Kauneinta mitä sulle on sanottu
Kommentit (274)
”Äiti, sä olet paras Muumimamma”
Lapseni suusta kun hän oli about 3v.
No en tiedä onko tuo varsinaisesti kauniisti sanottu, mutta hellyyttävin juttu kyllä.
"Kotiin voit aina tulla oli tilanne mikä tahansa." Näin sanoi äitini kun muutin pois lapsuudenkodistani. Siitä tuli todella turvallinen ja rakastettu olo. (Meillä ei yleensä puhuttu juurikaan tunteista)
Vierailija kirjoitti:
"Sä oot maailman kaunein nainen. Mä katoin sua ja toivoinki että tulisit hakemaan mua," sanoi n. 10-vuotias tyttö ihan haltioissaan kun hain hänet tanssimaan omissa wanhoissa yleisötanssia. Tuli hyvä mieli.
Vaikea pistää paremmaksi!
"Hei, katso tänne - sulla on upeat silmät", sanoi luokkakaveri kun olimme pihalla tekemässä ryhmätyötä. Tuli täysin puskista ja olen pitänyt silmiäni kauniina siitä lähtien :)
N20
Olin menossa kauppaan 6-vuotiaan poikani kanssa, kun hän otti kädestä kiinni ja sanoi. Mutsi sä oot hyvä jätkä:DDD (tästä on aikaa melkein 40 vuotta.)
Samaisen pojan poika sanoi 6-vuotiaana: mummi sä et koskaan huijaa:DDDD
Olin vähän alle parikymppinen ja matkustin raitiovaunulla. Hieman itseäni vanhempi, peruspertin oloinen mies vilkuili suuntaani. Päätepysäkillä mies tuli luokseni, vaikutti vähän hermostuneelta ja sanoi ”halusin vain kertoa, että olet kaunein ikinä näkemäni nainen”. Tuon sanottuuaan hän kääntyi ja käveli pois.
Tapahtumasta on jo kauan aikaa mutta vieläkin nuo sanat ja miehen rohkeus lämmittävät sydäntäni.
Oma mies on puhunut joitakin kertoja niin spontaanisti ja sydämestään kauniisti, niistä lauseista olen tiennyt hänen rakkautensa määrän vaikka ei mikään lemmenlurittelija arjessa olekaan. Kerran kun minulla pelättiin olevan syöpä mikä osoittautui onneksi vaarattomaksi, mieheni helpottui tiedosta niin paljon että purskahti itkuun. Ja en todellakaan ole nähnyt hänen itkevän kuin kerran suhteemme aikana.
Oli pelännyt niin paljon minun menettämistä. Olin suorastaan yllättynyt niin voimakkaasta reaktiosta.
Mieleeni on jäänyt kun 88v mummoni sanoi minulle että "Sinä olet niin sinnikäs että vaikka sinua seinään paiskoisi niin sinä vain sätkit". Hän tarkoitti tällä sitä miten olen selvinnyt viime vuosina pakon edessä sellaisista kokemuksista joista moni olisi romahtanut täysin. Se tuntui hyvältä, tunnustukselta.
Sitten yhden hyvän ystäväni uusi mies oli sanonut ystävälleni yhteisen viikonlopunvieton jälkeen että olen aidoin ihminen jonka olen koskaan tavannut. Se tuntui tosi hyvältä myös.
'Olen kyllä niin ylpeä hänestä.' Isäni sanoi tuttavalleen minusta, kun seisoin siinä vieressä. Arvostan isääni eniten tässä maailmassa. Meillä ei ole perheen kesken tapana halailla tai jaella turhia kohteliaisuuksia. Tuntui hyvältä kuulla isän äänestä, että hän todella tarkoitti mitä sanoi.
Minä olen käynyt vain lukion ja ammattikorkeakoulun ja minua on jäänyt kalvamaan, että olisiko minusta ollut paljon enempään kuin mitä yritin. Ystäviäni on mm. Hammaslääkäri, psykologi jne yliopiston käyneitä, mutta kun mieheni (jota pidän superälykkäänä, on tekniikan tohtori) sanoi, että monessa asiassa huomaa, että olet kyllä ystäviäsi fiksumpi, olin sanaton onnesta. Eihän hän ole mikään ylin auktoriteetti ja kyvykäs arvostelemaan muita, mutta minulle tämä oli paras kohteliaisuus.
Ulkonäköäni on kehuttu vaikka millä sanoilla ja perääni on juostu kadulla jne, mutta ne kalpenee mieheni kehun rinnalla.
Lapseni, silloin 1v, sanoi navastani: "kukka".
"Mä olen niin ylpeä susta, sä olet niin rohkea." Tämä lause ystävieni ja perheenjäsenteni suusta, kun sain viimeinkin kerättyä rohkeutta ja lähdin pois parisuhteesta päihdeongelmaisen kanssa.
"Sussa on sisällä jotain tosi hienoa". Lukioajan tuttava. Oletan viitanneen siihen etten katkeroitunut ja alkanut vihata ihmisiä vaikka mua oli kiusattu paljon.
"Olet kauneinta mitä maa päälläin kantaa." Voi olla,että kyseinen mies "varasti" lauseen jostain muualta, mutta liikutuin :) Emme siis varsinaisesti seurustelleet, koska välillämme oli liian pitkä välimatka ja olemme jo jatkaneet monta vuotta sitten eriteille.
Olen eronnut melkein nelikymppinen. Takana pitkä liitto jossa miehestä vuosien kuluessa paljastui narsisti, joka nakersi omaa itsetuntoani järjestelmällisesti. Vähätteli, ei kannustanut tai tukenut, jos kehui ulkonäköä niin aina siihen liittyi jokin mutta, valehteli, arvosteli ja syytti kaikesta mikä suhteessa oli pielessä. Onneksi oli voimaa lähteä.
Sen jälkeen, kun olen asiasta vihdoin uskaltanut puhua, moni ystävä ja tuttu on sanonut niin kauniita asioita joita en ole kuullut vuosiin ja jotka saavat aina kyyneleet silmiin. Kuten ”olet ihana” tai ”sinussa on uskomaton määrä potentiaalia” tai ”olet kaunis ihminen niin sisältä kuin ulkoa”. Tottakai itsetunto lähtee sieltä itsestä, ei muiden sanoista, mutta nuo sanat tuntuvat niin hirvittävän hyviltä. Varsinkin kun vuosikausia uskoteltiin muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Rakastan sinua syvästi”. Näin sanoi mieheni eräänä iltana ja olemme sentään olleet naimisissa yli 35 vuotta.
Varmasti käynyt äskettäin vieraissa ja omatunto painoi.
Niin varmasti on! On ollut miehen kanssa sopimattomasti...
"Jos mä olisin yhtään hetero niin mä yrittäisin iskeä sut". Yksi mies sanoin näin minulle ensin kehuttuaan minua todella kauniiksi. Tuli meistä hyviä ystäviä :)
mies40+ kirjoitti:
Sulla on ihanan iso, paksu ja kestävä muna. Olen niin taivaissa tultuani kolmesti peräjälkeen!
Käsitin että tässä oli tarkoitus kertoa itselle sanotuista kauniista asioista. Ei itse sanotuista.
Mä kasvan aikuisena samanlaiseksi kuin sä.
-Kummityttö 4v kesken leikkien