Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<3 Marrasmurujen keskiviikko <3

03.05.2006 |

Hei!

Tänään herättiinkin sitten jo vähän yli kuusi *haukotus*...

Astianpesukone pyörimässä, esikoinen katsomassa aamupiirrettyjä joten nyt on hetki aikaa ihan vain itselleni :)

Tänään olisi tarkoitus hakea minulle vähän vaatteita, kun kuljen vielä talvikengissä :D Jotain kevyttä takkiakin ajattelin katsella, jos sellainen vain löytyy. Nyt kaikki kevyt on parasta mahdollista mitä päälleen voi laittaa, en voisi kuvitellakaan kulkevani enää farkuissa kun ahdistaa aika paljon painavat ja jäykät vaatteet :)

Esikoiselle voisin ostaa vielä toiset kengät joita voi käyttää sitten muualla kuin hiekkalaatikolla.

Kiitos eilisistä rohkaisevista kommenteista sen leikkauksen osalta.

Eilen olin melkoisen järkyttynyt, mutta tänään tuntuu jo paljon rauhallisemmalta mieli. Olenhan minä tiennyt tuosta leikkauksesta jo kuukausia mutta nyt kun se päivä päätettiin iski paniikki. Nyt kun alkujärkytyksestä on toivuttu, pystyn jo ajattelemaan tulevaa hieman konkreettisemmin. Lapseni parhaaksihan tämä tehdään, muuten lapseni joutuisi käyttämään liian paksuja/painavia silmälaseja. Eipä ainakaan koulussa tulla kiusaamaan tästä asiasta kun nyt tuo ongelma hoidetaan alta pois. Lapseni voi olla muiden lasten silmissä normaali...Niin karulta kuin tuo kuulostaakin niin tuosta voisi tulla vuosien kiusaamiskierre vain sen takia kun poika ei näe kunnolla ja joutuisi käyttämään vahvoja laseja. Leikkauksen jälkeen ei tarvitse. Eikä onneksi ennen leikkaustakaan, vaikka sitä aluksi kokeiltiin. Lapseni pärjää hyvin arkielämässä ilman lasejakin, leikkii ja tekee kaikkea mitä hyvin näkevät lapsetkin. Lapsestani ei päällepäin näe että hänellä on vähän ongelmia silmien kanssa, jos ei tietäisi paremmin. Pieni toive äidillä olisi ettei pojan tarvitsisi käyttää laseja ollenkaan, vaan leikkaus onnistuisi yli odotuksien. No joo, mahdollisesti ohkaset lasit saa. Sitä ei tiedä vielä.

Huomenna olisi sitten neuvolalääkäri, sisko tulee lapsenvahdiksi joten mieskin pääsee mukaan.

Swehina rv 12+3

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin eilen sielä np-ultrassa ja aikas rauhallinen vauva siellä köllötteli :) Ainavaan vahvistuu poikaseon olotila, esikoinen oli mahassa todella rauhallinen eikä mulla raskauskaan ollut mitenkään vaikee, tyttö taas melskas kaikenaikaa ja raskaus oli vaikea... liikkui hän nyt sentäs jonkun verran, mut tais olla enempi sellasta venyttelyä ;) Oli se kiva nähä vauva taasen ultrassa, huimasti oli kasvanut ja muuttunut kolmessa viikossa. Harmi ku ei tota ultraa saa enää videolle täälä :(

Tasan viikon päästä olis sitten lääkärineuvola, että sitä odotellessa.

Tuuli

Vierailija
2/16 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset katsovat Pinokkiota, odottelen tässä kahvin tippumista. Erityisiä suunnitelmia ei voi olla. Minä + kaksi lapsista sairastetaan edelleen. Kun vain lapset nyt parantuisivat. Kevät on ollut ihanimmillaan viime päivät ja olisi varmasti ihanaa päästä ulos juoksentelemaan.

Kävin eilen lääkärissä " flunssavirukseni" kanssa ja minulla todettiin lievä keuhkokuume!! Sain penisiliinikuurin ja sairaslomaa koko loppuviikon. Olen varmaan laihtunut monta kiloa viikon aikana, koska kipeänä ei ole ruoka pahemmin maistunut.

Alkaa jo ahdistaa: sisällä päivästä toiseen, sohvalla maaten, ja edes kotitöitä en ole jaksanut tehdä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista koska oon viimeksi pinoutunu. Lueskellut oon kylläkin..

Kaikenlaista pientä ja isoakin vaivaa on jos jollakin. Itteeni vaivaa korkea pulssi, myös levossa. Onko muut huomioineet samaa? Veli tuumas, että taitaa tuo verimäärä lisääntyä näillä viikoilla nyt niin runsaasti ja ulkona on paljon pölyä jne.. Mut seurailen tilannetta.

Taitaa äippää vähän jännittää, kun tänään mennään esikoisen kanssa tutustumaan kouluun. Siksi on myös tämä päivä töistä vapaata, enkä oikein tiedä kuinka tämän aamun käyttäisin hyväksi? Verhoja jo nypin ikkunoista, et olis sitten pakko pestä ja vaihtaa kesäisemmät.

Mut sit ku on hetki omaa aikaa tekis mieli vaan levätä...

Mua kiinnostais tällä kertaa selvittää tuota sukupuolta, vaan eihän se ole satavarma juttu... Olis käytännän kannalta helpompaa, kun kaapeista ei löydy ku tytön vaatetta. Mitään ei voi kyllä kaupasta ostaa, jos ei sukupuolta tiedä.

Vaunujakin oon salaa tutkaillut jo kauemmakin. Voi kun olis niin ihana mennä jo liikkeeseen testailemaan ;)

Muutama viikko vielä, niin pitäis alkaa tuntea hennoimmat liikkeet.

Lapsilla on hoitoaamuja jäljellä 19, sitten pääsee mummat ja mummit hetkeksi remmiin ja pian alkaakin kesälomat! Uskomatonta!

Aurinkoisin mielin Bubbles ja HertaÄssä 13+4

Vierailija
4/16 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin tänään oli se kauan odotettu np-ultra. Olin koko eilisen ja tämän päivän kauheessa jännistyksessa, jotenkin oli sellainen olo ettei kaikki ole ok. Onneksi kuitenkin oli, vauvalla kaikki hyvin, vastasi viikkoja ja kaikki muutenkin ok.Kovin oli vaan uninen tyyppi, heilutteli jalkoja ja imi peukaloa, muttei suostunut kääntämään kylkeä vaikka ultraaja kuinka yritti.

Nyt on niin helpottunut olo, että tekisi mieli soittaa kaikki tutut läpi ja tieodttaa tästä raskaudesta!

Ainoa murheenaihe tällä hetkellä on kakkonen, joka aloitti viime viikolla päiväkodin. Itkien se sinne tänäänkin jäi, ja turvautuu kauheasti isosiskoonsa. Poika on muuten erittäin reipas ja iloinen eikä itke juuri koskaan. Siksi tuntuukin erityisen pahalta jättää toinen päiväkotiin vilkuttamaan kun selvästi näkee, että ressukkaa itkettää kauheasti. Toivottavasti hän tottuisi pian!

Aurinkoista päivää kaikille!

onna

Vierailija
5/16 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli perjantaina neuvola ja siellä täti lätkäisi lasketuksi ajaksi 4.12. Ei ottanut huomioon lyhyttä kiertoani ollenkaan, eli nyt joutuu odottelemaan ultraa josko sieltä saisi todenmukaisemman arvion.

En nyt sitten tiedä pitäisikö minun siirtyä joulukuisten puolelle vai ei, etenkin kun meillä on suvussa sitä että lapset syntyvät hieman ennen aikojaan (myös kaikki sisarukseni minä mukaan lukien olemme syntyneet viikon pari etuajassa). Hätähousuja :)

Vajaan kuukauden päästä on ultra ja lääkärineuvola.

Pahoinvoinnit jo hellittää joten olen jaksanut palata hiljaksiin töihin. Kohta alkaa se vaihe että olen elämäni kunnossa, toivottavasti!

Dagny 9+4

Vierailija
6/16 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin odotellaan Dagnyn tavoin hehkeää keskiraskautta (heh-heh), sellaisesta ei kyllä esikoista odottaessa ollut tietoakaan. Pahoinvointi alkaa hieman helpottaa ja väsymys myös, siltikään en toimi täydellä teholla. Tänään olis tasan 12 viikkoo täynnä, mutta vasta ensi viikon torstaille sain np-ultran, millään ei malttais odottaa. No onneksi viikonloppuna on pieni reissu tiedossa, niin on muuta ajateltavaa.

Minäkin olen miettinyt, että mitä " tavallisia" vaatteita sitä uskaltais ostaa kesää varten, kun ei etukäteen sitä vatsan kasvua osaa ennustaa. Kengät kyllä pitäis hankkia, mutta mitenkähän niiden kanssa sitten käy.... Esikoista odottaessa jalat " kasvoivat" ja olivat viimeiset kuukaudet kovin turvoksissa, tennarit ja numeroa isommat pistokkaat olivat ainoat jotka sain kesällä jalkaan. Nyt toki tämä syntyy pari kuukautta myöhemmin... että jospa sita uskaltais hankkia jotku kauniit muotitossut, eikä yli-isoja lipokkaita.

Sarafan rv 12

Vierailija
7/16 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimamma: Yritä parantua ja jaksaa :)

Omassa navassa ei ole mitään uutta tapahtunut. täällä odotellaan tuota ensi tiistain ultraa, jossa toivottavasti hematooma on poistunut ja vauva voi vieläkin hyvin. Ja tietysti jos nuo np-tulokset olisi vielä kohdallaan. Vaikka kait nekin aina välillä harhaan johtaa.

Tänään on ihana lepopäivä. Ei mitään suunniteltua tekemistä ja nukuin puoli 12 asti. IHANAA!!!

Mulla on ainakin maha kasvanut todella paljon. Ja tuntuu oikein kipuja nivusissa kun tuo kohtu nousee ylöspäin. Rinnat ei onneksi ole enää niin kipeät, mutta kyllä vieläkin välillä oikein sattuu kun oikeasti suunnasta tökkäsee :)

Mukavaa päivää kaikille

Heidi <3 toukka 10+4

Vierailija
8/16 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolatäti sai raskauskiekollaan viikoiksi 14+0. Varmaan koko raskausajan nuo vaihtelee jonkin päivän (ainakin edellisissäkin raskauksissa jostain kummasta aina välillä viikot olivat kortissa sekaisin...). Ultran mukaan 14+1 ja lasketuksi päiväksi merkatun mukaan 13+6... Niin kuin sillä nyt olisi merkitystä. Itse vain tahtoo olla sekaisin, mikä päivä on menossa =o

Jonkin aikaa piti sydänääniä etsiä. Enkä yhtään ihmettele; tällaisten mahamakkaroiden alta on niitä vaikea metsästää =) Jännää muuten se, että minulle on sanottu, jotta kohtuni on taaksepäin kallistunut. Miksihän sitten kaikki odotukset ovat olleet heti niin pian näkyvissä? Ja aina on maha ollut ISO,vaikka ihan noin keskikäyrillä kasvanutkin. Enpä taida sitten kuitenkaan olla riittävän lihava pieneen masuun, sillä naapurissa on parikin pyöreämpää tulevaa äitiä, jotka saavat vauvansa pian eikä heillä masut edes kunnolla näkyvät. Plääh!

Surullista kyllä, tässäkin raskaudessa näytän vetävän kiloja puoleeni magneetin tavoin =( On siis ihan pakko ruveta raakalla kädellä valikoimaan syömisensä, vaikkei nytkään syödä kuin ihan normaalisti. Mielelläni ainakin pysäyttäisin tuon painonnousun, mutta ei se aikaisemmikaan ole onnistunut =( Verenpainekin on ehkä hiukan liian korkea. HUI! Millä siihen nyt sitten vaikuttaisin? En nytkään lisää liiemmin suolaa ruokaan saati syö suolaista, mutta kaipa sekin vähä on yritettävä poistaa. Tavoitteena olisi liikkua nyt kesällä enemmän. Mutta miten muuten saan verenpaineen laskuun? Olen ihan mahdoton jännittäjä (ja stressaan helposti asiasta kuin asiasta), joten se vaikuttanee aina hiukan mittaustulokseen. Alkaa vaan näillä viikoilla jo hirvittämään, että millaisen norsun saankaan sitten ulos punertaa... =(

Hyvä juttu oli se, että sain nyt sitten ne astmalääkkeet ja olo alkaa varmaan sikäli hiukan helpottamaan. Muuten toivon allergioiden pysyvän kurissa. Ainakin aikaisemmin olen voinut odottaessani suhteellisen hyvin.

Ohoh! Niin vain sitä taas omaa napaa vaan tuijotellaan... Mitenkäs teillä muilla, joilla tulossa kolmas tai useampi, on lasten ikäerot ja kuinka aiotte liikkua vauvan synnyttyä? Meillä esikoisen ja kakkosen ikäero 1v8kk eikä tullut hankittua mitään kaksostenrattaita. Esikoinen on kävellyt jo alta yhdeksänkuisena, niin lyhyet matkat on pärjätty hyvin. Välillä tuo on kävellyt ja välillä on työnnetty kolmipyöräisessä. Talvella tietenkin pulkka oli hyvä juttu. Nyt ikäeroksi tulee kakkoselle ja tälle kolmoselle n. 1½v. Olen miettinyt, että onkohan nyt pakko investoida kaksostenrattaisiin ja seisomalautaan, jotta pääsisin pidemmälle kuin lähikauppaan. Tosin rahaa ei olisi enkä käytettyjäkään ole sopivia löytänyt. Ehkä sitten maleksitaan vaan pihalla... =(

Oikein iloista keskiviikkoa kaikille masunkasvattajille! Kohta pojat heräävät päikkäreiltä ja sitten ajattelinkin tehdä heidän kanssaan kevään ensimmäisen pyöräretken =)

TalviSalama + Tiitiäinen 14+0

Vierailija
9/16 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemmin uskaltanut mitään tänne kirjoitella - edellisessä raskaudessa kävi huonosti (2 v. yrityksen jälkeen tuulimuna, kaavinta rv 8). Nyt alkaa viikkoja olla kuitenkin jo ihan kivasti kasassa, joten kai tässä täytyy raskaudesta iloitakin :) Mukaan ilmeisesti mahtuu?

En ole nytkään päässyt ihan helpolla: Rv 10+ hulahti yhtenä iltana verta lattialle oikein kunnolla ja paniikki iski päälle. Seuraavana päivänä ultrassa vauva oli kyllä ihan virkeä ja liikkuvainen, eikä terveyskeskuslääkäri osannut vuodolle keksiä mitään syytä. Eilen kävin gynellä kunnolla ultrattavana, ja kohdusta löytyi melko iso hematooma. Ilmeisesti verenvuotoa saattaa siis tulla lisääkin :S

Hematooma lisää keskenmenoriskiä, mutta onneksi se on kohdunsuulla mahdollisimman kaukana istukasta, joten tämä raskaus saattaa mennä loppuun saakka *koputtaa puuta* Stressaavaa tämä kyllä on.

Kuinkas moni teistä on töissä? Itse yritän peitellä raskautta vielä tovin, että saisin varmasti jatkoa työsopimukselle. Inhottavaa kyllä salailla asiaa, kun työyhteisö ja pomot ovat niin mukavia. Työsopimus takaa kuitenkin kolmelle ekalle äitiyslomakuukaudelle täyden palkan, joten raha on se mikä ratkaisee...Saa tosin nähdä, kuinka syksyllä jaksan töitä tehdä.

Palailen foorumille myöhemmin, nyt jatkan työntekoa!

Allu Rv 12+3 ja pikkuruinen (pituus päästä pyllyyn eilen 5,75 cm :D )

Vierailija
10/16 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen eka neuvola,jota jännitin ihan kamalasti, mutta kaikki oli hyvin ja kuulin jopa pikku ihmisen sydänäänet (ainakin 5 sekunttia), aivan mahtava tunne=)! Ja itku tuli välittömästi,onnesta tosin=)! Jotenkin sitä nyt vasta tajuaa edes olevansa raskaana, koska juuri mitään oireita ei oo.

NP-ultraan pääsen 19.05 ja onnex mieskin pääsee mukaan, kun ollaan molemmat sillon kesälomalla.

Elikä töitä tehdään vielä noin 8-12 tuntia/pvä, mutta saas kattoo kuinka pitkälle...

Ootteko jo paljon kertoilleet tulevasta vauvasta? Mulla on lähinnä ongelma,että miten kerron tulevasta lapsesta siskolleni ja hänen miehelleen, koska he ovat vuositolkulla jo yrittäneet perheenlisäystä siinä onnistumatta ja meillä meni vaan pari kuukautta. Nyt siis pelkään,että siskoni suuttuu meille tai ainakin pahottaa mielensä tosi pahasti eikä osaa iloita meidän puolestamme... muilla vastaavia tilanteita??? Ja miten kertoa heille??? Paniikki...

Onnex on tota " vara-ravintoo" sen veran itellä, ettei raskaus vielä ihan näy (paino oli kyllä pari kiloo tippunu),että vielä ei toisaalta oo edes kiire kertoo, mutta kun tän haluais kuitenkin paljastaa melkein jokaselle vastaantulevalle=)!

Aurinkoista päivänjatkoa Murut!

tiitiäinen78 ja " Nestori" 10+5

Vierailija
11/16 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti palailla lukemaan pinoa...

Missäs muuten marrastoive? Miten sulla on nyt mennyt?

Talvisalama: meille tulee kakkosen ja tän masuasukin ikäeroksi 1v5kk ja ajattelin et kaksostenrattaat ostetaan kun pitää esikoista eskariin saatella.

Bubbles:oon kans huomannut saman et pulssi korkeella, en sillai oo mittailu mut huomaan sen muuten..

Tiitiäinen kysy kertomisesta, ollaan melki heti alussa kerrottukaikille mahollisille tulevasta vauvasta, vastaanotto tosin ei kaikilta ollut ihan se mitä olis luullut :( en sit tiiä et miks ja on meiänki kaveripiirissä muutama jotka yrittää mut ei oo viä tärpänny niin ei oikein raskaudesta viitti puhua, harmi.

Aliina75:tsemppiä sulle oikein kovasti, toivotaan et kaikki menis hyvin loppuun asti!

Ja muumimamma75:lle pikaista paranemista!!!

Tulikohan nyt kommentoitua kaikki jotka piti ja toivotaan et meni oikeille ihmisille...mulla tää muisti pätkii välillä tooosi pahasti.

Mut palaillaan taas:)

Vierailija
12/16 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli hyvin ja masukki tosi vilkas liikkeissään. Etukäteen pelkäsin ettei siellä mitään olekkaan,kun silloin rv 10 viikolla ei sydänääniä kuulunut ja vatsakipuja sekä tuhrua tullut tämän tuosta.Kuultiinhan äänet kyllä viikolla 11 mutta en oikein todeksi uskonut.

Talvisalama: Onko sinulla muuta lääkitystä allergiaan kuin nuo astmalääkkeet? Itsellä tosi paha siitepölyallergia ja nyt tuntuu tuota ristiallergiaa olevan reippaasti.En enää tiedä mitä suuhun uskaltaa laittaa,jatkuva kutina ja tuntuu että suu turpoaa...

Ja kolmas tulossa,ikäeroksi n.3v

Vierailija
13/16 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se esikoisessa vapun aikana jyllännyt mahatauti tuli sitten VOIMALLA minuunkin. 24h oksensin koko ajan. Välillä vain piti juoda (koska oli tosi inhottavaa yökkiä sappinesteitä pelkästään...) ja sitten taas oksennettiin. Eli tauti tuli ma illalla ja eilen illalla pysyi ekat mehut mahassa. Tänä aamuna jo alkoi vähän helpottaa ja jotain pientä on pystynyt syömään. Mies selvisi yhden yön oksentelulla, voi kun oon kade.

Voikohan olla, että a) raskaus huonontaa vastustuskykyä ja b) saa taudit kestämään kauemmin? Itse olen nimittäin aina kehuskellut sillä (hyi mua ;)) että muhun ei taudit iske: viimeksi mulla oli oksennustauti v. 2000, vaikka poika on niitä vuoden sisään sairastanut 2 (ja molemmilla kerroilla myös mies) ja ennen lastakin mies sairasti noin yhden mahataudin vuodessa ja minä en ollenkaan. Samoin flunssia mulla ei ole oikeastaan ikinä, paitsi raskaana. Nyt jo olen ehtinyt sairastaa 2 pitkäkestoista flunssaa, ennen raskautta noin yksi joka toinen vuosi, jos sitäkään.

Vuoto on pysynyt poissa, onneksi. Vielä ma asti saikkua ja sitten taas töihin. Alkaakin tää sairastelu jo ottaa voimille... Suunnittelin jo viikonloppuna, että nyt tällä viikolla käydään ostamassa puutarhakalusteet ja istun kaiket päivät terassilla ottamassa aurinkoa. Juu ei mennyt ihan niin. No, onpa tullut ainakin levättyä ja eiköhän tuo masuasukas ole ottanut oman ravintonsa mun luista ja ytimistä, ehkä siksikin niin voimaton olo?

Aliina79 taisi olla se, jolla oli ollut myös vuotoa ja löydetty hematooma? Mulla oli siis viime viikolla kovaa vuotoa, mutta ultralla (gyn.polin lääkäri) ei löydetty hematoomaa tai mitään muutakaan syytä vuotoon. -Heidi-:llä meistä on myös ollut " vuoto-ongelmia" ja hänellä nimen omaan hematooma... Että meitä vuotajia täältä kyllä löytyy näköjään vähän liikaa. Toivotaan, että kaikilla tilanne pysyy kuitenkin hyvänä!!!

Mutta nyt laittamaan esikoisen pissapyykkiä kuivumaan... Häneltä siis otettu yövaippa pois ja parina yönä on sitten kuseksinut meidän sänkyyn... Onneksi kuviketta ollut välissä, mutta lakanoita ja täkkejä saa pestä.

Oikein aurinkoisia kevätpäiviä meille kaikille!

Marrastoive rv 14+3

Vierailija
14/16 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan vihdoinkin toipumassa kahden viikon sairastelujaksosta. Me aikuiset ja perheen vauveli ollaan käyty kunnon kuumetauti antibioottikuureineen ja jälkitauteineen läpi. Esikoiseni säästyi kuin ihmeen kaupalla monen päivän sairastelulta ja selvisi yhden illan kuumeilulla taudista. Meillä lapsia on siis kaksi ja kolmatta odotetaan. Esikoisen ja kakkosen ikäero on 2,5v ja kakkosen ja kuopuksen välille tulee 1v 2kk.

Minä olen aloittanut eilen opiskeluuni liittyvän työharjoittelujakson. Työ on todella fyysistä ulkotyötä ja sairastelun jälkeen kohmeat lihakset ovat nyt todella jumissa. Koko kroppa on nyt kipeä ja väsynyt, mutta kuin ihmeenkaupalla tähän raskauteen ei liity sentyyppistä kauheaa pahoinvointia kuin edellisiin(toisaalta mietityttää ja huolettaa miksiköhän..)joten työntekeminen ei ole ollut ylivoimaisen kauheaa, oikeastaan se on ollut ihan kivaa vaihtelua. Mieheni saa nyt sitten kokeilla kotivanhempana olemisen ihanuutta;) .Tavallaan olen kyllä kateellinenkin miehelleni, minä olen sellainen todellinen koti-rotta.

Jännittää kyllä että miten pitkään tuo työ jaksaa innostaa, tässä on kolme kuukautta työtä edessäpäin ja maha se vain kasvaa... Kesähelteet oikein pelottavat. Viime kesä oli raskaana ollessa ainakin aivan liian kuuma. Anteeksi nyt vaan kaikille kesäsieluille mutta toivon tälle kesälle puolipilvistä ja viileähköä säätä, ei sadetta kuitenkaan kauheasti kiitos...

zemppiä ja jaksamista kaikille kanssasisarille ja masuille missä ikinä olettekaan!

Vierailija
15/16 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, ku töissä tänään väsytti. Luulin sen jo menneen ohi, mutta ei näköjään vaikka yölläkin tuli nukuttua reilu 9h.

Huomenna tulee 11 viikkoa täyteen ja ajattelin kertoa omalle äidille vauvauutiset. Hieman jännittää, mutta tiedän että hän ilahtuu. Siskolla on kaksi lasta ja mun masussa kasvava sikiö on meidän ensimmäinen, joten äidistä tulee mummu kolmannen kerran.

Itsekin olen miettinyt mitä vaatteita kesäksi ostais, kun ei tiedä yhtään kuinka paljon maha kasvaa ja miten nopeasti, kun on eka raskaus kyseessä. Hirveästi tekis mieli mennä vaateostoksille, mutta mitä voi ostaa? Kiloja tulee varmaan kertymään ihan liikaa muutenkin.. Vauvan tarvikkeita en uskalla vielä edes vilkaista. Kai sen ehtii hieman myöhemminkin... :)

Talokuume minulle on nyt iskenyt. Asumme avomiehen kanssa rivitalokaksiossa ja se on kyllä liian pieni kun vauva syntyy, kun nyt jo on säilytystilasta pulaa. Ei jaksais alkaa rakentaan, mutta käytettyjä (hyväkuntoisia) taloja on vaikea löytää. Yks talo olis mielessä, mutta emme vielä tiedä onko se myynnissä, omistaja lupasi miettiä ja sanoa parin viikon sisällä. Siihen asti jännätään. Olis niin hienoa päästä muuttamaan ennen vauvan syntymää... :) Pidetään peukkuja!!

Oliskohan tässä nyt kaikki tällä erää.. Illanjatkoja! :)

*rusina rv 10+6*

Vierailija
16/16 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kipaista kommentoimaan hetkeksi ennen vällyihin uppoamista...

Aliina79: Tosiaan näitä vuoto-ongelmia on ollut monella. Niistä hematooma lienee yllättävän yleinen syy. Sen kokeneita on näilläkin sivuilla useita. Minulla sellainen oli kakkosen odotuksessa. Np-ultrassa löytyi silloin se hematooma, tosin ei kait kovin iso. Keskenmenoriskistä ei minulle puhuttu (ehkä hyvä niin, olisin hyppinyt varmaan seinille), mutta neuvottiin ottamaan rauhallisesti. Muistaakseni minulla oli tuo hematooma istukan vieressä (voin tosin muistaa väärinkin). Rakenneultrassa ei siitä enää mainittu enkä tajunnut kysyä. Varmaankin oli sitten *sulanut*, sillä uudellee en alkanut vuotaa. Tosin niin sanottiin, että voi vuotaa kokonaan pois. Ymmärrän hyvin, että tilanne stressaa! En voi kyllä muuta silti sanoa kuin, että voimia. Meillä meni loppuraskaus ihan hienosti (kuten varmaan monella muullakin), joten luota siihen, että niin sinullakin!

Kisupikkukuu: Minulla on allergian ja astman kanssa ollut aina se tilanne, että käytän lääkkeitä tarvittaessa. Vaikka olenkin noita sairauksia kantanut ihan pikkulikasta ja suurinpiirtein allerginen kaikelle mahdolliselle *yleisesti allergisoivalle* sekä siitepölyistä kaikille, olen pärjännyt tosi hyvin. Ehkä toisaalta olen vain tottunut siihen, että minun normaalin elämääni kuuluu alituinen nuha, vaihteleva kutina ja ihottumat, silmäoireet jne. Toisaalta taas oireet vaihtelevat huomattavastikin vuosittain. Nykysuuntaus on se, että astma pahenee kesäisin. Tosin senkin kanssa pärjää. Tällä hetkellä (itseasiassa muutamaan vuoteen johtuen raskauksista ja imetyksistä)) en ole käyttänyt kuin tarvittaessa *täsmälääkkeitä* eli silmätippoja ja nenäsuihkeita, ihan ilman reseptiä olevia. Mitään tablettiahan ei allergiaoireisiin voi raskaus-tai imetysaikana ottaa =( Niitähän käytin aikaisemmin, aina jonkun vuoden välein merkkiä vaihtaen (lääkärin määräyksestä, kun tehot alkoi tippua). Kurjaa on se, että joutuu sitten näin parhaaseen vihannes- ja hedelmäaikaan skippaamaan lähes kaikki terveelliset tuoreherkut =( Mutta tuo välttämisstrategia on ainoa toimiva! Vitamiinit on sitten popsittava purkista. Mainittakoon vielä, että ennen ensimmäistä raskautta olin juuri löytänyt ihottumiini vihdoin hyvin tehoavan voiteen, Protopic (takrolimuusi), jota ei tietenkään voi raskaana tai imettäessä käyttää... Hyvä puoli on se, että olen allergioidenkin kanssa odotusaikoina pärjännyt jopa paremmin kuin ennen =)

Nyt hyvää yötä!

TalviSalama + Tiitiäinen 14+0

(Hauska sattuma, että täällä on myös Tiitiäinen nimimerkkinä. Eipä tullut huomattua ennen kuin toukkaamme aloimme siten kutsua)