Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin miehen vähentämään oluen juontia (muuten kuin huutamalla)?

Vierailija
02.05.2006 |

En halua olla hellapoliisi, eikä se kyllä tässä tapauksessa auttaisi. Mies ottaa olutta joka ilta, omien sanojensa mukaan rentoutuakseen työpäivän jälkeen. Mutta se ei enää ole yksi, vaan pikemminkin muutama olut per ilta.

Minua paitsi v*tuttaa oluen litkintä, mutta olen myös huolissani hänen terveydestään.

Ratkaisu ei myöskään ole JSSAP, eli jotain " käytännönläheisempiä" vinkkejä kiitos, jos sellaisia mieleen tulee.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen lopettamishalun on lähdettävä miehestä itsestään. Olen seurannut muutamaa tuollaista tapausta ja aika toivotonta on siihen puuttua.

Vierailija
2/18 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja vihjaa mitä alkoholi voi tehdä potenssille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ennenkuin lapset saadaan nukkumaan...

Vierailija
4/18 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteela " kunnon ihminen ei ota joka päivä alkoholia" ??

Minä en ois juurikaan tuosta huolissani, voihan sitä 1-3 olutta ottaa illalla, ja tuskin miehesi sentään ihan jokaikinen päivä juo tuon 3 pulloa tai enemmän.

Etelä-euroopassa tms. vastaava alkoholimäärä ( tosin viininä yleensä)on jokapäiväistä miljoonille ihmisille, ei se nyt KAMALAN vaarallista terveydelle voi olla ;)

Mieti onko kyseessä sinun vai miehesi ongelma? Kenelle se on ongelma ja miksi?

Vierailija
5/18 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jokailtainen oluen kittaaminen ei vaan ole järkevää, enkä voi ymmärtää MIKSI se perhanan ykkösolut ei aja asiaa. En tiedä moneltako vaimolta sama hyväksyttäisiin? Mieheni on selkeästi riippuvainen oluesta, eikä se tunnu (enää) edes rentouttavan vaan peruskireä se on vähän väliä. Lihomishaittoja ei ole, siksi varmaan ei ole painetta lopettaa siltä osin.

Vierailija
6/18 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus viikonloppuisin ja esim. nyt vappuna sitten pidemmän kaavan mukaan.

Vierailija
7/18 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaskaan valittanut tai edes MAININNUT asiasta, varmaankin siksi koska siinä ei meidän kummankaan mielestä ole mitään sanomista!

Ja mies ei itse ota koskaan viikolla mitään, koska työ sen kieltää.

Vierailija
8/18 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, tai emme kumpikaan, vastaan ajatusta ottaa lasillinen silloin tällöin, mutta tulee justkohta 9v naimisissa joten tiedän miten asiat ovat olleet meillä aiemmin.

T. Ap

Vierailija
9/18 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman pisaraakaan alkoholia? Miten luonnistuu?

Vierailija
10/18 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko tosiaan jatkuvasti tuon verran? No, omasta mielestäsi ei ole ongelma, sehän on tärkeintä... Sinulla on siis lapsiakin?

Vierailija
11/18 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan onneksi saatu keskusteltua asiasta, ja mies ymmärtää minunkin näkökantani, mutta silti kaljan juonti lipsuu viikon, kahden päästä taas yhtä " runsaaksi" , (vaikka joku muu sitä ei sitten kenties runsaana pidäkään...)

Mun mielestä on kyllä aika paljon, jos juo joka ilta kolme pullollista olutta. Ei sen jälkeen ole enää ajokunnossakaan. Jos lapsille sattuisi jotain, tai itse pitäisi päivystykseen lähteä, pitäisi taksilla mennä. Tai jos kauppaan pitää lähteä (esim. vessapaperi loppu), niin minähän sinne joudun pyörällä mennä.

Ja vaikka kolme pullollista joka ilta ei kuulostakaan paljolta, niin kyllä se on ihan oikea ONGELMA, jos sitä tapaa ei voi lopettaa! Voisinhan minäkin syödä joka ilta litran paketin jätskiä, ja sanoa ettei se ole mikään ongelma, kun muuten syön terveellisesti enkä liho. Mutta onhan se ongelma, RIIPPUVUUS, jos sitä tapaa ei pysty lopettaa!

Lisäksi miehen suvussa on paljon sydänsairauksia, joten senkin vuoksi tuntuu pahalta kun miehen kaljan juonti on noin runsasta.

Totuus kyllä on se, minkä joku jo tuolla aiemmin sanoikin, että sen lopettamisen täytyy lähteä itsestä. Ei kukaan voi pakottaa toista lopettamaan juomista, tupakointia tai aloittamaan laihdutusta, jos ei itsellä siihen motivaatiota ole. Ilman motivaatiota epäonnistuu, jos sen tekee vain toisen mieliksi.

Silti mun mielestä sun ap kannattaisi puhua miehesi kanssa, ilman riitaa. Perustella miksi se kaljan juonti tuntuu sinusta pahalta jne. Katsoa josko mieskin ymmärtäisi asian sun kannalta!

Vierailija
12/18 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin erään tuttavapariskunnan taistelua samasta asiasta vuosia ja lopulta se meni siihen, että mies joi sixpackin illassa ja pari pulloa päälle jos oikein halusi ärsyttää, alkoi tarjota kaikille vieraille kahvin sijasta kaljaa. Minuakin tuo suututti, sillä hän tarjosi ja joi kaljaa myös lasten ollessa paikalla ja mies hyvin tiesi etten voi sietää alkoholin juomista lasten aikana.

KErran oman lapsemme synttäreillä tämä mies meinasi juoda kaljaa ja sanoin että olet tullut lastenkutsuille ja täällä ei juoda. Mies suuttui eikä ole sen koommin näkynyt meillä.

Erohan niille tuli, sillä kuka nainen oikeasti sitä jaksaa, ettei toinen ole ikinä ajokunnossa, juo joka juhlassa itsensä humalaan, sammuu lasten aikana sohvalle ja lapsi itkee peloissaan vieressä jne?!?!??!?

Vierailija
13/18 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihana kuulla että on kohtalotovereita ja että joku on jotain asialle voinutkin. Tuntuu kyllä, että aiheesta on mahdotonta keskustella ilman riitaa, mutta pitänee vaan yrittää. Mies on ilmeisen " syyllinen" itsekin koska aiheesta ei saisi keskustella oikeastaan lainkaan ilman että olen mäkättäjä...

Vertaus jokailtaiseen jätskinsyöntiin on hyvä. Ajattelen itse niin että jos se olisin minä joka vetäisi saman määrän joka ilta, mitä mieltä mieheni olisi siitä!?

Mietin vaan että onko tää kaikki jotain ikäkriisiä ja miehistä uhmaa!!

Ap

Vierailija
14/18 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on syy juoda lisää.

Vierailija
15/18 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/18 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun juomisessa on jokin kaava, mikä tahansa, se on jo ongelma. Yritäppä keskustella miehesi kanssa.

Vierailija
17/18 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä ei ole taipumus kuunnella tuollaisissa asioissa. Ehkä parasta, että sinä vain hyväksyt tilanteen.

Vierailija
18/18 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypin täytyy itse tajuta missä mennään. Mä katselin pari vuotta, kun tissuttelu alkoi parista saunakaljasta päättyen mäyris/ ilta ja viikonloppuisin enemmän. Ei auttanu ku lähtee kävelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän