Keksikää mulle joku valokuvausprojekti.
Olen harrastanut kuvausta jo ennen kouluikää ja nyt tuntuu että kaikki kuvattu. Mikä olisi mielenkiintoinen kuvausprojekti? Pari kuvausprojektia menossa jotka kestää itseasiassa koko loppuiän. Toisaalta autiotalojen kuvaaminen kiinnostaisi.
Olisiko teillä ehdottaa jotain kun pelkät auringonlaskut ei enää riitä? Ja pliis ihan asiallisia vastauksia.
Kommentit (24)
50 shades of whatever. Itellä menossa green.
Vapaaehtoistyöhön Hesylle tms. paikkaan, teet sovitusti työt mutta kuvailet myös :)
Autiotaloissa on hienoja jälkiä eletystä elämästä.
Kuvaa paikkoja joihin on hankala päästä. Tai pyri saamaan lupa kuvata tuntemattoman kasvot. Kuvaa lintuja tai oravia tai muita eläimiä. Kuvaa arkea kodissasi. Pyri löytämään tavallisesta elämästä jotain kaunista ja vaikuttavaa. Kuvaa joka päivä joku sama näkymä (tai naamasi) samaan aikaan. Näkee miten valon määrä muuttuu. Kuvaa kaupunkisi vähemmän kuvauksellisia paikkoja. Kuvaa kaikki kotikaupunkisi patsaat. Avaa mikävaan kirja ja ota ensimmäinen näkemäsi lause. Pyri kuvaamaan jotain joka "kuvittaisi" lauseen.
Urheilijanaisten takapuolet?
Esim tuollaisten uimareiden tai sitten yleisurheilijoiden?
Suomen narkit ja juopot, elämäntarinat takana
Itse kuvaan ihan tavallista arkea: mummo tiskaa, lapset pesee hampaita, mies vaihtaa auton renkaita, täti paistaa pullaa, lapset valitsee karkkihyllyllä herkkuja... Pyrin välttämään poseeraamista. Kännykkäkamera mulle tässä hirveän tärkeä. Järkkäri lähikaupassa vaan toisi liikaa huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa työttömiä.
Ihan mielenkiintoinen ehdotus mutta miten toteuttaisit käytännössä? Menisit hiippailemaan työkkärin edustalle?
Keksi jokin aihe, jolla voisit hakea apurahaa kuvausharrastustasi varten.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa työttömiä.
Joo sellasessa iloisessa mielessä. Ei mitään mustavalkoisia kuvia joissa masentuneet ilmeet vaan kunnon värikuvia joissa mukana toivo ja ihmisarvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa työttömiä.
Ihan mielenkiintoinen ehdotus mutta miten toteuttaisit käytännössä? Menisit hiippailemaan työkkärin edustalle?
Ala käydä leipäjonoissa, siellä ainakin osa on työttömiä. Ja menee aikaa, että saat ihmisten luottamuksen.
Muuttuva maisema. On kyllä vuosikymmenien projekti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa työttömiä.
Joo sellasessa iloisessa mielessä. Ei mitään mustavalkoisia kuvia joissa masentuneet ilmeet vaan kunnon värikuvia joissa mukana toivo ja ihmisarvo.
Mutta jos julkaiset kuvan jossa työtönkin voi nauraa niin eliitti käsittää että työttömillä menee liian hyvin ja tukia alennettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa työttömiä.
Mutta jos julkaiset kuvan jossa työtönkin voi nauraa niin eliitti käsittää että työttömillä menee liian hyvin ja tukia alennettava.
Myös somessa raivottaisiin ettei työtön voi näyttää iloiselta.
Väriprojekti: Esim. joka päivä/viikko otat tietyn värin, kuten punaisen, ja kuvaat kaikkea punaista. Oli se sitten auringonlasku, lankakerä, auto, juliste, yms. Haastetta saat sitä enemmän mitä pienemmäksi pistät värimääritelmän, esim. vihreää löytyy kaikkialta, mutta myrkynvihreän eteen jo joutuu etsimällä etsimään.
Kuvaa persuja aidoissa tilanteissa mm.kun ne muuttaa saunaan,käyvät pubin nurkalla oksentamassa jne...
Syksy on usein niin kaunis että sitä voisi kuvata vaikka kuinka, mutta varmaan olet senkin tehnyt jo moneen kertaan. Minua myös kiehtoo autiot talot, tykkään katsoa Youtubesta niitä videoita urbaanista löytöretkeilystä.