Jos ette osaa englantia niin olkaa hiljaa ja pitäkää sunne kiinni!
Jotenkin ärsyttää nämä jotka väkisin haluaa käyttää englantia, eivätkä edes tajua että eivät sitä osaa...
Kommentit (39)
Minkälaisessa tilanteessa? Itse taas kannustan käyttämään huonojakin englantia kommunikointiin.
Tarkoitetaanko tässä tilannetta, jossa englantia heitetään suomen sekaan?
Jos menisit itse turistiksi maahan, jonka kieltä et osaisi, ja tarvisisit neuvoa johonkin asiaan, niin kumpaa toivoisit: paikalliset ovat hiljaa, kun eivät osaa täydellistä englantia vai sitä, että joku yrittää ratkaista ongelmaasi vajavaisella englannilla.
En pidä suutani kiinni, koska vain puhumalla opin englantia. Olen oppinut jo aika hyvin viimeisen puolen vuoden aikana, kun sitä on ollut pakko käyttää kansainvälisessä työyhteisössä, mutta edelleenkin englantini vaatii paljon petraamista.
Vierailija kirjoitti:
Kieltä ei voi oppia käyttämättä sitä ja harjoittelematta puhumista.
Totta sinänsä, mutta pelkkä puhuminen ilman ohjausta ei kyllä välttämättä auta vai muuttuiko Mika Häkkisen englanti jossain vaiheessa paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisessa tilanteessa? Itse taas kannustan käyttämään huonojakin englantia kommunikointiin.
Tarkoitetaanko tässä tilannetta, jossa englantia heitetään suomen sekaan?
Esimerkiksi tämä: https://www.vauva.fi/keskustelu/3250749/tunnistatko-kyseisen-laulun?pag…
Ap
Onhan se kornia, kun joku huonolla englannilla kirjoittaa niiiin henkeviä some-päivityksiä. Englanninkielisessä kanssakäymisessä taas uskallus on täydellistä kielioppia ja ääntämystä tärkeämpää.
Wat aar juu tokin tu mii. Ai cunt andostand juu.
Oo hiljaa ja pysy kotona jos et oo täydellinen.
Ap, anna olla.
T: Kieltenopettaja
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinkielessä sama juttu, eikö?
Painu ruottines sinne mistä tulitkin ja mihin aurinko ei paista.
Mitähän englantia pitäisi osata? äääntää britti-englantilaisittain, vai pitääkö vääntää teksasilaisittain tai kääntää kanadalaisittain? - Vai muutaman kärjistyksen esittääkseni. Moni suomalainen puhuu ja hallitsee kyllä kadehdittavan erinomaisesti useita eri englannin äänstämisen variantteja; semminkin kun ajattelee millaista mongerrusta ja monintavoin erilainen kieli on vastaavasti suomenkieli.
Vierailija kirjoitti:
Ap, anna olla.
Etkö opetakaan ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Ap, anna olla.
En varmana anna, ärsyttää vaan niin paljon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, anna olla.
En varmana anna, ärsyttää vaan niin paljon.
Ap
Hihi hiii! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta sinänsä, mutta pelkkä puhuminen ilman ohjausta ei kyllä välttämättä auta vai muuttuiko Mika Häkkisen englanti jossain vaiheessa paremmaksi.
Puhuminen riittää jos kommunikointikumppani puhuu kieltä sujuvasti. Keskustelun aikana tulee sekä kuunneltua että harjoiteltua itse. Sujuvan puheen kuunteleminen auttaa oppimaan lauserakenteita, ääntämistä ja myös sanoja. Eivät läheskään kaikki saa sen kummempaa ohjausta kuin sen, että on pakko oppia, koska tarvitsee kieltä.