Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAkuisten keskiviikko

03.05.2006 |

Huomenta!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös hiukan harmaata, mutta onneksi lämmintä! Ruokatauolle tultiin lasten kanssa taas tuolta pihanlaitosta. Salaattilinjalla ajattelin taas näin lounasaikaan pysytellä, kun painoa on mullekin kertynyt jo nelisen kiloa lähtöpainosta!!

Synnytyksistä:

1. 39+5

2. 39+5

3. 40+3(Ja voitte uskoa että nuo päivät tuon 39+5 jälkeen tuntuivat tajuttoman pitkiltä!!!)

Saapi nyt sitten nähdä kuinka tällä kertaa käy!

Kyllä minäkin uskoisin tuohon 3/4D-ultran antamaan tulokseen. Itse kanssa toivoisin tyttöä näin kolmen pojan jälkeen, mutta mies on kyllä vakaasti sitä mieltä että meille tulee vaan poikia! =) Näin tuossa yksi yö jo synnytysunen ja poikahan sieltä tuli sillä kertaa.

Masuun ei mitään kummia, liikkeitäkään en ole vielä tuntenut mutta eiköhän ne sieltä lähiviikkoina ala tuntumaan! Neuvola ensi viikolla ja ultra seuraavalla.

Nianniille vastailin eilen eiliseen pinoon sydänääntenkuuntelulaitteesta!

Päivän jatkoja!!

neljäs 15+4

Vierailija
22/29 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teidän juttuja käyny joka päivä lukemassa, mut en oo ite kirjotellu kun tuntuu ettei oikein oo mitään sanottavaa. Mutta nyt on asiaa: me käytiin eilen ultrassa (olen siinä tutkimuksessa mukana jossa tutkitaan sikiön sydäntä aina 4 viikon välein). No tämä tutkimuksen tekijä tutki sydäntä ja sitten katto et kaikki rakenteet ja muukin on kunnossa, kunnes ihan yllättäen oli haaroväli siinä ruudulla. Heti tiesin siitä kumpi on ja aloin hymyilemään, sit vasta ultraaja kysy et pitikö sen olla salaisuus. Eli yli 90% varmuudella meille on tulossa POIKA!!!

Vaikka se oli se ihan tavallinen ultra ja viikkoja vasta 18+3 niin kyllä vaan näky todella selvästi. Kysyin vielä et voiko tytöllä olla noin turvonneet paikat niin ei kuulema voi. Mies ei ollu mukana niin sain hänelle kuvan missä kaveri on jalat koukussa haarat levällään =)

Rakenneultra meillä on erikseen parin viikon päästä.

Meillä on ennestään tyttö (10/01), synty rv36+2 suunnitellulla sectiolla ja niin syntyy tämä tulevakin.

Kyllä on mies innoissaan kun tulee poika. Hänellä kun on hyvin miehinen työ ja siihen kuuluva harrastuskin: autot. Ja sit tuo ukko on pelannu kaukalopalloa n.15vuotta ja pelaa nyt sm-sarjassa, joten toivoo ilmeisesti jatkajaa,...

Muita asioita vielä: painoa on tullu jo n.5kg. Se tuli kaikki jo ihan alussa ja on nyt pysyny samana jo monta viikkoa. Iho on mullakin tosi huono, ennen raskautta oli suht hyvä.

Oli pakko hehkuttaa tätä asiaa vähän täällä kun päätettiin miehen kans ettei kerrota muille ennen ku kaveri syntyy.

Aurinkoista ja lämmintä loppuviikkoa kaikille!!!

Sasku ja Onni rv18+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen raskaana, mutta meille tulee vauva. Joku siis kyseli puhuuko raskaudesta yksikössä vai monikossa.

Liikkeitä ei kai vieläkään tai aina joskus jotain luulee tuntevansa, mutta enpä niitä vielä varmasti liikeiksi osaa sanoa. Esikoisesta, joka siis syntyi 40+5, tunsin vasta 20+jotain eli enpä ole vielä varsinaisesti odottanutkaan.

Olo tavallinen, ei mitenkään raskaanaolevan tuntuinen, oireita kun ei ole ja liikeet ei vielä tunnu. No, maha on ainakin esiin tullut jos jotain yrittää etsiä ;)

Ensi viikolla sit toista kertaa neuvolaan ja seuraavalla sit rakenneultraan. Siinä taas ohjelmaa kerrakseen. Eilen ilmoittauduin mammajumppaan, mikä on siis odottavien äitien vesijumppaa. Pakko oli jotain keksiä, että pääsee vähän lasten kanssa ulkoilun lisäksi liikkumaan ja pois kotoa hetkeksi.

Kati 17+2

Vierailija
24/29 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä sitten kävi, että loppuviikko saikkua poskiontelotulehduksen takia. En tosin laita yhtään vastaan, kyllä aika kuluu kotonakin ja ei olokaan ole mikään hyvä..

Täällä oli kyselyä aiemmista synnytyksistä. Meiän lapset ovat syntyneet

1. rv 40+4 v-94

2. rv 38 v-96

3. rv 39+5 v-99

Keskimmäisen kanssa oli aika hankala odotusaika, ekan kerran meinasi syntyä jo rv:lla 29, lapsivettä alkoi tihkumaan. Tilanne saatiin rauhoittumaan reilun viikon sairaalalevolla ja loppuajaksi ehdoton kantamiskielto. Se olikin kivaa, kun esikoinen oli vajaa puolitoistavuotias.. No onneks päästiin sitten noinkin pitkälle, tosin poika oli syntyessään vain 2,6 kg. Kolmannen synnyttäminen tuntuikin sitten hieman erilaiselta, kun painoo olikin 3,8 kg..

Mitenköhän on, et kertooko ne tavallisessa rakenneultrassa vauvan sukupuolta..? Toisaalta tekis mieli tietää, jotenkin on vaan niin tyttö-olo, ei mulla pojista ole ollut tuommosia pahoinvointeja. Ja tuo meiän esikoisneiti toivoo pikkusiskoo..

Masunkasvatus-terkuin

myttynen rv 17+5

Vierailija
25/29 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupun mieskö se tänne Kuusamoon oli tulossa? Tervetulloo vaan, täällä onki nyt jopa ihan keväinen ilma :)

Tuosta tavallisella ultralla tehtävästä sukupuolen kattomisesta.. Minä en tiedä minkä tasoiset nämä meidän kylän (anteeksi kaupunkihan tämä nykyisin on..) ultalaitteet on, mutta v. 2004 kun odotin tuota meidän kolmosta, niin rakenneultrassa vkolla 18+ kysyin sukupuolta. Silloin lääkäri sanoi, että sillä laitteella hän ei voi varmaksi sukupuolesta mitään sanoa noilla viikoilla vielä. Kävin sitten kontrolliultrassa vkolla 22 ja silloin sama lääkäri sanoi, että kyllä on selvästi tyttö. Ja niinhän tuo oli :) Niinpä jännitän nyt, että näkyykö sukupuoli, menen rakenneultraan, kun vkoja on 19+5. aion kyllä kysyä, vaikka mies kielsi ;) En kerro sille mitään :P

Meillä MINÄ olen raskaana (tai puheessa useemminkin paksuna). En osaa sanoa sitä asiaa me-muodossa. Hämmästyksekseni oon viime aikoina huomannut, että mies on paljon innostuneempi tästä tulokkaasta kuin minä. Ihan kiva sinällään :) Itse raskaudesta tuo ei enää näin neljännellä kerralla paljoo oo jaksanu kiinnostua.

Jokohan nyt lopetan tältä päivältä... Joku oli menossa tänään tiiraamaan vauvelin jalkoväliä :) En nyt muista enää nikkiä, mutta kerrohan sitten mitä siellä näkyi :D

Mianni, yhä sama 15+4

Vierailija
26/29 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tuli haravoitua oikein urakalla :) Meillä on nurmikkoa aivan sairaasti, oikeestaan melkein koko tontti (2400neliötä...)eli haravoimista riittää. En ole asiasta oikein koskaan innostunut, mutta tänään ostettiin uusi harava ja piti heti testailla. Ilmakin oli mitä ihanin paitsi välillä tuuli niin, että ruohot vaan lenti ympäriinsä. Mies on purkanut melkein koko julkisivun laudotuksen. Koiratkin olivat meijän kanssa ulkona eli koko perhe sai raitista ilmaa.

Mulla taas tuolta oikeelta puolelta inhottavasti painaa....Söin juuri ja odotan, että tulisi vessaan hätä sillä tää on just sellasta kipuilua mielestäni:( En tiiä, tarvii varmaan käydä hakemassa Levolacia apteekista, jotta tuo suoli alkais toimimaan kuten pitäisi-ei tämäkään kivaa ole:(

Mutta nyt mä heittäydyn sohvalle kuulostelemaan masuasukkia, hän siellä ilmoittelee tällä hetkellä olevansa hereillä :)

Näkemisiiin!!

-Je_Ni-

Vierailija
27/29 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti sitten ne jalkoväliuutiset: mittää ei näkyny.. :( ;) Mutta se nähtiin että mahottoman eläväinen ja pitkäkinttunen tyyppi siellä heiluili ja syke oli tälläkin kertaa tuota 130 luokkaa, eli jotenkin vaan vahvistuu tämä mun poika-oloni. Tai sitten meille tulee pitkä ja vilkas tyttö... :D Noh kunhan olis terve. Aivoissa näkyi kystia, joista jaksan uskoa, että ovat vielä sellaisia tähän kehitysvaiheeseen kuuluvia. Kaksviikkoa rakenne-ultraan, jolloin nähdään paremmin ja ovat ehkä muuttuneetkin johonkin suuntaan.. toivottavasti. Jotenkin ne vaan näytti siinä ruudulla niin isoilta siihen päähän suhteutettuna, mutta .. :-?

Neuvolan täti ensin vähän ihmetteli, kun sanoin että kyllä jo tunnen liikkeet, mutta ultrattuaan sanoikin sitten että ei ihme että tunnet liikkeet kun on noin touhukas vauva :) Ja siltä tosiaan tuntuu, että koko ajan siellä mennä möyritään johonkin suuntaan. Ruudulta oli söpöä katella kun asukki leikki napanuorallaan ja heilutteli käsiään ja niitä piiiitkiä kinttujaan. Tai heh, pitkiä, reisiluu 26 mm ;) Mieskin lähti yllättäin mukaan, mutten oikein tiedä mitä mahtoi ajatella. Ei ole mitään kovin puheliasta sorttia.

Nyt sitten jännäämään sitä rakennetta..

Töhnö ja pitkäkinttu 17+5

Vierailija
28/29 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tässä päivän pinoa ja vastailenpa minäkin muutamaan juttuun.

Elikkäs synnyttänyt olen 1. 41+0 ja 2. 39+3 saapa nähdä miten käy tässä tapauksessa.Yli menevät päivät on kyllä tuskaisia ku joka ilta ajattelee josko ens yönä lähtö tulis ja aamulla viimeistään huomaa masun olevan edelleen tallessa.

Meillä on myös niin että minä olen raskaana,mutta meille tulee vauva. Mies ei oo muuttanut " tapojaan" raskauden myötä. Eikä se mua haittaa.Voishan sitä itekkin vaikka pilsnerin ottaa jos nyt niin kovasti siitä olusen mausta pitää.Hyvin olen pärjännyt ilmanki.Jääkylmä vesi on tällä hetkellä se paras janon sammuttaja!

Päivänsäde 17+3

Vierailija
29/29 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään sovi meidän perheen kielenkäyttöön monikossa puhuminen kun on kyseessä raskaus. Yhdessä kuitenkin vauvaa odotetaan:) Mies on muuten nyt kakkoskierroksella paljon innokkaampi kuin ekalla kertaa, tosin luulen, että silloin ei vain osannut/kehdannut/jotain muuta puhua tulevasta vauvasta niin kuin nyt tekee. Mukavaa.

Meillä esikoinen syntyi rv 39+4 sovitusti sektiolla, joten en osaa lainkaan ennustaa miten tällä kertaa käy. Toive olisi, että ei tarvitsisi tällä kertaa leikata, alatiesynnytys on kuitenkin se turvallisempi tapa synnyttää. Sektio on iso leikkaus ja siihen liittyvät riskit sen mukaisia. Tosin jos toisenkin kerran siihen joudun, niin ihan luottavaisin mielin menen, en mä niitä riskejä sillä tavalla pelkää tai edes ajattele. Mutta olisihan se mukavakin kokea myös alatiesynnytys, meillä kun tämä toinen vauva on myös viimeinen.

Olikohan jotain muuta...(.) ei mitään uutta auringon alla. Tänään huomaisin kahden asiakkaan katseen kulkeutuvan vyötärönseudulle, joten kai se maha alkaa jo pikku hiljaa näkyä ei-tutuillekin:) Eilen just miehen kanssa juteltiin, että viime kerralla mulla oli tämän kokoinen vatsa about kaksi kuukautta myöhemmin:o Olen kyllä monelta kuullut, että vaikka toisen (tai seuraavien) lasten kohdalla vatsa alussa kasvaa nopeammin, niin loppujen lopuksi ei siitä tule välttämättä yhtään isompi kuin ekalla kerralla. Kasvu siis tasoittuu loppua kohden.

Me käydään ultrissa Kättärillä ja mun käsityksen mukaan siellä ei kerrota sukupuolta. Täytyy olla itse skarppina;) Eskoisesta olin itse näkevinäni tytön tuntomerkit rakenne-u:ssa ja tyttöhän sieltä tulikin. Katsotaan kuinka tällä kertaa käy.

Lillis16+6