Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos autosi huolto maksaisi 1000 e, pystyisitkö maksamaan heti ilman mitään nikottelua?

Vierailija
21.08.2018 |

Ei tarvitsisi turvautua luottoon tai osamaksuun. Takuu ei olisi voimassa. Itse en pystyisi ilman luottoa mutta ei onneksi ei ole tarvinnutkaan korjata, kun on niin luottava menopeli.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatuauton huolto alkuperäisillä osilla maksaa helposti yli tonnin.

Jotkut sitten pihistelee ja laittaa tarvikeosia, mutta ne kuluu nopeammin ja huolto on edessä nopeammin.

Viisas raha siis huollattaa aidoilla osilla vaikka se maksaakin muka enemmän.

Vierailija
62/72 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin.

Mutta ei ole tarvinnut. Minulla on ollut sama, uutena ostettu auto jo yli 10 vuotta. Huollot ovat maksaneet 300-400 eur vuodessa.

Autoni on perustekniikkaa. Ei uusimpia elektroniikka-virityksiä. Eikä päästöhuijausautoja tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin, mutta auto on jo sen verran vanha että vaihtaisin sen ennemmin uudempaan / toiseen kotteroon mikä kestää minkä kestää.

64/72 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä maksaisi, enkä veisi edes huoltoonkaan kun pystyn tekemään itse huollot ja melko isotkin remontit.

Vierailija
65/72 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin, mutta en maksaisi, vaan vaihtaisin toiseen autoon.

Vierailija
66/72 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 kuukauden nettopalkka pitää aina olla tilillä

Ei pidä. Vain idiootti pitää moisia summia tilillä. 3 kuukauden palkka pitää olla rahoitusvarallisuutta, eli nopeasti likviditoitavaa omaisuutta. Minulla on vuoden bruttopalkan verran tällä hetkellä nopeasti realisoitavaa omaisuutta ja pyrin kasvattamaan sitä vielä reilusti tänä vuonna.

No on se ihan hyvä pitää käteistäkin muutamia tonneja. Voi lähteä ex-tempore matkalle tms. Rahastoissa kestää realisoinnin jälkeen yleensä pari päivää, että saa rahat tilille.  Jos on vähän käteisvaraa, niin rahastot voi unohtaa ja antaa sinne kertyä rahaa. Ei tartte edestakaisin myydä  ja siirrellä rahoja tililtä toiselle jne. Toisaalta yli 5 tonnia ei kyllä kannata pitää tilillä ja yksinäisen ihmisen ei varmaan kannata pitää ku 1-2 tonnia...

Ei ole tapana lähteä lomalle alle 2 päivän. eli ei tarvitse.

Vierailija
67/72 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 kuukauden nettopalkka pitää aina olla tilillä

Ei pidä. Vain idiootti pitää moisia summia tilillä. 3 kuukauden palkka pitää olla rahoitusvarallisuutta, eli nopeasti likviditoitavaa omaisuutta. Minulla on vuoden bruttopalkan verran tällä hetkellä nopeasti realisoitavaa omaisuutta ja pyrin kasvattamaan sitä vielä reilusti tänä vuonna.

No on se ihan hyvä pitää käteistäkin muutamia tonneja. Voi lähteä ex-tempore matkalle tms. Rahastoissa kestää realisoinnin jälkeen yleensä pari päivää, että saa rahat tilille.  Jos on vähän käteisvaraa, niin rahastot voi unohtaa ja antaa sinne kertyä rahaa. Ei tartte edestakaisin myydä  ja siirrellä rahoja tililtä toiselle jne. Toisaalta yli 5 tonnia ei kyllä kannata pitää tilillä ja yksinäisen ihmisen ei varmaan kannata pitää ku 1-2 tonnia...

Noita tarpeita vasten on olemassa luottokortti riittävällä limitillä. esim 10 000 minimissään.  Näin voi ostaa heti ja maksaa 30 päivän päästä kuluitta.

Vierailija
68/72 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autohuolloista on tullut sairaan kalliita. V. 2000 markka-aikana muistan, kun nikottelin jarrurempan eli levyt +palat molemmille puolille taakse (kai)  kustannuksia  2000 mummonmarkkaa, merkkiliikkeessä. Nyt merkkiliikkeessä pelkkä vuosihuolto (öljyt+vaihteistoöljyt+jotain pikku säätöjä) maksaa enemmän. Toiset naureskelevat, kun käytän autoa merkkiliikkeessä, mutta toisaalta ne huomaavat myös pikkuvikoja ajoissa. Autoliikkeet valittavat nykyisin, kun vaihtoon tulee "itse huollettuja" autoja, joissa se huolto on tarkoittanut pelkkää öljynvaihtoa.

Ei siellä merkkiliikkeessä tehdä mitään eri tavalla kuin muuallakaan. Ihan samanlaiset tyypit siellä autoja korjaa, merkkiliikkeessä käytetään vaan kalliimpia osia.

Ei siellä välttämättä käytetä edes kalliimpia osiakaan.

Vierailija
69/72 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat joutuu viemään autonsa huoltoon, ku oma mies ei osaa korjata, ku on peukalo keskellä kämmentä 😁

Vierailija
70/72 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat joutuu viemään autonsa huoltoon, ku oma mies ei osaa korjata, ku on peukalo keskellä kämmentä 😁

Kaikilla ei ole miestä. En edes halua parisuhdetta.

Vierailija
71/72 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

dnndkd kirjoitti:

Joka vuosi menee 700-1000€ auton korjaukseen. Ja kerralla maksetaan. Pitää varautua siihenkin, ja kuluttaa sen verran, että rahaa on myös siihen. Varsinki jos omistaa uudehkon Citikan :'D

Minulla on vanha Citikka :)

T. Se 640e remontti

Vierailija
72/72 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisin, mutta en maksaisi, vaan vaihtaisin toiseen autoon.

Samoin. Kun autosta on maksanut noin 500€, ei siihen makseta tonnin huoltoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän