Jos autosi huolto maksaisi 1000 e, pystyisitkö maksamaan heti ilman mitään nikottelua?
Ei tarvitsisi turvautua luottoon tai osamaksuun. Takuu ei olisi voimassa. Itse en pystyisi ilman luottoa mutta ei onneksi ei ole tarvinnutkaan korjata, kun on niin luottava menopeli.
Kommentit (72)
Korjaukseen pistin tuon verran rahaa, vaikka auto itsessään oli maksanut vain 2000e.
Huoltoon en todellakaan. Jos se ei riitä, että korjaa kuluvat osat sitä mukaa kun kuluvat ja vaihdattaa öljyt 10 000 välein niin antaa olla, annetaan seuraavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on luottokortti noita menoja varten. Tileillä en laiskaa rahaa säilytä, raha pitää laittaa töihin eli sijoittaa. Eli pystyisin, koska käytän luottokorttia vain maksuaikakorttina (maksan saldon joka tilipvä nollille).
Mitä kuvittelet luottokorttien muille olevan? Ei visalla kuukautta pidempää luottoa saa.
Eibsiihen visaan ole pakko valita sitä maksan kaiken pois -vaihtoehtoa. Mulla taitaa olla että maksan minimissään 20% saldosta.
Mutta tonnin korjaukset hoituis debitillä, eri asia sitten kannattaako tuota vanhaa paskaa kunnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on luottokortti noita menoja varten. Tileillä en laiskaa rahaa säilytä, raha pitää laittaa töihin eli sijoittaa. Eli pystyisin, koska käytän luottokorttia vain maksuaikakorttina (maksan saldon joka tilipvä nollille).
Mitä kuvittelet luottokorttien muille olevan? Ei visalla kuukautta pidempää luottoa saa.
Miten niin ei saa. Minä ostin juuri 18.8 luottokortilla. Tämän ostoksen maksan seuraavasta laskusta 2. 10. Minusta tuossa on YLI kuukausi. Eikä mene penninjeniä kuluja/korkoja.
On säästöjä joten pystyisin mutta nikotuttaisi silti. Ei onneksi ole noin kalliita maksuja tullut vielä omaan autoon.
3 kuukauden nettopalkka pitää aina olla tilillä
Pystyisin, mutta en ilman nikottelua maksaisi.
Onneksi riittää öljynvaihdot ja pikkujutut pienessä pajassa,sitten vaihdan uuteen autoon.
Huoltoon tonni, what? Korjaukseen laitan tonnin heti, tosin teen hommat itse. Autona Audi A4 -13.
NIkotellen kyllä ojentaisin pankkikortin notta höylää siitä, stana!
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä. Vain idiootti pitää moisia summia tilillä. 3 kuukauden palkka pitää olla rahoitusvarallisuutta, eli nopeasti likviditoitavaa omaisuutta. Minulla on vuoden bruttopalkan verran tällä hetkellä nopeasti realisoitavaa omaisuutta ja pyrin kasvattamaan sitä vielä reilusti tänä vuonna.
Pystyisin maksamaan mutta en pidä autoa niin vanhaksi että siihen pitää tehdä noin iso ja kallis huolto (jakohihnan vaihto?) vaan vaihtaisin sen muutamaa tuhatta kilometriä ennen ko huoltoa uuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ja miten se 3 kuukauden nettopalkan suuruinen summa on siellä tilillä enää sen jälkeen, kun se pitäisi käyttää vaikkapa auton korjaukseen? Jos sitä ei ehdi säästämään uudelleen, kun parin viikon päästä astianpesukone luovuttaa, ja se vie loputkin jemmasta. Miten se on siellä AINA?
Pystyisin. Onneksi en omista tuollaista rahareikää.
No en todellakaan alkasi maksamaan tonnia pelkästä huollosta. Tonnin laskussa pitäisi olla jo jonkin verran mukana kulumisen tai rikkoontumisen vuoksi vahdettuja osia töineen. Voi olla että tonnin korjauslasku pitäis vingauttaa visalta, mutta se ei ole mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten se 3 kuukauden nettopalkan suuruinen summa on siellä tilillä enää sen jälkeen, kun se pitäisi käyttää vaikkapa auton korjaukseen? Jos sitä ei ehdi säästämään uudelleen, kun parin viikon päästä astianpesukone luovuttaa, ja se vie loputkin jemmasta. Miten se on siellä AINA?
No voihan sitä aina siirtää säästötililtä tai rahastoista tai myydä osakkeita tai vaikka tarjota jahdin talveksi vuokralle tms.
Pystyisin, mutta ärsyttäisi.
Tilillä on yleensä reilut 20 tonnia.
Pystyisin, tuon takia jokaisella pitää olla puskurirahaa 5 tonnia tilillä. Jos ei ole, niin elää yli varojensa. Olen keskipalkkainen.
Tottakai pystyn. Ja kuten kaikki muutkin AV:n jäsenet minulla on luottoa se 50000 euroa, toki sitä voisi nostaa hieman jos jaksais pankkiin soitella, myös kolme asuntoa, jahti ja muutama saari on omistuksessa.
Se on vähän pakko jos jakohihna ja raidetangon pää on pakko uusia samalla kertaa. En ymmärrä, miksei saisi nikotella.