Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussi kaahasi 10-v tytön päälle suojatiellä Helsingissä

Vierailija
24.08.2018 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatiet on edelleen valitettavan turvattomia suomessa :(

Pahimpia on ehkä taksit. Ja mikä siinä on mahdotonta ettei voi näyttää sitä vilkkua, mistä me jalkankulkijat/pyöräilijät edes tiedetään että autoilija on kääntymässä jos ei vilkkua voi näyttää? 

Vierailija
2/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen usein tuolla linjalla ja yksi kuski ajaa aina aivan jumalattoman kovaa. Kurveissa ihmiset kaatuu käytäville jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tänään työmatkalla pakettauto pysähtyi suojatien eteen oikeaoppisesti antamaan minulle tietä. Kaksi autoa paahtoi toista kaistaa suojatien yli. Aikuisena osasin ennakoida että näin voi käydä. Lapset ei ymmärrä että kaikkia sääntöjä rikkoo joku kaahari

Vierailija
4/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojatiet on edelleen valitettavan turvattomia suomessa :(

Pahimpia on ehkä taksit. Ja mikä siinä on mahdotonta ettei voi näyttää sitä vilkkua, mistä me jalkankulkijat/pyöräilijät edes tiedetään että autoilija on kääntymässä jos ei vilkkua voi näyttää? 

Höpöhöpö.

Pahimpia ovat pyöräilijät.

Sukkahousuvaatteissaan ajavat miljoonaa jalkakäytävällä, vaikka vieressä miltei tyhjänä pyörätie ja ajorata. Mut ei, pakko ajaa siellä jalkakäytävällä.

Vierailija
5/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tänään työmatkalla pakettauto pysähtyi suojatien eteen oikeaoppisesti antamaan minulle tietä. Kaksi autoa paahtoi toista kaistaa suojatien yli. Aikuisena osasin ennakoida että näin voi käydä. Lapset ei ymmärrä että kaikkia sääntöjä rikkoo joku kaahari

Tämä pysähtymispakko pitäisi poistaa laista tässä tulevassa uudistuksessa.

Vierailija
6/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten tarvitaan suojateitä jos autolla ei tarvitse pysähtyä?

Yli vain että suolet leviävät tielle.

Vierailija
7/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen usein tuolla linjalla ja yksi kuski ajaa aina aivan jumalattoman kovaa. Kurveissa ihmiset kaatuu käytäville jne.

Tuolla linjalla? Eihän tuossa sanottu mikä linja oli kyseessä. Tilanhoitajankaarta menee 57, 78, 79 ja 506.

Sattuikohan koulun kohdalla?

Vierailija
8/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin Helsingistä Rinnekotiin menevä linja. Etenkin loppuosan varmaan 90% kuskeista vetää vaan talla pohjassa.

Vierailija
9/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Itselleni tapahtui viimeksi tällä viikolla vaaratilanne tähän liittyen, olin menossa autotien yli pyörätien jatketta pitkin, autoilijat ajamassa suoraan joten heillä ei ollut mitään väistämisvelvollisuutta suhteeni. Kuitenkin minua lähimpänä olevalle kaistalle pysähtyi autoilija, lähin hitaasti ylittämään tietä niin autoilijan takaa olevalta kaistalta ajoi useampi auto siitä ohi. Mitä jos olisin ollut joku lapsi, olisinko osannut väistää?

Vierailija
10/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten tarvitaan suojateitä jos autolla ei tarvitse pysähtyä?

Yli vain että suolet leviävät tielle.

Ei suojateillä olekaan mitään varsinaista virkaa mielestäni. Muutenkin loukkaantumis onnettomuuksia tapahtuu jo nykyään kiusallisen vähän ja vakuutusyhtiöt käärivät vakuutusmaksurahoista isot voitot.

Vierailija
11/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kauppaan mennessäni katselin kun neljää kakaraa juoksi suojatielle ilman että yksikään vilkaisi vasemmalta tuleviin autoihin.

Vierailija
12/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kauppaan mennessäni katselin kun neljää kakaraa juoksi suojatielle ilman että yksikään vilkaisi vasemmalta tuleviin autoihin.

Siksikin kaupungissa pitää olla tilannenopeus sellainen, että pystyy pysähtymään ennen suojatietä. Oli sitten autoilija taikka pyöräilijä. 

Vierailija
13/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi pelottavaa. Me hyvät kuskit osataan kuitenkin varautua siihen että lapset voi tehdä tyhmyyksiä ja valpastutaan aina kuin lapsia näkyy tien lähellä ja valmistaudutaan pysähtymään. Eikö niin?

Vierailija
14/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kaaharikuskeja näkee, samat voi vielä jollottaa puhelimeensa samalla.

Vierailija
15/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa pitää avaimet tms. kädessä. Jos auto ajaa liian läheltä ohi, niin naaaaaaarsk.

Heh heh, oppivatpahan.

Vierailija
16/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kahdesti todistanut, että bussi on Pihlajamäen kohdalla ajanut punaisia päin. Ensimmäisen kerran olin itse kyydissä, kun bussille oli tulossa punaiset. Kuski päätti vielä keretä mennä niistä, mutta samaan aikaan tietä ylittäville jalankulkijoille vaihtui vihreät. Kuski alkoi jarruttaa ja nainen oli jäädä alle, mutta onneksi hoksasi tilanteen ajoissa ja astui tieltä taaksepäin. Sitten kuski jatkoi matkaa.

Olen ollut itsekin tuon naisen tilanteessa ja ihan samoissa liikennevaloissa, bussi taisi olla joku eri linjan bussi, en ehtinyt katsoa kun säikähdin niin kovasti

Vierailija
17/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan missään muussa maassa suojatiet sijoiteltu niin pöljästi ja edesvastuuttomasti kuin Suomessa? Siis keskellä raskaasti liikennöityä 4-kaistaista pääväylää voi olla "suojatie"! Ja näitä surmanloukkuja on lähes joka kaupungissa.

Vierailija
18/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tyttö kuoli viime yönä

Vierailija
19/21 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää tyttö kuoli viime yönä

Lähde?