Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmettelen tuttavaperheen onnea: kukaan lapsista ei ole IKINÄ herännyt ennen klo 10

Vierailija
22.08.2018 |

Ja niillä on lapsia kuitenkin kolme. Harvemmin niillä lapset edes nousevat ennen klo 11-12. Aika usein tuo äiti myös päivittelee facebookkiin miten hän nousee talosta ensimmäisenä vasta klo. 12-13, jolloin menee herättelemään lapsia. Todella outoa minusta. En ole ikinä ennen törmännyt vastaavaan, oletteko te?

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mä ihmettelen niitä jotka laittavat lapsensa nukkumaan klo 20 ja ihmettelevät kun lapsi herää jo viideltä. Haloo, laittakaa myöhemmin nukkumaan, niin herää myöhemmin. (ei ehkä ekana yönä, mutta rytmiä voi muuttaa, vaikkei luonnollista aamuvirkku/ iltavirkku -asiaa pystykään muokkaamaan.)

Vierailija
22/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuollaista, lapset eivät pieninäkään koskaan nukkuneet päiväunia, mutta yöuni oli 11-12 tuntia eli iltayhdestätoista aamukymmeneen tai -yhteentoista. Nyt kun olen eläkkeellä, nukun aina yli kymmeneen aamulla, vaikka "vanhukset heräävät aikaisin". Minä en.  Työaikaan oli hirveää herätä aamulla, ja odottaa illalla unta, joka ei tule koskaan ennen puoltayötä. Rytmiä ei voi muuttaa, onneksi lapseni perivät minun rytmini eivätkä mieheni, joka on aamuvirkku. (Lenkillä ja kaupassa käyty jo ennen kuin muut heräsivät.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tunnistamissyistä kehtaa noiden lasten tarkkoja ikiä sanoa, mutta toki pakollisiin menoihin jokainen herättää lapset silloin kun on pakko, mutta ITSESTÄÄN kukaan heidän lapsista ei IKINÄ herää ainakaan ennen klo. 10. Kyllä käy kateeksi, kun itse saa olla onnellinen jos lapset antaa nukkua edes aamuseitsemään asti ja noilla nukutaan yli lounasajan. Yleensä toki muutenkin lapsiperheissä herätään aikaisin.

Hassua että joku vanhempi on tästä mielissään. Itse olisin lapsena ja nuorena nukkunut aina kymmeneen, mutta vanhempani eivät suvainneet "puoleen päivään venymistä". Ihan pikkulapsena toki heräsin seitsemän aikaan.

Olen luullut että suurin osa vanhemmista itse haluaa nousta tosi aikaisin ja pakottavat lapsensa siihen.

Vierailija
24/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ja päivä pilalla tuollaisesta. Ei sovi ollenkaan tämän maailman rytmeihin tuollaiset nukkumiset. 🤓

Vierailija
25/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole tuohon törmännyt että noin myöhään nukkuu, harva nukkuu yli 12 tuntia minkään ikäisenä, ja yleensä lapset laitetaan nukkumaan ennen puoltayötä.

Meillä meni kyllä kesähelteillä rytmi lapsillakin niin sekaisin että valvoivat kahteen ja nukkuivat ainakin 11:sta, itse valvon edelleen jopa ihan aamuun asti, ennätys on kahdeksaan valvominen sitten nukuin varmaan kahteen. Kyllä meitä kaikkia nyt vitutti kun pitää kouluun herätä. Minä nousen kahdeksan jälkeen herättämään lapset ja kun he lähtevät kouluun menen takaisin sänkyyn ja nukun ainakin kahteentoista. Miehellä on vuorotyö niin raukka joutuu aamuvuoroon heräämään puoli kuudelta aamulla Ja yövuorosta tulee aamulla seitsemän jälkeen. 

Ei mun lapset ole koskaan menneet illalla kahdeksalta nukkumaan ja aamulla kuudelta heränneet, kymmeneltä nukkumaan aikaisintaan ja aikaisintaan kasin jälkeen heräävät, paitsi toki nyt kun kouluun pitää kerran viikossa mennä kasiksi.

Et käy töissä tai tee mitään kotitöitä

En olekaan nyt töissä, ja en tee älyttömästi kotitöitä, en kyllä ymmärrä mitä väliä sillä on että pesenkö pyykit aamulla vai illalla, kaupatki on auki onneksi kymmeneen, yleensä menen illalla yhdeksän aikoihin kaupppaan. Mies tiskaa meillä nykyään, mutta joskus ennen kun minä tiskasin, niin tein senkin yleensä yöllä, ihan samalla tavalla ne tuli puhtaaksi kuin päivälläkin.

Vierailija
26/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä ja päivä pilalla tuollaisesta. Ei sovi ollenkaan tämän maailman rytmeihin tuollaiset nukkumiset. 🤓

Ei sovikaan, mutta eipä se ihmisen luonnollista rytmiä muuta, se on vaan illanvirkkujen kärsittävä koska aamuvirkut on ahkeria ja kunnollisia koska ahkera ihminen nukkuu 21-6 ja laiska 24-9.

Vierailija
27/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamu kolme viiva aamu yhdeksän

Mitä tuo tarkoittaa?

Vierailija
28/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tunnistamissyistä kehtaa noiden lasten tarkkoja ikiä sanoa, mutta toki pakollisiin menoihin jokainen herättää lapset silloin kun on pakko, mutta ITSESTÄÄN kukaan heidän lapsista ei IKINÄ herää ainakaan ennen klo. 10. Kyllä käy kateeksi, kun itse saa olla onnellinen jos lapset antaa nukkua edes aamuseitsemään asti ja noilla nukutaan yli lounasajan. Yleensä toki muutenkin lapsiperheissä herätään aikaisin.

Hassua että joku vanhempi on tästä mielissään. Itse olisin lapsena ja nuorena nukkunut aina kymmeneen, mutta vanhempani eivät suvainneet "puoleen päivään venymistä". Ihan pikkulapsena toki heräsin seitsemän aikaan.

Olen luullut että suurin osa vanhemmista itse haluaa nousta tosi aikaisin ja pakottavat lapsensa siihen.

No ei tietenkään, kaipa suurempi osa ihmisistä sitten on aamuvirkkuja, ja aamuvirkut on yleensä niitä joiden mielestä heidän tapansa on ainoa oikea ja pakottavat lapsensakin siihen. Ja oma lukunsa on ne vanhemmat jotka pakottavat lapsen todella aikaisin nukkumaan sen takia kun haluavat olla ilman lasta tuntikausia iltaisin, ja silti valittavat kun lapsi on neljän viiden maissa jo ylhäällä. Sellaiset vanhemmat sais antaa lapsensa pois kun kerran eivät halua olla hänen kanssaan edes samassa talossa silloin kun lapsi on hereillä.

Vierailija
29/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aamu kolme viiva aamu yhdeksän

Mitä tuo tarkoittaa?

Kello 03-09 eli ei kello 15-21.

Vierailija
30/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sovikaan, mutta eipä se ihmisen luonnollista rytmiä muuta, se on vaan illanvirkkujen kärsittävä koska aamuvirkut on ahkeria ja kunnollisia koska ahkera ihminen nukkuu 21-6 ja laiska 24-9.

Ärsyttävän totta!

T: Iltavirkku joka nukkuu n. 9 tunnin unet mutta monen mielestä väärään aikaan 😠

Vierailija
31/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika nukkuu myös kymmeneen, 12 tuntia tarvii unta yössä eikä heräile...mutta.... tätä poikaa yritettiin kuusi vuotta rankkojen hoitojen kanssa joten olen kiitollinen että nyt on helpompaa

Vierailija
32/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää meille illanvirkuille kerrostalo jossa hiljaisuus alkaisi joskus puoliltaöin ja päättyisi vasta 10 aamulla. Muuttaisin heti.

Vierailija
33/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna on kyllä välillä koomista, kun meillä ollaan aamupalalla ja naapurin lapsia huudellaan samaan aikaan pihalta lounaalle.

Vierailija
34/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vastahan täällä oli keskustelu,missä päiviteltiin kun päiväkoti-ikäiset hilluu ulkona klo 22. Useampi tuli siihen puolustelemaan että on ihan normaalia että lapset valvoo ja nukkuu puolillepäivin,eikä kuulemma mitenkään vaikuta koulu-tai pöiväkotiaamuihin! Nytkös se ei olekaan normaalia?

Vierailija
35/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä oli vanha sanonta: Illan virkku , aamun torkku. Se tapa talon hävittää.

Vierailija
36/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan mielenkiinnolla miten tuollaisen perheen lapset (ja vanhemmat) ikinä selviävät koulussa ja töissä.

Olin kerran työssä missä kollega tuli töihin vasta klo 10 jälkeen kun hän ei mitenkään pystynyt heräämään aiemmin, teki sitten muka töitä klo 18 saakka. Muuten ok mutta ne kenelle töitä teki lopettivat klo 16.... Jotenkin duunipaikan puhelinlaskut oli täynnä kaukopuheluita ja kuluja jotka ei työhön liittyneet (siihen aikaan siis pöytäpuhelimet). No, ei kovin kauaa ollut töissä siellä:)

Vierailija
37/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidillä oli vanha sanonta: Illan virkku , aamun torkku. Se tapa talon hävittää.

Agraariyhteiskunnassa varmasti näin. Nyt vaan ei enää eletä sellaisessa.

Nukuin eilen puoli yhteen.

Niinpä tuo on tupa aina vaan pystyssä.

Mummo 48v

Vierailija
38/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan mielenkiinnolla miten tuollaisen perheen lapset (ja vanhemmat) ikinä selviävät koulussa ja töissä.

Olin kerran työssä missä kollega tuli töihin vasta klo 10 jälkeen kun hän ei mitenkään pystynyt heräämään aiemmin, teki sitten muka töitä klo 18 saakka. Muuten ok mutta ne kenelle töitä teki lopettivat klo 16.... Jotenkin duunipaikan puhelinlaskut oli täynnä kaukopuheluita ja kuluja jotka ei työhön liittyneet (siihen aikaan siis pöytäpuhelimet). No, ei kovin kauaa ollut töissä siellä:)

Kummasti tuota on selvitty. Isäni, armoton aamuntorkku, on eläkkeellä oleva luokanopettaja. Minä, ihan samanmoinen, teen asiantuntijatöitä käsittääkseni ihan hyvällä menestyksellä.

Vierailija
39/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään viikolla kahdeksalta nukkumaan niin jaksaavat hyvin nousta seiskalta kouluun (1 ja 3 luokkalaiset) Viikonloppuna valvotaan ja käydään vaikka pyöräilemässä kello 9 illalla ja aamulla nukutaan ainakin kymmeneen ja sitten löhötään sohvalla puoli päivää tv tä katsellen. Ja lapset tykkää! Eihän oteta elämää niin vakavasti, jookos? 😁

Vierailija
40/120 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on just tollasta "eletään lasten ehdoilla!!"

Tuloo rankka elämä noille hetelmille