Ymmärtääkö kaikki että tämä on YHTEISkunta?
Siis nimenomaan niin päin että autetaan niitä jotka tarvitsee apua? Ei lisää kontrollia, vaan apua. Rahaa. Todellisia mahdollisuuksia. Muutakin kuin kaupan kassa.
Luin uutista tuosta armeijan ruokakeskustelusta ja tajusin että tosiaan, valtion rikkaus vaikuttaa siihenkin miten laadukasta ravintoa sen armeijalla on käytössä. Tälläkin on merkitystä sotatilassa. Ja sehän vaikuttaa meihin kaikkiin voitetaanko joku sota vai ei.
Se ei toimi niin päin että syytetään heitä jotka rahaa vie. Jokainen tukihan on pois valtion kassasta mutta vielä tärkeämpää on se että täällä on onnellisia ja hyväkuntoisia ihmisiä. Pieniltä tuilta siihen on erittäin hankala päästä. Kannattaisiko pitää huolta itse ihmisistä, jotka ovat tärkeämpiä tuotannontekijöitä elämineen tälle yhteiskunnalle kun oikeasti kunnon tuen varassa pääsevät elämään kiinni, verrattuna siihen 500€ menetykseen kassasta, joka vaan jatkuu ja jatkuu kun sillä ei ihminen pärjää?
Kommentit (37)
Ja sama homma nämä verojenkiertäjät.... Ei ymmärrä.
Pidän teitä kaikkia henkilökohtaisina orjinani, vaikka en nyt ihan jokaisen palveluksia itse tarvitsekaan. Tämä yhteiskunta on tehty minua varten. Hmm.... voisin ehkä kiittää, mutta ei minun tarvitse.
En halua olla osa yhteiskuntaa, olen aina ollut syvimmiltäni erakkoluonne. Silti olen hankkiutunut sosiaalisiin töihin, asiakaspalvelualoille, ja perustanut vielä perheenkin. Ihan oikeasti haluaisin olla joku erakko jossain erämaassa, koira seuranani.
paljon tuntuu olevan näitä ideologisesti työttömiä siinä sun YHTEISkunnassa joille se YHTEIS tarkoittaa vaan sitä että muut on olemassa maksamassa heidän elostelua ja sikailua
Vierailija kirjoitti:
paljon tuntuu olevan näitä ideologisesti työttömiä siinä sun YHTEISkunnassa joille se YHTEIS tarkoittaa vaan sitä että muut on olemassa maksamassa heidän elostelua ja sikailua
Arvasin että köyhiä aletaan taas syyttää kun aloituksen pointti oli päinvastainen.
Onko sillä mitään merkitystä jos pankin avustuksella on laitettu YHTEISkunnalle kuuluvia verotuloja veroparatiiseihin. Juuri niitä rahoja, jotka on tulleet muiden YHTEISkunnan työntekijöiden työllä?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät kuule sitten ihan saa tanan hyvin kun olet jotain onnistunut saamaan!
Alkaa vitut taa tämä tasapäistäminen saman tien.
Kylmästi vaan ajatellaan, että joidenkin kuuluu olla köyhiä, koska minäkin olin. Vaikka opiskelijat. Tai no, velkaahan heidän suositellaankin ottavan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mikään riitä?
Köyhälle se köyhyys on iso loukku joka tapauksessa.
Tuntuu, että ne, jotka eniten on yhteiskunnan avusta riippuvaisia myös eniten sitä kritisoi ja pyrkii toimimaan sitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mikään riitä?
Köyhälle se köyhyys on iso loukku joka tapauksessa.
Heh, ei todellakaan koska olen asunut muuallakin kuin Suomessa ja osaan vertailla!
Jokaisesta vastauksesta voi päätellä onko kirjoittaja saama- vai antajapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että ne, jotka eniten on yhteiskunnan avusta riippuvaisia myös eniten sitä kritisoi ja pyrkii toimimaan sitä vastaan.
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Työttömät lusmut eivät ymmärrä YHTEISkunnan merkitystä.
Älä viitsi. Kukaan lapsi ei halua isona työttömäksi. Jotain teemme väärin kun emme saa kaikkien potentiaalia käyttöön.
Englanniksi SOCiety, eli sukitetaan niitä jotka tarvitsevat apua. Ruotsiksi SAMhälle, eli apua tarvitseville sitä samaa vaan.
Tuo sinun etymologinen poliittinen argumentointisi ei oikein toimi,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Kukaan lapsi ei halua isona työttömäksi. Jotain teemme väärin kun emme saa kaikkien potentiaalia käyttöön.
Voitaisiin ainakin lakata tuomasta maahan lisäpotentiaalia. Miksi meillä on 300 000 työtöntä ja samaan aikaan bangladeshiläisiä hotellisiivoajia ja uzbekkeja raksalla? Turha selittää, että suomalaisia ei noihin tehtäviin löytyisi. Meillä vaan on liian helppoa olla sosiaalisturvan varassa, joten oma väki ei viitsi hakea töihin. Tarveharkinataa pitää kiristää ei löystää.
Vierailija kirjoitti:
Kylmästi vaan ajatellaan, että joidenkin kuuluu olla köyhiä, koska minäkin olin. Vaikka opiskelijat. Tai no, velkaahan heidän suositellaankin ottavan!
Nyt on sentään ymmärretty, että opiskelijoiden pitää maksaa vuokra myös kesällä ja opiskelijat eivät vain katoa johonkin toiseen ulottuvuuteen vappuna ja tipu takaisin syyskuun 1. ja saamme jopa asumistukea. Olisin ollut ihan pikkuisen kusessa ilman sitä, kun sairastuin keväällä niin pahasti, että en voinut tehdä töitä enkä opiskella, joten en saanut kesäksi lainaakaan. Olisin ehkä ollut oikeutettu sairauspäivärahaan, mutta en kehdannut hakea, kun kuitenkin sain vuokran maksettua ja ruokaan jäi 10€ viikossa, millä saa jo monta pakettia makaronia ja riisiä.
Vierailija kirjoitti:
Siis nimenomaan niin päin että autetaan niitä jotka tarvitsee apua? Ei lisää kontrollia, vaan apua. Rahaa. Todellisia mahdollisuuksia. Muutakin kuin kaupan kassa.
Luin uutista tuosta armeijan ruokakeskustelusta ja tajusin että tosiaan, valtion rikkaus vaikuttaa siihenkin miten laadukasta ravintoa sen armeijalla on käytössä. Tälläkin on merkitystä sotatilassa. Ja sehän vaikuttaa meihin kaikkiin voitetaanko joku sota vai ei.
Se ei toimi niin päin että syytetään heitä jotka rahaa vie. Jokainen tukihan on pois valtion kassasta mutta vielä tärkeämpää on se että täällä on onnellisia ja hyväkuntoisia ihmisiä. Pieniltä tuilta siihen on erittäin hankala päästä. Kannattaisiko pitää huolta itse ihmisistä, jotka ovat tärkeämpiä tuotannontekijöitä elämineen tälle yhteiskunnalle kun oikeasti kunnon tuen varassa pääsevät elämään kiinni, verrattuna siihen 500€ menetykseen kassasta, joka vaan jatkuu ja jatkuu kun sillä ei ihminen pärjää?
Eli jokaisen terveen ja nuoren pitää tehdä töitä. Minä en ainakaan jaksa teitä laiskoja elättää.