Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jäisi sinulta perinnöksI nyt?

Vierailija
21.08.2018 |

Jos kuolisit nyt, niin mitä jäisi perintöä ja kenelle?
Ikäsi myös olisi mukava kuulla.

Itse 48v nainen ja mies sekä 2 lasta perisi puolet maatilasta sekä kiinteistöomaisuutta.
Rahaa ei ole vaan kaikki on kiinni tilassa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo x 2, rivitalokolmio, huvila meren rannalla ja metsää. Rahaa jonnin verran, rahasto-osuuksia, timanttikoruja

Vierailija
22/34 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämpän. auton ja rojua. Pörssiosakkeita reilun miljoonan arvosta.

Kaikki tytölle mutta on sovittu että tyttö antaa hutsulleni auton ja rojut ja antaa asua.

Vanha ukko

Miksi sinulla on "hutsu"?. Mitä vanha ukko tekee hutsulla? Eikö joku tasavertainen elämänkumppani olisi parempi? Vaikka ei kai kaikille sellaista suoda, eikä kaikki sellaista ansaitse. Kirjoitustyylistäsi arvelen, että sinä et ansaitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalokaksio, kesämökkinä toimivan kotitilani, jonka aion kyllä muiluttaa kuopukselleni. Hän asui siinä kahden kanssani koko lapsuutensa, kun jäin lleskeksi ja muutin maalle.

Vanhemmat (eri isästä) olevat lapseni inhoavat paikkaa, koska ovat "niin stadilaisia".

Muistan, kun vein stadilaisen sulhaseni (eli vanhempien lasteni isän) ensimmäisen kerran Juhannuksena maalle.

Ensimmäinen tulitikkuaskin kokoinen hevospaarma ja herra ei tullut tuvasta enää pihalle.

No mutta joo, kuopus haaveilee jo nyt naimisiinmenosta ja maallemuutosta. Hän on sitä mieltä, että kyläkoulu rulettaa.

Hän on töissä isossa lähiökoulussa ja on sitä mieltä, ettei ne ole lapsen psyykelle terveitä.

Ja taidan tuon rivarinkin laittaa lihoiksi ennen kuolemaani, niin ei jää mitään perittävää.

Vierailija
24/34 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin neljännesmiljoona. 3 eri asunnossa osuus ja loput likvidimpää. Tavallinen 10v auto ja suvun vanhat valokuvat.

Puoliksi lapselle ja lapsen isälle.

Lapsi perii vanhempansa 100%. Jos asunnot ovat sinun nimissäsi, miehesi saa jäädä asumaan kyllä kotiinne, mutta lapsesi perii senkin.

Tai sitten mulla on testamentti. Enkä ole naimisissa, verottaja tosin kohtelee avioparina kun on tuo yhteinen lapsi.

Vierailija
25/34 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

65000€ rahaa, lisäksi laukkuja joista voisi saada suurinpiirtein 15000€ jos ne laittaisi myyntiin. Muutamia koruja myös.

Vierailija
26/34 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet okt:sta Espoossa, puolet kaksiosta Kalliossa, puolet citymaasturista ja puolet 2v vanhasta Golfista. Jonkun korun ja käteistä pari tonnia. Ikää 47v.

Vierailija
27/34 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

65000€ rahaa, lisäksi laukkuja joista voisi saada suurinpiirtein 15000€ jos ne laittaisi myyntiin. Muutamia koruja myös.

Melkoinen kassi Alma

Vierailija
28/34 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kämpän. auton ja rojua. Pörssiosakkeita reilun miljoonan arvosta.

Kaikki tytölle mutta on sovittu että tyttö antaa hutsulleni auton ja rojut ja antaa asua.

Vanha ukko

Miksi sinulla on "hutsu"?. Mitä vanha ukko tekee hutsulla? Eikö joku tasavertainen elämänkumppani olisi parempi? Vaikka ei kai kaikille sellaista suoda, eikä kaikki sellaista ansaitse. Kirjoitustyylistäsi arvelen, että sinä et ansaitse.

No itsehän hutsuilemaan rupesi. Mutta olkoon. Olemme tilanteeseen tyytyväisiä. Mutta juridisesti kaikki jää tytölle enkä nyt ole kuolemassakaan, ruho toimii vielä lähes täydellisesti ;-) Vanha olen vain teinien mielestä.

Vierailija
29/34 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet talosta (eli n 300000), puolet sijoitusasunnosta (n 75000), muutama aito taulu ja matto.

Muu on käyttötavaraa. 4 lasta jakamassa

Vierailija
30/34 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin neljännesmiljoona. 3 eri asunnossa osuus ja loput likvidimpää. Tavallinen 10v auto ja suvun vanhat valokuvat.

Puoliksi lapselle ja lapsen isälle.

Lapsi perii vanhempansa 100%. Jos asunnot ovat sinun nimissäsi, miehesi saa jäädä asumaan kyllä kotiinne, mutta lapsesi perii senkin.

Ei peri. Lapsilla on oikeus lakiosaan eli 50% perinnöstä, muun saa antaa kenelle haluaa.

Ai sulla on testamentti miehen hyväksi? No sepäs on outo ratkaisu. Mahtaa olla hyvä idis, kun mies menisi uusiin naimisiin ja käyttäisi sulta perimäänsä asuntoa uuden perheen hyväksi. Mutta toki, saahan noin tehdä, Yleensä vaan ihmiset jättää omaisuutensa lapsilleen jo sillä metodilla, että ei tee erillistä testamenttia.

Ehkäpä tuo 125000 on alaiköiselle lapselle ihan riittävästi elämän alkuun.Ehkäpä halusin varmistaa että isällä on mahdollisuus elättää lapsi ja pitää koti omassa hallinnassa. Ehkäpä luotan lapsen isään, että hän haluaa omalle lapselleen hyvää eikä tuhlaa kaikkea seuraavaan eukkoon ja tämän lapsukaisiin. Ehkäpä mua ei asia enää hirmusti kiinnosta kun olen tuhkana taivaan tuulissa.

Vierailija
31/34 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja puolisoni omaisuus koostuu velattomasta n 350 00 euron arvoisesta omakotitalosta, lisäksi tileillä ja etf:issä on noin 120 000 euroa. Puolet arvosta menisi avio-oikeuden perusteella miehelle, loput kolmelle lapselle. N44

Vierailija
32/34 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä n.15 000e ja auton arvo tällähetkellä n.25 000e.

Tosin tili ja auto yhteisiä miehen kanssa joten sille ne varmaan jäis. Lapsia on kaksi, en tiedä perisikö ne sitten noista mun osuuksista jotain.

Muuta arvokasta omaisuutta ei ole. Tai on muutama koru joiden arvo yhteensä on max. 1000e.

T.n 35v.

Vierailija
33/34 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, noin 200 000 Euron omakotitalon, 50 000 Euron edestä pörssiosakkeita ja puolikkaan noin 150 000 Euron arvoisesta mökistä. Eli kumpikin ipana saisi noin 200 000 Euroa. Minä omistan nuo yksin, olemme miehen kanssa avopari. Miehellä on sitten omaa varallisuutta. Lapset on yhteisiä.

Olen 41-vuotias.

Vierailija
34/34 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiö Vantaan lähiössä. Fillari ja velkaa. Eipä muuta. T.Työtön nainen.