Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon sosiaalitukia olet jättänyt hakematta?

Vierailija
25.08.2018 |

Mulla tältä vuodelta on joitakin satasia Kela-korvausta psykoterapiasta ja asumistukea joitakin satasia kuussa kesän alusta alkaen.

Olen veloissa ja järjestelen asioitani niin että ei tarvitsisi olla, mutta en tajua miksi en ole hakenut noita ajallaan.

Saamatta jääneet tuet ovat kuulemma suurempi kansantaloudellinen ongelma kuin väärin perustein vastaanotetut, ja omalla kohdallani tämä ainakin pitää paikkansa. Kuinkas teillä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kymppi jos sitäkään. En jaksanut toimittaa vuokrankorotuksesta lappua, nyt piti kun tuen tarkastus. Korotus alle kympin niin ei se tuki noussut kuin alle euron

Vierailija
2/6 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Jouduin maksamaan syöpään liittyviä lääkkeitä, en suostunut menemään sossuun ja lainasin rahat kaveriltani. Maksan nyt hänelle velkaa ja olen jäämässä työttömäksi.

Opetus: älä toimi, kuten minä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. En ole oikeutettu mihinkään tukeen.

Vierailija
4/6 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin tämän lähinnä ikäihmisten ongelmana. He eivät osaa, siis tiedä oikeuksiaan tai tukimuotoja tai sitten pitävät häpeällisenä hakea tukea Kelasta tai sosiaalitoimistosta. Olen leipäjonossa törmännyt muutamiin iäkkäämpiin ihmisiin ja nämä ovat sanoneet että hakevat mielummin leivän sieltä leipäjonosta kuin hakisivat 'ruokarahaa' eli toimeentulotukea esim. Kelalta.

Vierailija
5/6 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 5000 e

Vierailija
6/6 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lapsilisien saamisen jälkeen hakenut tai saanut mitään tukia, vaikka olen esimerkiksi opiskellut täysipäiväisesti. Minulla on aina ollut elämiseen riittävästi rahaa omasta takaa, joten ideologisesti en halua turhaan käyttää yhteiskunnan varoja. Sitten kun en itsenäisesti pärjää, voisin hakea tukia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi