Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärtääkö kaikki että tämä on YHTEISkunta?

Vierailija
24.08.2018 |

Siis nimenomaan niin päin että autetaan niitä jotka tarvitsee apua? Ei lisää kontrollia, vaan apua. Rahaa. Todellisia mahdollisuuksia. Muutakin kuin kaupan kassa.

Luin uutista tuosta armeijan ruokakeskustelusta ja tajusin että tosiaan, valtion rikkaus vaikuttaa siihenkin miten laadukasta ravintoa sen armeijalla on käytössä. Tälläkin on merkitystä sotatilassa. Ja sehän vaikuttaa meihin kaikkiin voitetaanko joku sota vai ei.

Se ei toimi niin päin että syytetään heitä jotka rahaa vie. Jokainen tukihan on pois valtion kassasta mutta vielä tärkeämpää on se että täällä on onnellisia ja hyväkuntoisia ihmisiä. Pieniltä tuilta siihen on erittäin hankala päästä. Kannattaisiko pitää huolta itse ihmisistä, jotka ovat tärkeämpiä tuotannontekijöitä elämineen tälle yhteiskunnalle kun oikeasti kunnon tuen varassa pääsevät elämään kiinni, verrattuna siihen 500€ menetykseen kassasta, joka vaan jatkuu ja jatkuu kun sillä ei ihminen pärjää?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet eivät ymmärrä sitä että olemme kaikki yhdessä yhteiskunta, eli myös Suomen valtio olemme me. Kaikki mitä valtiolla on, on meidän yhdessä aikaansaamaa, jaettavaa on joko paljon tai vähän ja yhdessä päätämme miten rahat käytetään. Siksi on eduskunta ja kunnanhallitukset ym. Monet luulevat että

”valtio” on joku erillinen korkeampi taho. Yhteiskunnalliset ja poliittiset perusasiat ja käsitteet ovat monille ihan hämärän peitossa. Edelleen olen sitä mieltä, että reilusti pieleen menneestä byrokratiaviidakosta huolimatta Suomi on aika hyvä maa moneen muuhun verrattuna.

Vierailija
22/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnassa kaikki osallistuvat työntekoon ja itsensä elättämiseen kykyjensä mukaan, eivätkä laske mistä saavat eniten tukirahoja ja miten pieni erotus on palkkaan nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sama homma nämä verojenkiertäjät.... Ei ymmärrä.

Ymmärrät kuule sitten ihan saa tanan hyvin kun olet jotain onnistunut saamaan!

Alkaa vitut taa tämä tasapäistäminen saman tien.

Eikö mikään riitä?

Köyhälle se köyhyys on iso loukku joka tapauksessa.

Ei kukaan pakota olemaan köyhä. Ärsyttää että köyhillä olisi muka joku etuoikeus muiden rahoihin. Jokainen saisi luvan tulla toimeen ihan itse ilman mitään tasapäistämisiä ja holhousvaltiota.

Vierailija
24/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englanniksi SOCiety, eli sukitetaan niitä jotka tarvitsevat apua. Ruotsiksi SAMhälle, eli apua tarvitseville sitä samaa vaan.

Tuo sinun etymologinen poliittinen argumentointisi ei oikein toimi,

Kiitos tästä :D

Ap

Vierailija
25/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minusta samhälle kuulostaa siltä, että joku asia on yhtä, yhteinen, sama.

Ap

Vierailija
26/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yteiskunnassamme on auttamista varten isolla rahalla ylläpidetyt systeemit. Reklamoi sinne. Minä autan pääasiassa lähimmäisiäni.

Vierailija
27/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sama homma nämä verojenkiertäjät.... Ei ymmärrä.

Ketä pidät veronkiertäjinä? Pahimpia ovat nämä tukihuijarit ja pimeän työn tekijät

Vierailija
28/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tahtomattani syntynyt tähän yhteiskuntaan joka on rakennettu minulta mitään kysymättä enkä ole sen rakenteisiin juuri voinut vaikuttaa. Ilman yhteiskuntaa voisin elää arvokasta elämää erämaassa mutta se luontainen mahdollisuus on minulta varastettu.

Vierailija
29/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja en ole sanonut ettei kaikkien pitäisi tehdä osaansa. Jos useampi tekisi niin vapaaehtoisesti, ei pakolla, olisi kaikilla varmaan kivempaa. Tähän auttaisi se ettei palkkoja poljettaisi, työnteko kannattaisi. Itse olen ollut asiakaspalvelutyössä ja tiedän sen olevan raskasta, pienellä palkalla. Kohtahan varmaan robotit tekevät nuo työt. Mutta en jaksa uskoa että joku haluaisi aivan täysin olla tekemättä mitään mutta jos kokee itsensä väsyneeksi, tympääntyneeksi, riistetyksi niin sanotaanko näin etten ihmettele miksi joku on vaikka mieluummin tuilla.

Vierailija
30/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ehkä joskus oli yhteiskunta mutta ainakaan minä en tunne minkäänlaista sidettä muualta tulleisiin tai heihin jotka niitä tänne tuo. Tämä lienee yksi kokkareiden tarkoituksestakin; hajoittaa kansakunta. Kansallisvaltioiden hävitteminenhän on yksi globaalikapitalistien päätavotteista.

Vierailija
31/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt mitään yhteiskuntasopimusta. Minut on pakko-otettu ja pakko-verotettu.

Vierailija
32/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ehkä joskus oli yhteiskunta mutta ainakaan minä en tunne minkäänlaista sidettä muualta tulleisiin tai heihin jotka niitä tänne tuo. Tämä lienee yksi kokkareiden tarkoituksestakin; hajoittaa kansakunta. Kansallisvaltioiden hävitteminenhän on yksi globaalikapitalistien päätavotteista.

Joo ja sellainenkin asia, että kun tähän yhteiskuntaan tulee muualta ihmisiä, niin toivoisi että pyrkisivät toimimaan samoilla säännöillä kuin kaikki muutkin.

Vierailija
33/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja sellainenkin asia, että kun tähän yhteiskuntaan tulee muualta ihmisiä, niin toivoisi että pyrkisivät toimimaan samoilla säännöillä kuin kaikki muutkin.

Jos hetkeksi saa laittaa foliohatun päähän niin hyötyyköhän joku tällaisesta vastakkainasettelusta?

Vierailija
34/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin myöntää olevani ideologisesti työtön. Mutta minun panos yhteiskunnalle on myös tärkeä vaikken varsinaista työtä kaipaakaan. Minäkin maksan veroja. Minusta meitä vapaaehtoisesti työttömiä syytetään aivan suotta. Ei kaikkia ole luotu tekemään töitä.

Vierailija
35/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paljon tuntuu olevan näitä ideologisesti työttömiä siinä sun YHTEISkunnassa joille se YHTEIS tarkoittaa vaan sitä että muut on olemassa maksamassa heidän elostelua ja sikailua

Hyvin on iskostunut propaganda perille.

Tuohan ei pidä alkuunkaan paikkansa, paitsi todella pienessä vähemmistössä.

Vierailija
36/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nimenomaan niin päin että autetaan niitä jotka tarvitsee apua? Ei lisää kontrollia, vaan apua. Rahaa. Todellisia mahdollisuuksia. Muutakin kuin kaupan kassa.

Kuinka paljon rahaa pitäisi antaa, että olisit tyytyväinen?

Suomessa on kaikilla hyvät mahdollisuudet edetä urallaan. Ei se valtio tule sieltä sohvalta hakemaan pois. Itse sieltä on noustava. Suomessa on asiat todella hyvin verrattuna moniin köyhiin maihin, joissa asutaan ghetoissa pienissä hökkeleissä, joissa ei ole edes kunnon lvi-järjestelmiä.

Vierailija
37/37 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin myöntää olevani ideologisesti työtön. Mutta minun panos yhteiskunnalle on myös tärkeä vaikken varsinaista työtä kaipaakaan. Minäkin maksan veroja. Minusta meitä vapaaehtoisesti työttömiä syytetään aivan suotta. Ei kaikkia ole luotu tekemään töitä.

Siis saat pääomatuloja ja elätät niillä itsesi? Jos taas nostat vain tukia, et maksa pennin jeniä veroja vaan osa sinulle annetuista verorahoista palaa takaisin.