Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tämä voi ylipäätään olla mahdollista? Turpoan enemmän Suomessa ollessani kuin Ruotsissa ollessani!

Vierailija
22.08.2018 |

Työskentelen pääosin meidän Suomen toimistolla mutta vietän viikkokausia Ruotsin toimistollamme joka vuosi.
Olen huomannut että vaikka syön huomattavasti raskaammin ja paljon makeampaa Ruotsissa niin silti kehoni on turvonneempi Suomessa. Liikun molemmissa yhtä paljon esim. työpaikan ja asunnon väliä. Olen hoikan ja normaalipainoisen väliltä.

Esimerkit tyypillisistä päivän ruokavalioista työpäivän aikana.

Ruotsissa ollessani;
AAMIAINEN: ensin jogurtti työasunnossani ja sitten voisarvi & latte työpaikalle saavuttuani, laitan joskus vadelmahilloa croissantin sisään
LOUNAS: lihapullia, kermakastiketta, makeaa puolukkahilloa, perunamuusia
KAHVITAUKO: kahvi ja ruotsalaisia makeita "massamaisia" leivonnaisia kuten niitä vihreitä punssirullia tai arrakkipunssipalloja tai kookospalloja. Niitä on aina tarjolla toimistossamme.
PÄIVÄLLINEN/ILLALLINEN: puolikas patonki vaaleasta jauhossta ja jonka sisällä runsaasti skagenröraa eli katkarapua, majoneesia jne. Tai vaihtoehtoisesti nakkikioskilta tunnbröd-polarrieska jonka sisällä on perunamuusia, pari pitkää nakkia, kurkkusalaattia, rapusalaattia (majoneesia, rapua, jotain pikkelöityjä vihanneksia) ja tämän kanssa Cokis tai pullotettu maitokaakao. Hyvän kokoinen mättö tämäkin.

Suomessa ollessani;
AAMIAINEN: jogurtti tai rahka
LOUNAS: pala uunilohta ja keitettyjä perunoita, salaattia
KAHVITAUKO: kahvi maidolla ja joskus pieni kanelipulla
PÄIVÄLLINEN/ILLALLINEN: kanasalaatti tms. kevyempi salaatti, ja vettä tai joskus Cokis

Suomessa turpoan muutaman päivän sisään kun palaan tänne, Ruotsissa en sitten yhtään, vaikka olisin ollut Ruotsissa monta viikkoa putkeen ja herkutellut. Huomaan sen monista housuistani että ne puristavat mahasta ja reisistä Suomessa. Vaikka söisin pelkkiä salatteja Suomessa 2-3 vkoa putkeen niin silti turvoksissa, kuten juuri nyt!

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ystävä on aina sanonut että ruotsalaisten juomavedessä täytyy olla jotain ylimääräistä tai sitten se on erityisen kemikaalitonta ja puhdasta, koska siellä kaikki on hoikkia ja kauniita =)

Vierailija
2/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset eivät kuulemma pidä mistään kirpeästä tai happaman makuisesta, paitsi hapahkoista irtokarkeista joiden pinta on silti uitettu sokerissa :D

Voisiko tämä happamampi ruoka olla syy suomalaisten turvotukseen ja selluliittiin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo luulin, että aloittaja oli Tuksu 😁otsikon perusteella.

Vierailija
4/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vähän kaikki päin seiniä. Ihmiset täällä masentuu ja palaa loppuun, vatsasairaudet hyvin yleisiä jne. Tässä maassa on jotain hyvin pahasti vialla, mutta mitä? Haluan tietää sen, ja ennen kaikkea, haluan pois täältä niin pian kuin mahdollista.

Vierailija
5/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on vähemmän prosessoitua ruokaa.

Vierailija
6/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan stressi turvottaa? Koetko että et halua palata Suomeen ja se stressaa?

Vierailija
7/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ihan sama, ja olen asunut puolet elämästäni norjassa ja ruotsissa.

Suomessa ruoka on myös suoraan sanottuna pahaa, kaupasta ostettu ruoka siis, mummolan perunat (itse kasvatetut) yms. on hyviä.

Olen ihan varma, että täällä lisätään jotain kaupan ruokiin, jotain mikä rikkoo suoliston, väsyttää ja lihottaa.

Vierailija
8/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laskenut suolan määrää? Saatko Suomessa enemmän suolaa? Se sitoo nestettä ja turvottaa.

Vierailija
9/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt Suomessa liian vähän, siksi.

Vierailija
10/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei periaatteessa ole, sielläkin on kaikenlaiset karrageenit sun muut löytäneet tiensä ruokiin.

Vierailija
11/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen se tuntui olevan toisinpäin. Mutta en tunne Ruotsin nykytilaa.

Vierailija
12/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ruoka on myös suoraan sanottuna pahaa, kaupasta ostettu ruoka siis, mummolan perunat (itse kasvatetut) yms. on hyviä.

Olen ihan varma, että täällä lisätään jotain kaupan ruokiin, jotain mikä rikkoo suoliston, väsyttää ja lihottaa.

Suomessahan suolistosairaudet ovat rajussa kasvussa.

Itse olen tehnyt päätöksen että jätän einesruoat minimiin. Alan opetella kuinka laitetaan itsetehtyä hyvää ruokaa.

Vierailija
13/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko suomen kiinteistöissä olla hometta enemmän kun Ruotsissa ja voisiko se aiheuttaa turvotusta? Ainakin Helsingissä useissa rakennuksissa sisäilmaongelmia. Työpaikallani oli sisäilmaongelmia ja tuntui että naama oli ihan turvonnut ja silmiä särki kokoajan.

Vierailija
14/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt Suomessa liian vähän, siksi.

Tämä. Syö kokeeksi Suomessa yhtä paljon kermaisia yms. tuotteita äläkä vain pelkkää salaattia ja muka-kevyempää. Toinen ruokavalio sopii sinulle paremmin.

Vierailija
15/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan suolistosairaudet ovat rajussa kasvussa.

Itse olen tehnyt päätöksen että jätän einesruoat minimiin. Alan opetella kuinka laitetaan itsetehtyä hyvää ruokaa.

Tätä suomalaiset äidit vastustaa. Heille eines on sitä parasta ravintoa, myös lapsille.

Vierailija
16/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jo luulin, että aloittaja oli Tuksu 😁otsikon perusteella.

Silloin siinä otsikossa olisi myös lukenut että hoikimpana Miamiiseessa ;)

Vierailija
17/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ei ole yhtä paljon eineksiä kuin Suomessa, mutta siellä ruoka on muutenkin halvempaa.

Ruotsalaiset syö enemmän kalaa ja äyriäisiä kuin suomalaiset.

Ruotsalaisten pizzat ovat paljon raskaampia kuin suomalaisten, siellä laitetaan pizzan päälle ulkofilettä ja bearnaisekastiketta, tai kebablihaa ja paljon valkosipulikastiketta.

Vierailija
18/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa kuluttajilla nousi hirveä meteli kun muutamiin tuotteisiin lisätty palmuöljyä, kuten suklaaseen ja kekseihin. Paitsi että se on eettisesti väärin koska sen tuotannon seurauksena villieläimet menettävät kotejaan viidakoissa, niin se aiheuttaa turvotusta ja selluliittia. Huonoin mahdollinen ruokaöljy, mutta halpaa.

Suomessahan tuo palmuöljyn käyttö on yleistä, valitettavasti. Sen takia suklaat on muuttuneet vanhan ja harmaan näköisiksi, ja niiden makeus tuntuu esanssisemmalta.

Vierailija
19/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava sanoi että saa aina kauheita kramppaavia vatsaväänteitä suomalaisesta kevytmaidosta aamukahvissa, mutta ruotsalaisesta kevytmaidosta ei saanut koskaan. Sitten alkoi ostaa kaupasta luomukevytmaitoa (tais olla Suomen Arla) ja sanoi että kramppailu väheni.

Vierailija
20/78 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi että täällä on maaperässä jotain outoa ja vialla, ruoka on niin kallista että ei ole varaa ostaa tarpeeksi hyvälaatuista ravintoa, jos sitä täällä ylipäänsä on edes. Suomalaisia taidetaan viilata linssiin oikein huolella, uskon että tässä on jotain todella omituista. Itse olen ollut suolistosairas ihan nuoresta asti. Koko elimistö on lopulta sairastunut viime vuosina ja en kykene enää mihinkään.