Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkuraskauden ultra, mitä kautta tehtiin?

02.03.2010 |

Hei,

kävin eilen alkuraskauden ultrassa ja pettymyshän siellä oli. Viikkoja piti oli päälle 8, mutta mitään ei löytynyt. Kahden viikon päähän sovittiin vielä tarkistus, mutta tuulimuna raskaudelta vaikutti. Ultra tehtiin mahan päältä ja sen teki kätilö.

Nyt on ajatukset olleet ihan sekaisin, välillä hyväksyy "tosiasiat", mutta toisena hetkenä elättelee toiveita. Onko kellään käynyt niin, ettei olis vatsan päältä vielä tuossa vaiheessa, noilla viikoilla näkynyt?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin neuvolassa ultra vatsan päältä viikolla 9+2. kuva oli tosi pimeä. uudestaan sit viikolla 10 eikä vieläkään mitään. Siinä sitten täti vaan hoki et eikö tosiaan ole ollu mitään vuotoa. lähettivät sit terveyskeskukseen ultraan kun kuulemma parempi laite. siellä sitä sit taas ihmeteltiin eikä vieläkään mitään. soittivat sitten lääkärin paikalle ja kerkespä se hoitsu jo pelotella kohdunulkopuolisella raskaudella. lääkäri sit tuli ja teki ultran alakautta ja siellähän se kaveri sit porskutteli:):) sanoi et tosi paljon kallellaan taaksepäin kohtu ja tiiviit vatsanpeitteet. ehottomasti vaatia sisäkautta ultraa jos se on mahdollista. vauva näkyi heti välittömästi kun oli sen "kepin" sinne tuikannu.ja tosi selvä kuva.ilosta itkuhan siinä sitte pääsi, ku toivosta oli jo keritty luopua.

Vierailija
2/13 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran käynyt rv 7+ alkuraskauden ultrassa, ja se tehtiin alakautta. Tämä tapahtui tosin vuonna 2006, eli on voinut laitteet kehittyä siitä.

Kannattaa muistaa, että viikonkin heitto vaikuttaa aika tavalla alkion kokoon. Itse olin tässä raskaudessa "ihan varma", että olin laskenut ovulaatiopäivät jne. oikein, mutta kuinkas ollakkaan mun la siirtyi kokonaisen viikon! Tämä tosin tapahtui vasta rakenneultrassa, mutta silti.

Tsemppiä ja jaksamista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin että alkuraskaudessa ei vielä näy mahan päältä vaan tehdään alakautta. En sitten tiedä onko eritasoiset laitteet eri paikoissa. Tsemppiä!

Vierailija
4/13 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että riippuu ihan ultrattavan vatsan peitteistä, et näkyykö vatsan päältä ultratessa. Mulla tehtiin alkuraskauden ultra viikolla 12, vatsan päältä ja siellä se pikkuinen näkyi. :)

Vierailija
5/13 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 7+ tehtiin meillä ainakin alakautta ja pienen pieni alku näkyi. Lääkäri ei edes suunnitellut vatsan päältä tehtävää mahdollisuutta,vaan alakautta oli selviö. Voi tietysti olla, että joillain tosi tehokkailla laitteilla onnistuisi vatsan päältäkin... en tiiä.

Vierailija
6/13 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tehtiin rv 6+ alakautta ja vasta viikolla 12+ vatsanpäältä. Asiasta en tosin enempää tie... et mistäpäin kuuluu tehä millonki, mut toivotaan että sulta sieltä vielä pieni alkio löytyy :)

Peukut pystyssä sun puolesta! Toive rv 17+6

Vierailija
7/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normi np-ultra viikolla 12,mulle tehtiin ensin sisäkautta,ja sit vatsanpeitteiden läpi.. luulis että sisäkautta tekis kun kerta viikkoja on noin vähän vielä?

sunniee ja masukas 18+6

Vierailija
8/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin alkuraskauden ultrassa, kun menkoista laskettuna viikkoja oli 7+6. Ultraus tehtiin sekä alakautta, että vatsanpeitteiden päältä. Ultrassa sitten viikot muuttuivat ja todellisuudessa niitä olikin tuolloin vasta 5+2.

Eli kohdallani vatsanpeitteiden kautta näkyi elämää jo viikolla 5+2. Tokikin uskon, että laitteella on väliä. Kyseisellä laitteella pystyy ultraamaan 4D:näkin, joten on varmaan aika tarkka laite.

Vierailija
9/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos noista tiedoista :)!

Ei auta kuin toivoa parasta ja odotella tarkistusultraa tai että tulee pois.

Joskus on sanottu, että kohtu olis takana. Se voi vaikuttaa siihen näkymiseen... tai siitä ainakin vähän toiveita saa :). En usko että tuolla oli ihan viimeisimmät laitteet. Ainakaan ne ei näyttäneet siltä.

Vierailija
10/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin varhaisultra vatsan päältä. Ultran mukaan viikkoja oli silloin 6+1 ja syke näkyi vatsan päältä ultrattaessa.

Vierailija
11/13 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin alkuraskauden ultra yksityisellä viikon 7-8 paikkeilla ja lääkäri sanoi, ettei siinä vaiheessa vielä tehdä vatsanpeitteiden päältä, kun on alkio niin pikkanen vielä, ettei näkyisi. Ja itse olen sen verran pienikokoinen, ettei ainakaan siitä johtunut että tehtiin alakautta. Varmemman tuloksen kuulemma saa alakautta. Siellä se näkyi pikkuinen papu sydän melkein isompi kuin itse alkio. :D Eli sinuna odottelisin kuitenkin vielä. Mielestäni outoa että tuossa vaiheessa tehtiin jo vatsan päältä kun ei ole kuitenkaan varmaa.

Vaniliini rv 22+1

Vierailija
12/13 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin alkuraskauden ultraan: ensin tehtiin vatsan päältä ja sitten alakautta, mutta mitään ei näkynyt. Pettymys oli aikamoinen ja olin jo lähes varma tuulimunasta. Lääkäri kuitenkin sanoi, että ei kannata vielä huolestua ja sain uuden ajan viikon päästä. Silloin siellä näkyikin (alakautta)sentin mittainen alkio ja ihan oikeassa paikassa. Ekalla yrityksessä viikkoja piti olla 7+2 ja tokalla 8+2, mutta alkio oli 2 viikkoa pienempi ja laskettu aika tulee muuttumaan rakenneultrassa, joka mulla on 12.3. Käsittääkseni myös tuulimuna pitäisi näkyä ultrassa. Älä siis vielä heitä kirvestä kaivoon. Toivotaan parasta!

Vierailija
13/13 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin varhaisultrassa rv 6+4 ja hyvin näkyi pienokainen jo silloin mahan päältä. Mulla on vieläpä aika reilusti läskiä mahalla, joten ei oo siitäkään kiinni aina. :) Kävin yksityisessä neuvolassa, kai siellä on sitten hyvät laitteet.