Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen tuttavaperheen onnea: kukaan lapsista ei ole IKINÄ herännyt ennen klo 10

Vierailija
22.08.2018 |

Ja niillä on lapsia kuitenkin kolme. Harvemmin niillä lapset edes nousevat ennen klo 11-12. Aika usein tuo äiti myös päivittelee facebookkiin miten hän nousee talosta ensimmäisenä vasta klo. 12-13, jolloin menee herättelemään lapsia. Todella outoa minusta. En ole ikinä ennen törmännyt vastaavaan, oletteko te?

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy kateeksi enää siinä vaiheessa kun lapset on päiväkoti/kouluiässä ja niitä kiskotaan väkisin sängystä ylös

Vierailija
2/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tuollaiseen ole törmännyt, mutta naapurissa suunnilleen saman ikäiset lapset ja me olimme aamulla yhdeksän aikaan ulkona, niin heillä herättiin vasta n. klo 10-11. Me taasen hipsittiin lounaalle n. klo 11-12, joten aikataulut eivät kohdanneet..tämä siis silloin, kun lapset olivat pieniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ilmeisesti ole ikinä olleet tarhassa tai koulussa?

Vierailija
4/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onnea kouluaamuisin...

Vierailija
5/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä rytmiä muokata. Käyvät siis varmaan varsin myöhään nukkumaan.

Vierailija
6/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan tuollaiseen ole törmännyt, mutta naapurissa suunnilleen saman ikäiset lapset ja me olimme aamulla yhdeksän aikaan ulkona, niin heillä herättiin vasta n. klo 10-11. Me taasen hipsittiin lounaalle n. klo 11-12, joten aikataulut eivät kohdanneet..tämä siis silloin, kun lapset olivat pieniä.

Me ollaan nyt melkein kuin naapurinne perhe, tosin heräillään yleensä 9-10-aikoihin, mutta löhöillään tunnin verran sängyssä ennen kuin noustaan ylös :)

Vierailija
7/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät ilmeisesti ole ikinä olleet tarhassa tai koulussa?

Siksi varmaan ovatkin onnellisia lapsia? Monesti tuntuu että koulun tarkoitus on lannistaa lapset.

Vierailija
8/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on onnea kenellekin. Minusta on ihana herätä aamulla kohtuullisen aikaisin, saan paljon enemmän aikaiseksi heti aamusta. Jos nukkuu pitkään, niin menee jostain syystä helposti koko päivä laiskottelun puolelle.

Vierailija
9/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tunnistamissyistä kehtaa noiden lasten tarkkoja ikiä sanoa, mutta toki pakollisiin menoihin jokainen herättää lapset silloin kun on pakko, mutta ITSESTÄÄN kukaan heidän lapsista ei IKINÄ herää ainakaan ennen klo. 10. Kyllä käy kateeksi, kun itse saa olla onnellinen jos lapset antaa nukkua edes aamuseitsemään asti ja noilla nukutaan yli lounasajan. Yleensä toki muutenkin lapsiperheissä herätään aikaisin.

Vierailija
10/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole tuohon törmännyt että noin myöhään nukkuu, harva nukkuu yli 12 tuntia minkään ikäisenä, ja yleensä lapset laitetaan nukkumaan ennen puoltayötä.

Meillä meni kyllä kesähelteillä rytmi lapsillakin niin sekaisin että valvoivat kahteen ja nukkuivat ainakin 11:sta, itse valvon edelleen jopa ihan aamuun asti, ennätys on kahdeksaan valvominen sitten nukuin varmaan kahteen. Kyllä meitä kaikkia nyt vitutti kun pitää kouluun herätä. Minä nousen kahdeksan jälkeen herättämään lapset ja kun he lähtevät kouluun menen takaisin sänkyyn ja nukun ainakin kahteentoista. Miehellä on vuorotyö niin raukka joutuu aamuvuoroon heräämään puoli kuudelta aamulla Ja yövuorosta tulee aamulla seitsemän jälkeen. 

Ei mun lapset ole koskaan menneet illalla kahdeksalta nukkumaan ja aamulla kuudelta heränneet, kymmeneltä nukkumaan aikaisintaan ja aikaisintaan kasin jälkeen heräävät, paitsi toki nyt kun kouluun pitää kerran viikossa mennä kasiksi.

Vierailija
11/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tunnistamissyistä kehtaa noiden lasten tarkkoja ikiä sanoa, mutta toki pakollisiin menoihin jokainen herättää lapset silloin kun on pakko, mutta ITSESTÄÄN kukaan heidän lapsista ei IKINÄ herää ainakaan ennen klo. 10. Kyllä käy kateeksi, kun itse saa olla onnellinen jos lapset antaa nukkua edes aamuseitsemään asti ja noilla nukutaan yli lounasajan. Yleensä toki muutenkin lapsiperheissä herätään aikaisin.

Niissä lapsiperheissä herätään aikaisin jotka pakottavat lapset nukkumaan tyyliin pikkukakkosen jälkeen... Jos laittaa lapset kymmeneltä sänkyyn niin saa itsekin nukkua vähintään kahdeksaan tai yhdeksään.

Vierailija
12/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomalla meistä ei kukaan nouse ennen kymmentä.

Ja pikkulapsi aikana totutin lapset siihen että heräillään yhdeksän aikaan ja syödään rauhassa aamupala ja tehdään aamutoimet yms.

Muutaman kerran sai sanoa aika tiukasti naapurin lapselle että älä tule soittamaan ovikelloa yhdeksän aikaan.

Meidän rytmi jaksoi ihmetyttää naapuria koko sen ajan kun siinä asuttiin.

Vierailija
13/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesälomalla meistä ei kukaan nouse ennen kymmentä.

Ja pikkulapsi aikana totutin lapset siihen että heräillään yhdeksän aikaan ja syödään rauhassa aamupala ja tehdään aamutoimet yms.

Muutaman kerran sai sanoa aika tiukasti naapurin lapselle että älä tule soittamaan ovikelloa yhdeksän aikaan.

Meidän rytmi jaksoi ihmetyttää naapuria koko sen ajan kun siinä asuttiin.

Meillä naapuri vihjailee usein, ettei noin myöhään nukkuminen ole normaalia. En tiedä, onko se sitten normaalimpaa, että ollaan jo aamuhämärällä jossain leikkipuistossa.

6

Vierailija
14/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nekin lapset sen saman määrän unta ota yöllä, menevät vastaavasti monta tuntia myöhemmin nukkumaan kuin te. Musta on kiva herätä jo kuuden aikaan, katsella kun luonnossa aamu alkaa. Ehkä teidän naapureista on kiva seurailla luonnon yöelämää?

Vierailija
15/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei kyllä ole mitään onnea.

Vierailija
16/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luonnollinen unirytmi on sellainen että aamu kolme viiva aamu yhdeksän on keskiyö. Voin mennä nukkumaan yhdeltä ja herätä töihin kahdeksalta, mutta mieluummin menisin töihin vaikka kahdeltatoista päivällä, tai vaikka kuudelta illalla, yövuorotkin olisi ihan ok. Minä olen aina inhonnut aikaista aamua, on joko pimeää tai kelmeää kylmää auringonvaloa ja inhottavan nihkeää. Jos olen auringon nousun aikaan hereillä, olen menossa nukkumaan. Ei aamulla voi edes tehdä mitään, on toki väsy, ja jos ei ole niin silti tuntuu oudolta olla väärään aikaan hereillä. 

Vierailija
17/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaista rytmiä on todella vaikea muokata. Minä olen luonnostani iltavirkku, ja on tuskaa elää virka-aikayhteiskunnassa. Energisimmilläni ja luovimmillani olen lähempänä puoltayötä. Lapseni on samanlainen, mieheni taas harvoin nukkuu lomallakaan kahdeksaa pidemmälle. Mieheni on ehtinyt juoda pannullisen kahvia siinä kohtaa, kun minä ja lapsi vasta availlaan silmiä kymmenen aikoihin.

Lapsi ei mene nukkumaan illalla ennen kymmentä, ja vaikka pakottaisimmekin hänet sänkyyn aikaisin, hän joka tapauksessa ei nukahda ennen kuin joskus yhdeltätoista. Uskokaa pois, rytmiä olemme yrittäneet muuttaa, ja itsekin olen yrittänyt opettaa itseäni aamuihmiseksi 40 vuotta. Se on ihan yhtä turhaa kuin vaatia aamuvirkkua ihmistä makaamaan silmät kiinni sängyssä kymmeneen asti. Minulle ja lapselle on aamulla yhtä tuskaa herätä kuudelta tai seitsemältä, kun taas miehellä ei tunnu missään nousta puoli viideltä ja lähteä töihin. Miehelle hyvä unimäärä on semmoiset 7 tuntia, minä taas vaadin kymmentuntisen ollakseni pirteä.

Vierailija
18/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapset voi nukkua pitkään aamulla, mutta eipä ne ala aikaisin nukkumaankaan. Sitä voi toki kadehtia jos kuvittelee, että lapset menee nukkumaan puoli seitsemältä illalla ja nukkuvat silti yli kymmeneen aamulla. Totuus on, että ne lapset menevät joskus yhdentoista kahdentoista välillä yöllä nukkumaan.

Jokaisella on oma luontainen rytminsä, myös lapsilla. Toki sitä pystyy muokkaamaan kun on pakko, mutta ilman pakottavia syitä pitää "yhteiskunnan rytmistä" kiinni, lipsahtaa se äkkiä omalle rytmille taas. Minä ja mieheni ollaan illanvirkkuja, suorastaan yövirkkuja ja YLLÄTYS, niin on lapsikin. Siitäkin huolimatta, että aina arkisin herätään klo 7.

Vierailija
19/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole tuohon törmännyt että noin myöhään nukkuu, harva nukkuu yli 12 tuntia minkään ikäisenä, ja yleensä lapset laitetaan nukkumaan ennen puoltayötä.

Meillä meni kyllä kesähelteillä rytmi lapsillakin niin sekaisin että valvoivat kahteen ja nukkuivat ainakin 11:sta, itse valvon edelleen jopa ihan aamuun asti, ennätys on kahdeksaan valvominen sitten nukuin varmaan kahteen. Kyllä meitä kaikkia nyt vitutti kun pitää kouluun herätä. Minä nousen kahdeksan jälkeen herättämään lapset ja kun he lähtevät kouluun menen takaisin sänkyyn ja nukun ainakin kahteentoista. Miehellä on vuorotyö niin raukka joutuu aamuvuoroon heräämään puoli kuudelta aamulla Ja yövuorosta tulee aamulla seitsemän jälkeen. 

Ei mun lapset ole koskaan menneet illalla kahdeksalta nukkumaan ja aamulla kuudelta heränneet, kymmeneltä nukkumaan aikaisintaan ja aikaisintaan kasin jälkeen heräävät, paitsi toki nyt kun kouluun pitää kerran viikossa mennä kasiksi.

Et käy töissä tai tee mitään kotitöitä

Vierailija
20/120 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muksut on ollu pienestä pitäen aamu-unisia. Niin kauan kuin olivat kotihoidossa, heräsivät siinä klo 10-10.30 ja silloinkin piti monesti herätellä. Illasta nukkumaan klo 21-21.30 välillä. Hoitoon lähtö aikaisti rytmiä toki monta tuntia arkisin, mutta viikonloppuisin edelleen sentään klo 8-9 välille nukutaan aamuisin, joskus pidempäänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi