Kauneinta mitä sulle on sanottu
Kommentit (274)
Nää teidän tarinat on lämmittänyt mun sydäntä, kiitos
Olin perheeni kanssa matkalla kesällä ja pysähdyimme huoltoasemalle kahvitauolle. Vanha herrasmies silmäili minua vastapäisestä pöydästä ja lähtiessään käveli luokseni. Sanoi "Sinä olet oikea leidi", ja käveli pois. Olin ehkä 10 v. ja minulla oli tapana pukeutua mekkoon, pitsihansikkaisiin ja lierihattuun.
"Sää oot enkeli!" totesi erään päiväkodin hoitaja häkeltyneenä, kun talutin omin päin karanneen, kadulta nappaamani taaperon päiväkodin pihaan. Kyseessä oli suuren kaupungin keskusta ja lähellä vilkasliikenteiset kadut, joten suojelusenkelille siinä totisesti olisi ollut tarvetta. Mutta sillä kertaa minä ehdin ensin.
”Maailma olisi hirvän yksinäinen paikka ilman sinua” sanoi rakkain ja läheisin ystäväni minulle.
Vierailija kirjoitti:
Tahdon. Vaimo sanoi.
Olin juuri kirjoittamassa täsmälleen samoin.
Eräs hoito sanoi halatessaan minun tuoksuvan hyvälle.
Tuttavan tuttava (nainen) kehui porukassa biletetyn illan päätteeksi minun olevan niin iloista ja hymyilevää seuraa. Ilmeisesti olin osannut juuri sinä iltana rentoutua, koska olin siihen aikaan masentunut.
15-vuotiaana ollessani Italiassa eräs italialainen tuttu (nainen) sanoi että olen todella kaunis ja silmäni on meren väriset ja iho vaalea. Sanoi myös että hankippa Italiasta poikaystävä :D Tuntui vaan siltä että hän todella tarkoitti sitä kun moneen kertaan sanoi niin ihanasti :)
"Sä oot mulle tärkeintä maailmassa" -mun mies
"Mä oon aina ajatellut että sä oot tosi hyvä äiti. Mä haluaisin olla just tuollainen äiti kuin sä olet." -kaveri <3
"Sinä".. ... sanojana eräs mies. Mutta se tapa miten hän sanoi ja katsoi minua muutti minun elämäni kokonaan. Ja sillä tiellä ollaan. Mies antaa minulle edelleen voimaa ja rakkautta arjessa.
"Sä oot Pohojammaalta" tuntematon mies Turussa
Ala-asteella rinnakkaisluokan poika sanoi, että mulla on kauniit silmät.
"Sä näytät ihan merirosvolta!" näin totesi tuttavaperheen pikkupoika nähdessään ison partani. Loppuillan hän ihaillen katseli partaani ja yritti muutaman päivän kuumeisesti kasvattaa itselleen samanlaisen. Ehkä tulevaisuudessa...
Kysyin myös tyttöystävältäni mikä minun kehuistani on jäänyt hänen mieleen, olin joskus kehunut hänen pään muotoa ja symmetrisyyttä. Oli kuulemma ensimmäinen kerta, kun joku kehui häntä tällä tavoin.
Mies suukotti, silitteli ja katseli vatsaani joka on lastensaannin jälkeen kuin arpinen pullataikina ja sanoi että mulla on kaunis iho. Itsetunnon kannalta heikoimman kehokohtani, vaikka arvet kannankin ylpeydellä ja rakkaudella koska tekivät minusta äidin, pyyteetön kehuminen just noilla sanoilla, täysin yllättäen, parasta.
Asiat joissa huomioidaan jotain mitä ei ollut itse tullut ikinä noteeranneeksi jäävät kauniisti mieleen.
"En ole koskaan tiennyt että pitäisin jonkun selästä, mutta sun selkäsi on kaunein mitä olen nähnyt." Sittemmin menneisyyteen jäänyt mies piirteli mietteliäästi sormellaan selkärankaani pitkin sängyllä.
"Sulla on tosi kauniit varpaat. Toivottavasti et ikinä lopeta niiden lakkaamista, ne on niin värikkäät." En käytä muuten meikkiä tai lakkaa, mutta jostain syystä olen aina lakannut varpaankynteni huolellisesti ja hyvin värikkäästi. Kukaan ei ollut koskaan kiinnitänyt niihin huomiota aiemmin. Nyt ajattelen, että minulla on kauniit varpaat ja selkä.
"Et pilkkaa muita."
Anonyymi luokkatoveri kirjoitti näin minusta, kun opon tunnilla kaikkien piti keksiä kaikista jotain hyvää. Nämä sanat ovat jääneet mieleen kaikkia muita kehuja paremmin, ja olen yrittänyt elää ne todeksi.
En muista. Olen kuulemma niin ruma.
"Neito on kuin nuori koivu", toteamus tuntemattomalta mieheltä ruotsinristeilyn päätteeksi, kun odoteltiin että pääsee laivasta pois. (Olin n. 16v.)
Entinen miesystäväni sanoi että musta tulee paras äiti maailmassa.
Juteltiin ystävämiehen kanssa naisten laittautumisesta ja feikkiydestä.
Sanoin hänelle naurahtean jotenkin, että: ” mä on kyllä varmaan feikein nainen ikinä” (tykkään laittautua päivittäin yms.)
Johon tää mies vastas vakana ”ootsä tosissas? Oot varman aidoin nainen jonka oon koskaan tavannut” tästä on jo muutamia vuosia, mutta toi on jäänyt erityisesti mieleen...❣️