Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolme merkittävää TULEVAA tapahtumaa maailmanhistoriassa

Vierailija
24.08.2018 |

Raamattua, sen evankeliumeita kutsutaan ilosanomaksi. On perusteltua kysyä mitä iloista siinä sitten on? Itse olen järkeillyt, että se ilo liittyy tuleviin tapahtumiin, jotka ovat vielä TULOSSA.

Jeesus kuoli ristillä koko maailman (1. Joh. 2:2) syntien tähden runsaat kaksituhatta vuotta sitten. Se ei kuitenkaan jäänyt siihen. Hänellä on Häneen uskoville valtavia lupauksia. Kerron tässä siis kolmesta tulevasta tapahtumasta, jotka tulevat kohtaamaan Häneen uskovia:

1) Ylöstempaus

Maailma etenee kohti ns. vaivanaikaa. Tuolloin nähdään todennäköisesti merkittäviä luonnonmullistuksia, ydinsotia ja kasvavaa ihmisen pahuutta. Jeesus haluaa säästää omansa tällaisesta. Viisaat, Hengen täyttämät, oikein eläneet ja Jeesuksen paluuta odottavat temmataan (1. Tess. 4:17) yläilmoihin Herraa vastaan ja Hän vie heidät turvaan kaikelta siltä mikä on kohtaava maanpiiriä.

2) Tuhatvuotinen rauhan ja vanhurskauden valtakunta

Edellämainitun vaivanajan jälkeen alkaa tuhatvuotinen rauhan ja vanhurskauden aikakausi, jota myös valtakunnaksi (Ilm. 20:1-6) kutsutaan. Jeesus itse palaa maan päälle. Paha on voitettu ja hävitetty maan päältä. Jeesus hallitsee maailmaa kuninkaiden kuninkaana Jerusalemista käsin. Aikakausi on niin rauhaisa, että  silloin nuori leijona ja vasikka jakavat saman niityn, ja pieni poika niitä paimentaa.

3) Taivas

Taivas koittaa pian tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen. Se eroaa tuhatvuotisesta valtakunnasta siinä, että se ei ole maan päällä. Taivaasta laskeutuu “uusi Jerusalem” (Ilm. 21:2), pyhä kaupunki, jonne mitään epäpuhdasta tai pahaa ei pääse. Jeesus itse pyhinensä tuomitsee ihmiset heidän uskonsa ja sitä seuranneiden tekojen mukaan joko taivaaseen tai helvettiin. Tuomio on pysyvä ja oikeudenmukainen. Lisäksi se on elinikäinen. Taivaassa kaiken keskipisteenä on Jeesus, joka on pyhän kaupungin Valo. Uskovat saavat olla Hänen seurassaan ikuisesti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos se Kostiainen itse vai copypastetitko hänen profetiansa Uudesta Suomesta?

Vierailija
2/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näytä herra kiirettä pitävän paluunsa kanssa. Ettei vain olisi löytänyt toista planeettaa, jossa vastaanotto oli mukavampi kuin täällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jesse taas tapetaan ja koko homma menee poskelleen.

Vierailija
4/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko toi tempaus joku joskus tempaisi takaapäin kalsareista ja vieläkin toinen kives on kipee :(

Vierailija
5/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus itse puhui pääasiassa hyvän yhteiskunnan rakentamisesta tänne maan päälle. Koko toisen tulemisen ja mystisen taivaan valtakunnan odottelu piti keksiä, kun juutalaisten oli vaikea luopua messiaan odottelusta eivätkä voineet uskoa, että ihmisistä olisi paremman maailman tekemiseen ilman ylimaallista apua.

Vierailija
6/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattua ... Itse olen järkeillyt

Ainoa järkeily on laittaa se paperinkierrätykseen ja keskittyä oikeisiin asioihin tässä ainoassa elämässä.