Kauneinta mitä sulle on sanottu
Kommentit (274)
Lukioikäisenä, vietin viikonloppua kavereideni kanssa mökillä ja siellä oli tuntematon 20-v poika.
Lauantaiaamuna olin väsynyt juhlimisesta, kokonaan ilman meikkiä jne. Se tuntematon poika sitten kysyi multa, että "tuotko mulle tuolta jääkaapista yhen bissen?". No mä hain ja samalla kun ojensin bissen pojalle, hetken hän katsoi minua suoraan silmiin ja hymyili sanoessaan: "Kiitos kaunotar"
Se kolahti ihanalla tavalla sydämeen.
13 vuotias poikani: sä oot hyvä äiti. Vuotta aikaisemmin sanoi: sä oot mun aurinko.
Mun vaikean murrosiän läpikäynyt tyttäreni, nyt 17, sanoi jokin aika sitten "Kiitos kun olet mun äiti". Yhtä lämmöllä muistelen miehen (hypomaniakauteen osunutta) lausumaa "Olet mun elämäni kiintopiste, ankkuri".
Monet on maininnut kauneimmaksi tuon "olet kaunis sisältä ja ulkoa" tai "kiitos, kun olet olemassa" tjsp. Minusta nuo on nykyään yleisiä fraaseja, joita heitetään sinne tänne. Itsestäni tuntuu, että olen kuullut nuo sata kertaa. Onko muilla samaa kokemusta?
Huomio ketjusta: vanhemmat eivät sano kauniita asioita lapsilleen. Miksi?
”Äiti olet kaunis”
Poikani 5 v. ihan tavallisena päivänä.
En kuule sitä usein, herkistyin ihan :’-)
Mulle ei ole ikinä sanottu mitään kaunista eikä kehuttu.😞
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaunista isä voi pojalle sanoa?
Olin vanhainkodissa tapaamassa isomummoani. Myöhemmin käytävällä tuli vanha pappa vastaan ja sanoi minulle "Oletpas komea nainen. Voi kun saisin kammata noita sinun kauniita ja paksuja mustia hiuksia".
"Olisipa kaikki naiset tuon näköisiä"
Se historia.
En paljasta enempää ;)
Yksi mieleenjääneistä. Itselläni oli hirveä stressi päällä, vaikeuksia nukahtaa ja pyörin vain sängyssä. Mieheni sanoi: "Älä ole surullinen. Älä silloin, kun olet minun vieressäni" ja halasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti monet sanovat, mutta lapset eivät muista niitä. Lapsuudesta jää usein enemmän mieleen kokemukset ja tunteet kuin sanat. Itse en esimerkiksi muista, että äiti ja isä olisivat lapsuudessa kertoneet rakastavansa minua (vaikka varmasti ovat), mutta minulla on aina ollut vahva tunne että näin on.
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tapahtuipa mitä tahansa, minä olen tukenasi" Noin esimerkiksi.
Hyvää yötä, maailman paras äiti. Näin sanoo 11v poikani kun peittelen hänet nukkumaan mennessä. Ensimmäisen kerran sanoi näin ollessaan 4v.
Saa nähdä kuulenko tätä enää parin vuoden päästä kun alkaa murkkkuikä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi mieleenjääneistä. Itselläni oli hirveä stressi päällä, vaikeuksia nukahtaa ja pyörin vain sängyssä. Mieheni sanoi: "Älä ole surullinen. Älä silloin, kun olet minun vieressäni" ja halasi.
Ohi aiheen, mutta: Minusta on ärsyttävää, kun kielletään itkemästä tai olemasta surullinen. Ihan kuin surussa tai itkussa olisi jotain väärää.
"Sinä et ole yksin, sinulla on aina minut". Äitini sanoi noin elämäntilanteessa, jossa tuntui, että kukaan ei halua olla seurassani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohi aiheen, mutta: Minusta on ärsyttävää, kun kielletään itkemästä tai olemasta surullinen. Ihan kuin surussa tai itkussa olisi jotain väärää.
Olen tuon alkuperäisen sanomisen kirjoittaja, mutta samaa mieltä myös sinun kanssa :) Joskus itkiessä mulle on sanottu mm. että "älä itke, tekee pahaa katsoa/ei oo mitään syytä itkeä" ja se on vaan ärsyttänyt, kun itselleni itku on luonteva keino purkaa mieltä ja pahinta, jos pitäisi sitä jotenkin pidättää. Tuossa ko. tilanteessa mies sen sijaan onnistui sanomaan sopivat sanat niin, ettei tarvinnut tuntea häpeää stressistä ja sai olla turvassa hänen kainalossa.
"Sä voit olla mulle sekä isä että äiti. Kyllä se mulle kelpaa" Lapseni (jonka isä ei ole häneen yhteydessä)
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tapahtuipa mitä tahansa, minä olen tukenasi" Noin esimerkiksi.
"Rakastan sinua juuri tuollaisena kuin olet."
"Olet hyvä juuri tuollaisena kuin olet."
"Olen ylpeä/kiitollinen jne sinusta."
"Olet parasta, mitä olen elämässäni saanut aikaan."
Työkaverini: "Mutta minun tulee ikävä sinua. En saa samaa henkilöä tilalle kun sinä lähdet"
Ei kovin romanttista, eikä ollut tarkoituskaan. Mutta oli ihana kuulla, että hän jää kaipaamaan juuri minua. Itse edusta tyyppiä 'kerran ystävä on aina ystävä' (vaikka ei nähtäisikään), enkä edes osaa sanoa tuollaisia kommentteja muille vaikka ne pitävätkin paikkansa.