Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Satuttaako naapuri lastaan

kauhistunut eläkeläinen
25.08.2018 |

Isä joka vie lastaan tarhaan, itketti päivittäin pientä n 3v. poikaa nyt pientä n.3 v tyttöä !
Eilenkin lapsi suorastaan karjui kuin hengenhädässä, koiranulkoiluttajien ihmetellessä, sillä miehen sylissä oleva lapsi myös huusi kaikenaikaa "älä paina" !
Mies siis satutti lasta ? Olen kauhuissani !
Huuto loppui kuin leikaten tarhan pihalla !
Pari päivää sitten kodin ohi kulkiessa lapsi suorastaan huusi ja mies karjui niin että äänet kuuluivat kauas pihalle !
Onko ylireagointia soittaa lastensuojeluun ?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ylireagointia! Voit soittaa täysin anonyymisti.

Vierailija
2/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin onnellinen että asumme omakotitalossa, oman lapsen ollessa pahimmassa uhmassa juuri 3 vuoden tienoolla se huuto oli jotain uskomatonta. Lisäksi jos otti kädestä tai kantoi niin saattoi huutaa älä purista tai älä vedä, vaikkei niin edes tapahtunut.  En suoraan noille tiedoilla soittaisi kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaikka ilmoittaa huolesi sinne päiväkotiin niin seuraavat onko syytä ilmoitukseen.

Voi olla tai sitten voi olla samankaltaista mitä oma lapseni teki uhmassaan jos oli pakko pukea tai kantaa hänet päiväkotiinsa. Huusi kurkku suorana "Päästä, päästä, älä satuta minua". Ja en tosiaan satuttanut.

Vierailija
4/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Älä tunge nenääsi asioihin, jotka eivät sinulle kuulu.

Vierailija
5/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko pikkulapsen puolustavan itse itseään? Taidat olla väkivallalla kasvattava vanhempi!

Vierailija
6/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella lapsella on oikeus elää turvassa ilman pelkoa tulla pahoinpidellyksi. Voit soittaa lastensuojeluun niin lapsi otetaan pois väkivaltaisilta vanhemmiltaan ja vanhemmat saatetaan edesvastuuseen teoistaan.

Vierailija
7/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhmaa se todennäköisesti on. Mutta jos asia vaivaa, niin soita. Tarkistavat tilanteen.

Vierailija
8/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ylireagointia. Totta että uhmaikäiset lapset huutavat ja heittelevät näitä "sä satutat mua" kommentteja. Mutta jos aikuinen mies karjuu 3-vuotiaalle niin siinä mennään vikaan.

Vierailija
9/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suoraan sanottuna kuulostaa uhmäiältä. Oma 3-v just eilen huusi, että älä revi ai sattuu, kun otin häntä kädestä kiinni tien ylityksessä. Hän kun on mielestään niin iso, että haluaa kaiken tehdä ihan itse. Oikeasti on 3 ja ei todellakaan ylitä isoa tietä ilman, että pitää mua kädestä ja kävelee reippaasti. Tuo missä jäädään bussista on liikennevaloton ylitys ja autot paahtaa kahdeksaakymppiä ohi ja hirveästi ajetaan ylinopeuttakin.

Vierailija
10/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä on saanut enemmän ylä- kuin alapeukkuja? Ajatteletteko oikeasti noin? Lastensuojeluviranomaiset on olemassa juuri tällaisia tilanteita varten! Ennemmin soittaa kuin jättää soittamatta, koska sillä saattaa pelastaa pikkulapsen mielenterveyden tai jopa hengen!

Vierailija
11/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa uhmalta. Voi että on nykyajan vanhemmilla vaikeaa, kun koko ajan arvostellaan. Onneksi omat lapset on jo isoja. Miesparka.

Vierailija
12/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä on saanut enemmän ylä- kuin alapeukkuja? Ajatteletteko oikeasti noin? Lastensuojeluviranomaiset on olemassa juuri tällaisia tilanteita varten! Ennemmin soittaa kuin jättää soittamatta, koska sillä saattaa pelastaa pikkulapsen mielenterveyden tai jopa hengen!

Lasua ei kannata tehdä kaikesta mikä liikkuu. Kyllä mua ketuttaisi, jos mammat soittelisi virkavaltaa paikalle joka kerta, jos vähän hermostuu natiaisen uhmaan ja venkoiluun.

Vierailija
13/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesri lapsi raivoaa turvallisimmalle lapselle. Eli mitä enemmän lapsi vanhemmalleen huutaa ja uhmaa, niin sitä todennäköisimmin hänellä on turvallinen ja hyvä suhde vanhempaansa.

Eilenkin rapussa oma kolmivuotiaani aloitti räyhäämiskonsertin, väsynyt ja nälkäinen kun oli. Kirkui täyttä kurkkua kun mm. en tajunnut kaverin antaa painaa rapun valoja päälle 👍

Kuulin kyllä, miten ainakin yksi väliovi jossain asunnossa aukesi, kun vissiin tuli kuuntelemaan, että kuka siellä rapussa kirkuu.

Kotona show jatkui, kengät heitti päin seinää ja meni vessaan raivoamaan ja itkemään, kun hänellä ei ole pissahätää. Istui siis potalle ja oli raivoissaan, kun halusi käydä vessassa, mutta kun ei ollut pissahätää 👍

Lopulta päästiin siihen pisteeseen, että tuli viereeni sohvalle istumaan. Halasi ja raivoaminen muuttui itkuksi, oli kuulema ollut päivällä äitiä ikävä.

Kun ei vielä niitä tunteita hallita, niin moni tunne purkautuu raivolla ja itkulla. Kun ei vielä osaa edes heti nimetä kaikkia tunteitaan, niin sekin voi aiheuttaa lisää turhautumista ja lisätä kiukkua.

Vierailija
14/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhistunut eläkeläinen kirjoitti:

Isä joka vie lastaan tarhaan, itketti päivittäin pientä n 3v. poikaa nyt pientä n.3 v tyttöä !

Eilenkin lapsi suorastaan karjui kuin hengenhädässä, koiranulkoiluttajien ihmetellessä, sillä miehen sylissä oleva lapsi myös huusi kaikenaikaa "älä paina" !

Pari päivää sitten kodin ohi kulkiessa lapsi suorastaan huusi ja mies karjui niin että äänet kuuluivat kauas pihalle !

Kuulostaa kuvauksen perusteella aika tavalliselta perhe-elämältä uhmaikäisen kanssa. Toki ei voi tietää mitä kotona tapahtuu, mutta pelkästään noilla tiedoilla en tekisi ilmoitusta. Jos lasta oikeasti sattuisi, niin huuto ei loppuisi kuin seinään vanhemman päästäessä otteensa irti. T: väkivaltaperheessä kasvanut

Vierailija
15/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vanhemmat eivät osaa sanoittaa lastensa tunteita, joten hermot kiristyvät herkästi molemmin puolin ja päädytään jopa väkivallan käyttöön.

Vierailija
16/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kauhistunut eläkeläinen kirjoitti:

Kuulostaa kuvauksen perusteella aika tavalliselta perhe-elämältä uhmaikäisen kanssa. Toki ei voi tietää mitä kotona tapahtuu, mutta pelkästään noilla tiedoilla en tekisi ilmoitusta. Jos lasta oikeasti sattuisi, niin huuto ei loppuisi kuin seinään vanhemman päästäessä otteensa irti. T: väkivaltaperheessä kasvanut

Ja toisinaan se lapsi ei uskaltaisi huutaa lainkaan siinä pelossa, että häntä satutetaan jos huutaa.

Että uhmaava lapsi ei huolestuttaisi. Jos väsynyt vanhempi joskus uhmaikäiselleen ärähtää, niin voihan vanhemmalta käydä itsekin kysymässä, että onko kaikki hyvin.

Ei hyvä tietty ärähtää, mutta ei nyt rikoksista suurinkaan, kunhan ei tietty päivittäin naama punaisena karju.

Jos taas lapsi olisi hiljainen, apaattinen ja säikyn oloinen, niin huolestuisin paljon enemmän kuin draamailevasta uhmailijasta.

Vierailija
17/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia uhmaikää, aamulla ei ole aikaa jäädä sanoittamaan ja muuta psykologien neuvoja noudattamaan, pakko napata se kiljuva lapsi syliin (kun veti herneen nenään siitä että päiväkotiin ei voinut lähteä pelkissä Frozen-pikkuhousuissa, vaikka niissä oli todella hieno kuva) ja kantaa sinne tarhaan, tottakai lapsi oppii nopeasti noi "sattuu"-huudot kun huomaa, että varmasti aina joku antaa siitä huimiota yleensä ne koiranulkoiluttajat edes..

Vierailija
18/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisesri lapsi raivoaa turvallisimmalle lapselle. Eli mitä enemmän lapsi vanhemmalleen huutaa ja uhmaa, niin sitä todennäköisimmin hänellä on turvallinen ja hyvä suhde vanhempaansa.

Eilenkin rapussa oma kolmivuotiaani aloitti räyhäämiskonsertin, väsynyt ja nälkäinen kun oli. Kirkui täyttä kurkkua kun mm. en tajunnut kaverin antaa painaa rapun valoja päälle 👍

Kuulin kyllä, miten ainakin yksi väliovi jossain asunnossa aukesi, kun vissiin tuli kuuntelemaan, että kuka siellä rapussa kirkuu.

Kotona show jatkui, kengät heitti päin seinää ja meni vessaan raivoamaan ja itkemään, kun hänellä ei ole pissahätää. Istui siis potalle ja oli raivoissaan, kun halusi käydä vessassa, mutta kun ei ollut pissahätää 👍

Lopulta päästiin siihen pisteeseen, että tuli viereeni sohvalle istumaan. Halasi ja raivoaminen muuttui itkuksi, oli kuulema ollut päivällä äitiä ikävä.

Kun ei vielä niitä tunteita hallita, niin moni tunne purkautuu raivolla ja itkulla. Kun ei vielä osaa edes heti nimetä kaikkia tunteitaan, niin sekin voi aiheuttaa lisää turhautumista ja lisätä kiukkua.

Ei kiesus mikä ajatuskatkos. Turvallisimmalle AIKUISELLE tietty tarkoitin 😂

Vierailija
19/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huojentunut vastauksista sillä, keskusteltuani erään tuttavan kanssa päädyin ajattelemaan, että nuori vanhempi saattaa olla vain helisemässä !

Sain kuulla lapsista joille jotkut vanhemmat antavat liikaa periksi, kun pelkäävät näitä huutoja, vaikkei lasta edes satuteta !

Sekin joka kirjoitti "älä pistä nokkaasi" on oikeassa !

Minua ovat todella kasvattaneet niin karmeat ihmiset että, lapsen itku saa ahdistumaan pelosta !

Minun lapsuudessani Järvenpäässä eivät naapurit pistäneet nokkaansa, vaikka olisi ollut aihetta, ei edes hataran omakotitalon alakerrassa asunut sosiaalitarkkailija, joka ilmeisesti tarkkaili vain sosiaalia !

Ahdistusta helpotti, lukiessani kommennejanne, kiitos niistä !

Vierailija
20/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistunut eläkeläinen kirjoitti:

Olen huojentunut vastauksista sillä, keskusteltuani erään tuttavan kanssa päädyin ajattelemaan, että nuori vanhempi saattaa olla vain helisemässä !

Sain kuulla lapsista joille jotkut vanhemmat antavat liikaa periksi, kun pelkäävät näitä huutoja, vaikkei lasta edes satuteta !

Sekin joka kirjoitti "älä pistä nokkaasi" on oikeassa !

Minua ovat todella kasvattaneet niin karmeat ihmiset että, lapsen itku saa ahdistumaan pelosta !

Minun lapsuudessani Järvenpäässä eivät naapurit pistäneet nokkaansa, vaikka olisi ollut aihetta, ei edes hataran omakotitalon alakerrassa asunut sosiaalitarkkailija, joka ilmeisesti tarkkaili vain sosiaalia !

Ahdistusta helpotti, lukiessani kommennejanne, kiitos niistä !

Liikaa ei pidä heijastaa kaikkea omaan lapsuuteen. Ei ole tervettä sekään, että yritetään pitää lapsi tyytyväisenä hinnalla millä hyvänsä.

Sosiaalipuolen ihmisetkin tosiaan muuten ovat vain ihmisiä, eli hekään eivät voi nähdä seinien läpi mitä missäkin naapurissa tapahtuu. Toki jos selkeitä väkivallan ääniä kuuluu/jos näkee väkivaltatapauksen, niin hätäkeskukseen ilmoitettava, oli sitten ammatiltaan mikä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi