Antaako av-palsta oikean kuvan maailmasta?
Mitä mieltä olet?
Täältä on omasta mielestäni joskus kiinnostava kuulostella ihmisten "todellisia ajatuksia", joihin kasvoittain kohdatessa olevat roolit ja ehkä hienotunteisuus tai urautuneet keskustelunaiheet eivät vaikuta. :D
Joskus kuitenkin viestit ovat niin omasta ajatusmaailmasta poikkeavia, että tuntuu kaukaiselta että vaikka oman tuttavapiirini jäsenet ajattelisivat niin.
Tällöin alkaa yleensä mietityttämään mikä elämäntilanne tai kohtalo, ehkä ikä, niiden taustalla on.
Kommentit (53)
Ei tietenkään. Tämä on virtuaalimaailma. Tänne ei kukaan kirjoita omalla nimellään eikä tänne ole pakko kertoa totuutta yhtään mistään, täällä saa keksiä asioita, vastailla itse itselleen muka toisena ihmisenä jne. Tämä on täyttä fiktiota, viihdettä. Kun joku teinijonne huomaa että joku provokaatio on hyvä keskustelun nostattaja niin niitä sitten tehtaillaan, ja tylsistyneet aikuiset ihmisetkin sitä tekee, ja tottakai ne joilla oikeasti viiraa päästä.
On täällä tosi hyviäkin keskusteluja, huumoriketjuja jotka on ihan helmiä, ja on paljon myös ihan asiallisisa ketjuja joissa puhutaan jostain konkreettisesta aiheesta, olen saanut täältä paljon hyviä neuvoja.
Minä kyllä ihmettelen sellaisen ihmisen ajatuksenkulkua joka olettaa että täällä on nyt koko ihmiskirjo edustettuna juuri oikeassa suhteessa todelliseen maailmaan, ja että kaikki ovat sitä mitä sanovat olevansa, jos joku kirjoittaa että on mies 35v. niin se sitten ihan oikeasti ei ole 15v. poika tai 50v. nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei ainakaan naisista. Muuten homoudun suosiolla.
Tämä oli hyvä! Kiitos nauruista!
Mutta asiaan. Netti on pas*a-kanava. Ihmiset kirjoittavat mustavalkoisesti, kärjistäen, negaillen.
Ei pidä antaa pas*an valua eteenpäin.
Itse uskon, että oikeasti ihmiset ovat fiksumpia, humaanimpia, sivistyneempiä, ja ystävällisempiä.
Netti vääristää ja tekee asiat yksiuloitteisemmaksi. Oikeasti reaalimaailma on paljon monitahoisempi.
AV—palsta on nykyajan kansanradio! Vedä johtopäätökset siitä.
Mä ajattelen juuri päinvastoin: netissä saa suodattamattoman, aidon vastauksen. Oikeassa elämässä ihmiset esittävät olevansa sivistyneitä, humaaneja ja ystävällisiä, sekä kaunistelevat omia ongelmiaan.
Netin ansiosta ollaan saatu tietoon viime aikoina esimerkiksi, että moni katuu lapsien tekoa. Tällainen on tabu sanoa jossain kahvipöydässä. En tiedä onko se aina hyvää kehitystä, että totuus tulee ilmi, mutta kyllä ne oikeat ajatukset anonyymina purkauksena helpommin irtoaa kuin normaalissa sosiaalisessa tilanteessa.
Toisilla on ongelmana se, etteivät avaisi pullosta korkkia.
Itselleni taas pidän onnistuneimpina päivinäni niitä, joina olen onnistunut olemaan kertaakaan edes avaamatta tätä palstaa ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta asiaan. Netti on pas*a-kanava. Ihmiset kirjoittavat mustavalkoisesti, kärjistäen, negaillen.
Itse uskon, että oikeasti ihmiset ovat fiksumpia, humaanimpia, sivistyneempiä, ja ystävällisempiä.
Netti vääristää ja tekee asiat yksiuloitteisemmaksi. Oikeasti reaalimaailma on paljon monitahoisempi.
Mä ajattelen juuri päinvastoin: netissä saa suodattamattoman, aidon vastauksen. Oikeassa elämässä ihmiset esittävät olevansa sivistyneitä, humaaneja ja ystävällisiä, sekä kaunistelevat omia ongelmiaan.
Netin ansiosta ollaan saatu tietoon viime aikoina esimerkiksi, että moni katuu lapsien tekoa. Tällainen on tabu sanoa jossain kahvipöydässä. En tiedä onko se aina hyvää kehitystä, että totuus tulee ilmi, mutta kyllä ne oikeat ajatukset anonyymina purkauksena helpommin irtoaa kuin normaalissa sosiaalisessa tilanteessa.
Miten voit kuvitella noin? Ethän tiedä kuka ne "mielipiteet" on kirjoittanut. Ne jotka sanoo että katuu lapsia, on varmasti suurin osa teinejä tai muuten lapsettomia lastenvihaajia. Naisvihaa levittävät "miehet" on varmasti aika usein naisia jotka haluaa provosoida keskusteluja. Todella lapsellista uskoa että täällä kaikki kertovat totuuden mielipiteistään ja itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä ainakin suomalaisista naisista antaa 100% oikean kuvan. Kuinka epämiellyttäviä, suorastaan vastenmielisiä ja valehtelevia haaskoja ovat. Kersa halutaan hinnalla millä hyvänsä, mutta itse siitä ei olla valmiita maksamaan mitään, laskut _aina_ jollekkin muulle. Vitsa (kersa) mulle, palkka (lasku) sulle. Jos sanoo että menkää ämm.mmät töihin tienaaman ne rahat siihen kersaanne, kerran sitä olette vaillakin, niin voi jumal uta mikä ulvominen siitä syntyy.
Tässä esimerkki, joka ei kerro todellisen elämän miehistä ja heidän ajatusmaailmastaan yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netin ansiosta ollaan saatu tietoon viime aikoina esimerkiksi, että moni katuu lapsien tekoa. Tällainen on tabu sanoa jossain kahvipöydässä. En tiedä onko se aina hyvää kehitystä, että totuus tulee ilmi, mutta kyllä ne oikeat ajatukset anonyymina purkauksena helpommin irtoaa kuin normaalissa sosiaalisessa tilanteessa.Miten voit kuvitella noin? Ethän tiedä kuka ne "mielipiteet" on kirjoittanut. Ne jotka sanoo että katuu lapsia, on varmasti suurin osa teinejä tai muuten lapsettomia lastenvihaajia. Naisvihaa levittävät "miehet" on varmasti aika usein naisia jotka haluaa provosoida keskusteluja. Todella lapsellista uskoa että täällä kaikki kertovat totuuden mielipiteistään ja itsestään.
Miten itse voit ajatella, että (ainoastaan) teinit tai lastenvihaajat voisivat sanoa noin? Tosi lapsellinen näkemys. Kuulostaa ihan inhimilliseltä, että vanhemmuus ei sovi kaikille, onhan se ollut selvää aina.
Ei se katuminen kuitenkaan tarkoita sitä, että tekisi mieli tehdä jotain kamalaa lapsille tai antaa pois. Se tarkoittaa vain sitä, että jos tietäisi paremmin ja voisi palata ajassa taaksepäin, jättäisi lapset hankkimatta.
Taidat elää ruusunpunaiset lasit silmillä ja kuvitella, että äitiys on naisen tärkein tai ainoa tehtävä ja autuaaksi tekevä asia.
Vierailija kirjoitti:
Mt-potilaita täällä on valtavasti, päättele siitä
Kuten Neuvostoliitossa, täälläkin väärät mielipiteet tuomitaan mielisairaudeksi. Jos ei ole vihervasuri, on mielisairas sanomain ja ylen lokkiikalla, sano.
Usein tulen tänne ajatuksena viihdyttää itseäni, mutta ainoa asia mikä jää käteen on ajatus että.
10.000 vuotta ihmiskunnan kehitystä ja tähän on tultu. Tässä se sitten oli, meillä ei ole mitään tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja ei.
Itse olen vähentänyt täällä käymistä reilusti, koska palstan negatiivinen ilmapiiri tarttuu. Huomasin myös, että etenkin mieskuvani oli muuttunut täällä pyörimisen takia melko karuksi. Nyt käyn yhdellä toisella palstalla, jossa on aika erilaista porukkaa kuin täällä. Siellä palstailusta jää hyvä mieli.
Nykyään käyn tekemässä täällä vain pikavisiittejä, kun jo muistan, miksi alun perin lähdinkään.
Voitko vinkata mikä palsta? Itsekin kyllästynyt näihin samoihin ammattiap'hin.
Älä herrajumala vinkkaa ettei nää ukot täällä löydä sinnekin.
Vinkkaa toki, emme kerro kenellekään muulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netin ansiosta ollaan saatu tietoon viime aikoina esimerkiksi, että moni katuu lapsien tekoa. Tällainen on tabu sanoa jossain kahvipöydässä. En tiedä onko se aina hyvää kehitystä, että totuus tulee ilmi, mutta kyllä ne oikeat ajatukset anonyymina purkauksena helpommin irtoaa kuin normaalissa sosiaalisessa tilanteessa.Miten voit kuvitella noin? Ethän tiedä kuka ne "mielipiteet" on kirjoittanut. Ne jotka sanoo että katuu lapsia, on varmasti suurin osa teinejä tai muuten lapsettomia lastenvihaajia. Naisvihaa levittävät "miehet" on varmasti aika usein naisia jotka haluaa provosoida keskusteluja. Todella lapsellista uskoa että täällä kaikki kertovat totuuden mielipiteistään ja itsestään.
Miten itse voit ajatella, että (ainoastaan) teinit tai lastenvihaajat voisivat sanoa noin? Tosi lapsellinen näkemys. Kuulostaa ihan inhimilliseltä, että vanhemmuus ei sovi kaikille, onhan se ollut selvää aina.
Ei se katuminen kuitenkaan tarkoita sitä, että tekisi mieli tehdä jotain kamalaa lapsille tai antaa pois. Se tarkoittaa vain sitä, että jos tietäisi paremmin ja voisi palata ajassa taaksepäin, jättäisi lapset hankkimatta.
Taidat elää ruusunpunaiset lasit silmillä ja kuvitella, että äitiys on naisen tärkein tai ainoa tehtävä ja autuaaksi tekevä asia.
Lue tuo korostamasi lause uudestaan, sanonko että ainoastaan? Kyllä varmasti on joitakin ihmisiä jotka väsyneenä, masentuneena, pahassa paikassa ajattelevat että ei olisi pitänyt tehdä lapsia, mutta ei se nyt niin yleistä ole kuin mitä tämä palsta antaa ymmärtää. Suurin osa niistä joilla on lapsia ovat tehneet toisenkin lapsen, eli eivät ole katuneet sitä ensimmäistä, ja lähes kaikki rakastavat lapsiaan yli kaiken, siitäkin huolimatta että niistä joskus on vaivaa ja huolta. Kuten suurin osa rakastaa vanhempiaan ja sisaruksiaan, vaikka tällä palstalla riehuu äitihullu joka jankkaa aina siitä miten hänen äitinsä vihaa häntä ja hän ei sitten osaa hoitaa omia lapsiaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai sillä hetkellä tuntuu, että kunpa ei olisi lapsia tehnyt. Hetken päästä on parempi mieli taas.
En kuvittele että kaikki on mitä sanoo olevansa, mutta kyllä mä luulen että enemmistö ei trollaa. -24
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan miehistä.
Valtaosa heistä on normaaleja ja mukavia.
Miä ainaki oon.
Paljon sairaita naisia tällä palstalla. Ehkä niitä sairaita naisia on muutenkin paljon, en tiedä.
Ikävää että omia tuntoja ja vilpittömiä mielipiteitä pidetään peikkoiluna.
Vierailija kirjoitti:
Paljon sairaita naisia tällä palstalla. Ehkä niitä sairaita naisia on muutenkin paljon, en tiedä.
Mistä tiedät että sairaita naisia? Ne voi ihan hyvin olla sairaita miehiä jotka sanoo olevansa naisia.
Jos maailma tosiaankin oikeasti olisi (1:1) sellainen, kuin minä se ilmenee täällä heijastuen, niin sitten kannattaisi kyllä jo hirttäytyä...
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan anna oikeaa kuvaa maailmasta. Av ei ole koko maailma eikä edes koko Suomi.
Suomi liioin ei ole maailma, eikä kaiken maailman lommoposkien ja nälkäkurkein tarvihe pyrkiä, saati päästä tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että sairaita naisia? Ne voi ihan hyvin olla sairaita miehiä jotka sanoo olevansa naisia.
Immeiset jotka luuloo olevasa muuta ku omaa sukupuolta, ovat hyvin, hyvin sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Kallio ja Punavuore vihreet ainaki.
Älä herrajumala vinkkaa ettei nää ukot täällä löydä sinnekin.