Siis miten tuo pakettiautomaatista haku toimii? Pelottaa mennä sinne
hakemaan se. En ole hyvä laitteiden kanssa. Onko helppo? :/ Kun tuli tekstari että pakettini on saapunut ja joku lokerokoodi. Ööh?
Kommentit (38)
Menet sinne automaatille ja painat näytöstä kohtaa "Nouda paketti" (tai joku vastaava), sitten näpyttelet saamasi lokeron avauskoodin jolloin lokero jossa pakettisi on aukenee. Otat paketin ja suljet oven.
On helppo. Ensin valitset näytöltä nouda paketti. Sitten kone pyytää lokerokoodin, näppäilet sen, ja kone ilmoittaa missä suunnassa pakettisi on ja pääset painamaan avaa luukku-näppäintä. Kun olet painanut sitä, luukku avautuu, otat pakettisi ja laitat luukun kiinni. Itse valitsen aina automaattiin toimituksen jos mahdollista.
Itse menin ensimmäisellä kerralla vahingossa näpyttelemään sellaista harmaata, ilmeisesti Postin työntekijöille tarkoitettua laitetta ja ihmettelin, kun mitään ei tapahtunut. :D Mutta siellä on ihan näkyvä kosketusnäyttö (jota en itse huomannut) ja yksinkertaisesti toimii. Koodin näppäiltyäsi näyttö kertoo, kummalla puolellasi kohta pompsahtaa luukku auki. Paketti kainaloon ja luukku kiinni.
Niin ja näyttöön tulee vielä kuva mikä lokero avautuu. Todella helppo käyttää, eikä tarvitse jonottaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on tehty niin yksinkertaiseksi että jopa lapsi osaisi hoitaa homman.
Näppäilet vaan kosketusnäyttöön että paketin nouto ja tunnuskoodi niin lokero aukeaa.
Ja nimenomaan kosketusnäyttöön, maksupäätteen numeroita näppäilemällä ovi ei aukea (jouduin kerran opastamaan asiakkaita, kun automaatti " ei toiminut").
Vierailija kirjoitti:
Itse menin ensimmäisellä kerralla vahingossa näpyttelemään sellaista harmaata, ilmeisesti Postin työntekijöille tarkoitettua laitetta ja ihmettelin, kun mitään ei tapahtunut. :D Mutta siellä on ihan näkyvä kosketusnäyttö (jota en itse huomannut) ja yksinkertaisesti toimii. Koodin näppäiltyäsi näyttö kertoo, kummalla puolellasi kohta pompsahtaa luukku auki. Paketti kainaloon ja luukku kiinni.
Se oli just se maksupääte, jota käytetään pakettia lähetettäessä.
Ensin pitää painaa valinta oletko hakemassa vai lähettämässä pakettia,sitten vain näppäilet sen numerokoodin automaattiin ja luukku aukeaa ihan itsestään.Paina luukku kiinni ennen kuin lähdet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näppäilet vaan kosketusnäyttöön että paketin nouto ja tunnuskoodi niin lokero aukeaa.
Ja nimenomaan kosketusnäyttöön, maksupäätteen numeroita näppäilemällä ovi ei aukea (jouduin kerran opastamaan asiakkaita, kun automaatti " ei toiminut").
Olikohan se minun harmaa näppäinlaitteeni sitten juurikin tämä maksupääte. :D Tosin hoksasin virheeni itse, en ehtinyt mennä päivittelemään asiaa henkilökunnalle. Terv. Nro 4
Täällä toinen "avuton". Miten sinne lähetetään paketti? Eli jos mä haluan lähettää paketin vaikka siskolle Tampereelle?
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa se vehje näyttää koodin jälkeen vielä sen luukun paikankin ja sitten vaan näpäyttää ok, avaa luukku. Ainoa ongelma on siinä, että se kosketusnäyttö on aina jossain s**tanan smäidässä niin ettei sitä koodia meinaa saada millään näpyteltyä siihen. Mut joo, helppo homma muuten.
Meillä on lähimarketissa uusi laite, jossa näppäimistöt joka lokerossa. Tekstarissa lukee , mikä lokero ja sen kohdalla näppäillään.
Kuka tietää miten pakettiautomaattiin tulleen paketin voi palauttaa, siis asiakaspalautuksena? Voiko sen kuitenkin viedä ihan postin tiskille vai pitääkö se palauttaa (saman) automaatin kautta? Pistetäänkö se menemään sillä samalla lokerokoodilla kuin millä se tulikin vai mistä siihen saa uuden koodin? Ja kaikista tärkein, saako siitä palautuksesta kuitin?
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen "avuton". Miten sinne lähetetään paketti? Eli jos mä haluan lähettää paketin vaikka siskolle Tampereelle?
Kysy, mihin automaattiin ja minne haluaa. Netissä teet postin sivuilla lähettämisen, saat helposti -koodin, joka liimataan pakettiin. Voi kirjoittaa käsin. Vanhoissa automaateissa painetaan paketin lähettäminen -nappia, uusissa pudotetaan lokeroon.
Joskus se luukku ei aukene itsestään, vaan sen joutuu vetämään auki luukun reunasta.
Vierailija kirjoitti:
Joskus se luukku ei aukene itsestään, vaan sen joutuu vetämään auki luukun reunasta.
onks tää totta? Mistä tietää mitä luukkua sitten vetää? :D Kiitos muuten vastauksista kaikille...t.ap
Ap ei taida paljon matkustella, tai tehdä mitään muutakaan kodin ulkopuolella. Enpä aikoihin ole lukenut mitään yhtä avutonta.
Miten joku on noin uusavuton? Osaatko maksaa laskuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onks tää totta? Mistä tietää mitä luukkua sitten vetää? :D Kiitos muuten vastauksista kaikille...t.ap
Nyt ryhdistäydyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ryhdistäydyt!
Siis miten sä selviät mistään arkipäivän askareista tai tosiaankin matkustelusta tai muustakaan? Pakettiautomaatti maailman helpoin ja se opastaa. Saat infon mikä luukku pitää avata. Nyt tosiaan ryhdistäydy!!!