ahdistava tilanne, mitä tässä tilassa voi oikein tehdä?
Eli siis, tuttavani asuu kanssani samassa talossa ja kertoi että kuulema meidän vastapäisessä kuudennen kerroksen yksiössä joku nainen ilmeisesti kiikaroi meidän kerrostalon asuntoihin. Oli huomannut tämän yhtenä iltana kun oli katsellu parvekkeelta ulos..Koko ajatus siitä että joku tuijoittelee meidän asuntoon ahdistaa aivan helvetisti enkä pysty pitämään verhoja edes auki päivällä. Voiko tosta tehdä ilmoitusta minnekään? Vai pitääkö poliisit meitä hulluna? Tai edes taloyhtiölle?
Kommentit (23)
Kyttiä on joka taloyhtiössä. Sano suoraan että vit*uako kyyläät kun näet ulkona
Luultavasti asialle ei voi tehdä mitään. Saahan sitä omasta ikkunasta töllistellä sen minkä sielu sietää, vai?
Itse tulisin hulluksi! Ahdistun ohikulkijoistakin (asun katotasossa), saati sellaisesta että joku pällistelisi kiikareiden kanssa sisälle noin niin kuin asiakseen...
Asenna sälekaihtimet tai tee ilmoitus salakatselusta ja yksilöi ikkuna josta se ihminen sua kiikaroi.
Tai teippaa ikkunaasi A4 paperi missä lukee tyyliin "täällä palvotaan saat*naa"
Hanki kiikarit ja kiikaroi takaisin. En nyt saisi kauheata kramppia, ennen kuin olisin tsekannut väitteen paikkansapitävyyden.
Oli huomannut yhtenä iltana? No jos se nainen oli juuri saanut uudet kiikarit ja testaili niitä. Saattoihan se kiikaroida vaikka varpusia. Ei tuosta nyt kannata kauheita johtopäätöksiä vetää...
Vierailija kirjoitti:
Asenna sälekaihtimet tai tee ilmoitus salakatselusta ja yksilöi ikkuna josta se ihminen sua kiikaroi.
Meillä on Sälekaihtimet ja nyt niitä oonki pitänyt kiinni siitä asti kun kuulin...
Tai näytä kiikaroijalle kyltti "sinut on huomattu, seuraavaksi tulee poliisi..."
Vierailija kirjoitti:
Oli huomannut yhtenä iltana? No jos se nainen oli juuri saanut uudet kiikarit ja testaili niitä. Saattoihan se kiikaroida vaikka varpusia. Ei tuosta nyt kannata kauheita johtopäätöksiä vetää...
Ja höpönlöpö! Ei se mitään varpusia kyttäille...
Ei ole poliisiasia. Omassa asunnossa saa kiikaroida, taivasta tai toisten kämppiä. Sälekaihtimet on keksitty.
Mistä tiedät että kiikaroi juuri sinua? On joillakin luulot :)
laita ikkunaan iso teksti:D valitse mikä olis osuva ja sit sanot sille naiselle ulkona et kato ostin uudet verhot. :D
Tällasten takia ja varalta mä oon aina valinnu asuntoni niin, ettei vastapäätä oo toista asuntoo.
Kyllä näitä kiinnostuneita riittää. Asuin pienellä paikkakunnalla kerrostalossa. Aina kun ajoin pihaan, alimman kerroksen verhojen takaa kurkittiin. Kerran sitten, kun heillä oli tuuletusikkuna auki, sanoin tahallani kovaan ääneen: "On se kumma kun ei omaan kotiinsa saa tulla rauhassa, aina on joku vahtimassa."
Siihen loppui kyttäys.
Mua taas häiritsi, kun ikkunaa sulkiessa näkyi kun nuoripari oli petipuuhissa. Pimeää ulkona ja asunnossa valot, siinä ne oli kuin näyttämöllä. Sama toistunut.
Jotenkin ei jaksa kiinnostaa, laitan vaan verhot kiinni. Joskus katson tähtiä yöllä, kun eläinten lailla persettään nuollen putsaavat on sammuttaneet valosaasteensa ja näkyvyys on parempi.
Up!