Tarkoittaako seksi tapailusuhteessa sitä,
että molemmat ovat suhteeseen yksiavioisesti ja emotionaalisesti sitoutuneita, vaikka siitä ei suusanallisesti olekaan sovittu?
Kommentit (31)
Jos se ei tarkoita niin silloin siitä pitää mainita,minusta lähtökohtaisesti tarkoittaa.
Ei se tarkoita, kannattaa kysyä/sopia asia, jos itsellä on halua yksiavioisuuteen.
Ei tähän voi vastata mitään, koska tämä on asia mikä tulee käydä aina suhteen alussa suusanallisesti läpi.
Nykyaikana ihmiset harrastaa seksiä liian helposti.
Mun mielestä on miehenä todella kurjaa se, että tulee 4.treffit ja on hyvät treffit toisen kotona ja harrastatte seksiä ja sitten nainen vain sanoo että se oli siinä.
Onko tämä ihan nykyaikaa että edes 4.treffit ja seksi ei enää merkitse mitään? Mä ainakin olin siinä uskossa että tuo on ison askeleen ottamista tapailua kohti..
Ite en kyllä antais ennen kuin suhde on jo vakiintunut.
M40
Ainakin melkein kaikki minun tapailemani miehet olettavat näin. Jopa siitä huolimatta, että sanon etten hae vakavaa suhdetta enkä aio sellaiseen ryhtyä.
Miksi ei uskota puhetta?
Minulle oli yllätys, että toisessa ketjussa monet olivat sitä mieltä, että seksi tarkoittaa vakavampaa suhdetta. Eihän tässä uskalla kohta tapailla ketään, kun käsipäivää on jo melkein merkki avioliitosta!
Sanoisin että suurin osa ihmisistä olettaa ettei sekstaillessa tapailla samanaikaisesti muita, mutta tämä ei ole sopimus ellei asiasta puhuta ääneen. Koska olemme kaikki kuitenkin erilaisia niin asiasta pitää puhua, koska et voi tietää tapailemasi henkilön taustaa - joissain piireissä voi olla täysin erilainen käsitys asiasta kuin sinulla. Voin esimerkkinä sanoa että tunnen useampiakin pelimiehiä jotka rattoisasti panevat kaikkea mikä liikkuu niin kauan kunnes jonkun kanssa sovitaan että tapaillaan vain kahdestaan, vaikka minä eikä nykyinen poikaystävänikään ymmärretä tätä tapaa.
Minä taas sanoisin, että suurin osa ei oleta, että pelkkä sekstailu poissulkee muiden tapailun.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin melkein kaikki minun tapailemani miehet olettavat näin. Jopa siitä huolimatta, että sanon etten hae vakavaa suhdetta enkä aio sellaiseen ryhtyä.
Miksi ei uskota puhetta?
Sulla on liian löyhä siivilä. Tapailet miehiä, joille kelpaa kaikki ketkä suostuu antamaan. Mitä niihin juttuihin tulee, niin ei kannata kaikkea uskoa mitä seksinnälkäinen mies sanoo. Sulle on turvallista hölöttää kuika ihana ja täydellinen kumppani olisit, koska toisin olet haluttomuutesi suhteeseen ilmaissut...
Vierailija kirjoitti:
Minulle oli yllätys, että toisessa ketjussa monet olivat sitä mieltä, että seksi tarkoittaa vakavampaa suhdetta. Eihän tässä uskalla kohta tapailla ketään, kun käsipäivää on jo melkein merkki avioliitosta!
AV:lla 'oikea vastaus' riippuu aina kysymyksen muotoilusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas sanoisin, että suurin osa ei oleta, että pelkkä sekstailu poissulkee muiden tapailun.
Aika kuvottava ajatus, että nainen jota tapailen paniskelisi samalla muita. Tuon tietoon tultua tapaus olisikin jo sillä siloteltu pelkäksi seksisuhteeksi.
Vierailija kirjoitti:
M40
Olet kai homo?
Minusta voisi erottaa seksin ja rakastelun.
Eli ensiksimainittu on sitä peiton heilutusta, kun ei edes tunneta toisiaan eikä ole mitään varmuutta tapailun jatkosta. Ainakaan ei ole tunnustettu rakkautta toisilleen, eikä yhdessä sovittu seurustelusta.
Rakastelu taas on kahden toisiaan rakastavan, toisiinsa yksiavioisesti sitoutuneen henkilön toimintaa, jossa on aina tunteet mukana. Ja molemminpuolinen luottamus.
no ei tietenkään jos ollaan vielä tapailuvaiheessa eikä olla sovittu parisuhteesta yms. mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kuvottava ajatus, että nainen jota tapailen paniskelisi samalla muita. Tuon tietoon tultua tapaus olisikin jo sillä siloteltu pelkäksi seksisuhteeksi.
Niin, entä sitten? Minä ainakin ajattelin tämän kysymyksen omalle kohdalle, että en tee seksin perusteella tuollaista oletusta toisesta ihmisestä. Se, että itse en paneskele muita, ei saa minua tekemään tällaista oletusta muiden ajatuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40
Olet kai homo?
Eli ensiksimainittu on sitä peiton heilutusta, kun ei edes tunneta toisiaan eikä ole mitään varmuutta tapailun jatkosta. Ainakaan ei ole tunnustettu rakkautta toisilleen, eikä yhdessä sovittu seurustelusta.
Rakastelu taas on kahden toisiaan rakastavan, toisiinsa yksiavioisesti sitoutuneen henkilön toimintaa, jossa on aina tunteet mukana. Ja molemminpuolinen luottamus.
Jotkut ihmiset ihan oikeasti eivät välitä pelkästä seksistä ja yhden yön jutuista vaan keskittyvät rakasteluun ja siihen tähtääviin asioihin kuten pitkä-aikaisen parisuhteen muodostamiseen. Joten näille ihmisille se seksi on rakastelua. eri
Nykyaikana tiedän, että ei tarkoita, mutta haluaisin että tarkoittaa (eli tämmöinen näkemys on sen ei-äänen taustalla). Haluan parisuhteeseen vain miehen kanssa, jolle se tarkoittaa myös sitä.
Mulle tapailun ja seurustelun ero on siinä, että tapaillessa ei vielä olla "yksiavioisia". Eli jos ei seurustelusta ole sovittu, kumpikin on vapaa olemaan muidenkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40
Olet kai homo?
Minulle taas rakastaminen, rakastelu ja luottaminen ei olisi mahdollista sellaisen kanssa, joka on ollut pelkissä peitonheilutussuhteissa.
Voi ei, tuli tuplana kysymys 😨.