölmöilyä.
Tottakai voi. Laitat sille foliohatun päähän ni hyvin menee.