Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vahinkoraskaus ja miehen suhtautuminen

Joulukuinen
23.08.2018 |

Tulin vahingossa raskaaksi keväällä, huolimattoman pillereiden käytön seurauksena. Miehen kanssa on ollut pitkä on-off suhde (lähes 7 vuotta), mutta emme ole virallisesti olleet yhdessä vuosikausiin. Tunneside on kuitenkin vahva ja tapaamme jopa muutamia kertoja viikossa. Joskus aikoinaan mies on puhunut sivulauseessa lapsien hankinnasta kanssani, mutta kerran myös suuren riidan myötä totesi, että ei halua lapsia kanssani.

Noh, vahinko kävi ja se oli itselleni suuri shokki. Kysyin tietenkin miehen mielipidettä asiaan, mitä hän haluaa minun tekevän. Sanoi, että saan päättää itse. Kysyin suoraan myös haluaako että teen abortin, mutta siihenkään ei mitään kommenttia suuntaan tai toiseen. Päädyin lopulta siihen, että katuisin aborttia. Mies suhtautui päätökseeni viileästi. Raskaus ei vaikuttanut väleihimme vaan olemme nähneet tiiviisti, ehkä omasta mielestäni olleet aiempaa läheisempiä. Mies ei ole osannut sanoa, miten suhtautuu kun lapsi syntyy. Pikkuhiljaa on kuitenkin ollut puhetta "meidän lapsesta" ja siitä, miten hän lastamme haluaa kasvattaa. Tuli mukaan myös ultriin. Olen kertonut hänelle toiveestani, että olisi lapsen elämässä mahdollisimman paljon mukana. Elatusta en varsinaisesti vaadi. Olen yrittänyt olla luomatta hänelle paineita ja tähän asti olen ollut hyvin ja turvallisin mielin hänen isyydestään. Ja siitäkin, että hän on tuntunut välittävän myös minusta.

Vähän aikaa sitten meille iski sitten pitkästä aikaa kriisi. Hän tapaili hetken aikaa toista naista ja muuttui tämän myötä aivan kusipääksi. Riitahan siitä tuli ja hän sitten pamautti, että mielipide lasten hankkimisesta kanssani ei ole muuttunut. Hän myös vihjasi, että olen tehnyt päätöksen raskaudesta/sen jatkamisesta yksin. Mielestäni se oli kohtuutonta, kun häneltä olen asiaa kysynyt. Hän jätti tämän naisen, ja olemme taas "normaalisti" tapailleet. Hän ei pyytänyt koskaan anteeksi sanomaansa. Nyt hän on ollut läheinen, ollaan puhuttu hieman vauvasta jne. Ei kuitenkaan vakavemmalla tasolla, mikä tietenkin pitäisi nyt vielä hoitaa. Minulle jäi tästä episodista todella paha ahdistus, tulevaisuus näyttää niin epävarmalta ja synkältä. Pelkään jääväni lapsen kanssa aivan yksin. Tähän olin alkuun (kai) valmistautunutkin, mutta kun raskauden puoliväliin asti meni niin hyvin niin tietenkin aloin jo luottamaan siihen että hän on tukena loppuun saakka.

Piti jonnekin päästä tilanteesta avautumaan. Kuulisin mielelläni kokemuksianne vahinkoraskauksista. Miten miehet ovat suhtautuneet asiaan raskausaikana ja lapsen syntymän jälkeen? Voiko raskausajan käytöksestä ennakoida mitään? Onko oma suhteenne lapsen isään etääntynyt vai lähentynyt?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo suhtautui "viileästi" oli ehkä hieman huono sanavalinta. Mies on ollut tukena ja lohtuna alusta saakka, suhtautunut lämpimästi. Mutta omat tunteet hänellä eivät ole liikahtaneet juurikaan suuntaan tai toiseen. Hän on muutenkin todella rauhallinen eikä näytä tunteitaan kovin helposti. Jotenkin vain luulisin, että jos hän ei todella haluaisi lapsia kanssani niin olisi myös aborttiin kehoittanut. Tai katkaissut suhteen. Olen hämilläni. /ap

Vierailija
2/7 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilin raskautta vähän tuon tyyppisessä on-off  suhteessa, mutta osoittautui vääräksi hälytykseksi. 

Raskautta epäillessäni kuitenkin päätin, että pidän lapsen, mutta päätän suhteen mieheen. Ja että miehellä on toki oikeus olla isä lapselleen ja lapsen vuoksi sitä myös toivoisin, mutta se suhde meidän välillä olisi poikki. 

Miksi? En halunnut että lapsi joutuisi kasvamaan sekoilevien vanhempien keskellä. Se oli mulle aikuiseksi kasvamisen paikka. Omalla elämällään voi sekoilla, mutta lapsen elämällä ei. 

Lopulta oli onneksi väärä hälytys, mutta opettavainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo vahinko ollut, jos hutiloit pillereiden otossa.

Vierailija
4/7 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaisin tuollaisen miehen ajatulsistani kokonaan. Isä lapselle saisi olla ja se olisi suotavaa, mutta kaikki ajatukset, parisuhteesta, perheestä tai muusta säätämisestä saisi jäädä.

Vierailija
5/7 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija nro 2: Se on ihan totta. Kai sitä vaan rakentelee jotain pilvilinnoja, että kyllä asiat ehtii yhdeksän kuukauden aikana tasapainottua oikeille urilleen. Ja toivonkin, että lapsi synnyttyään laittaa (molempien) asiat tärkeysjärjestykseen.

Vierailija nro 3: Ei tehdä tästä eipäsjuupas-ketjua, se on myöhäistä nyt. Vahingolla tarkoitan ei suunniteltua, kyllä se pilleri on unohtunut ihan täysin vahingossa.

Vierailija
6/7 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niitä kokemuksia kaipaisin!

Vierailija
7/7 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo vahinko ollut, jos hutiloit pillereiden otossa.

Tämä. On vain huolimatonta ehkäisyä ja ymmärtämättömiä naisia. No ehkä ap:llakin oli se naisten vakioselitys eli äkillinen "ripuli" (= unohdus ottaa pillerit).