Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17-vuotias tyttö ei kunnioita vanhempiaan.

Vierailija
21.08.2018 |

Ei tee kotitöitä, ei siivoa sotkujaan vaan tekee mitä lystää. Puhuu rumasti jos suuttuu. Keskustelut ei auta. Täyttää alkuvuodesta 18 vuotta. Harkinnassa kertoa, että joutuu huonon käytöksensä vuoksi muuttamaan pois. Mitä jos ei oma-aloitteisesti etsi asuntoa tai tee mitään muuton eteen? Niin mitä sillon voi tehdä? Voidaan varmasti auttaa muutossa, mutta mitä jos ei suostu muuttamaan?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitus on ansaittava.

Vierailija
2/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika jos ette ole pienenä kasvattaneet sitä tottelemaan ja kunnioittamaan teitä. Nyt se on jo myöhäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet oikeasti kyllästynyt ja haluat tytöstä eroon niin sitten vain sanot että jos ei kodin säännöt sovi ja tyyli muutu saa muuttaa pois kun täyttää 18-vuotta. Jos ei muuta ja ongelmia on niin te voitte muuttaa ja jätää tytön etsimään oman kämpän.

Vierailija
4/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitus on ansaittava.

Kunnioitus ansaitaa lasten kanssa kasvattamalla.

Vierailija
5/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vika jos ette ole pienenä kasvattaneet sitä tottelemaan ja kunnioittamaan teitä. Nyt se on jo myöhäistä.

Ken vitsaa säästää se lastaan vihaa...

Vierailija
6/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain meni teillä pieleen jo kauan sitten.

Aiot siis heittää kylmästi pois oman lapsesi, kun hänestä ei tullutkaan mieleinen epäonnistuneen vanhemmuutesi tähden? Aika reilua. Kyseessä on kuitenkin vielä lapsi.

Onneksi nykyisin kaikki eivät enää hanki lapsia.

Vierailija
7/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika, peilistä löytyy syyllinen, ei mistään muualta. Nyt on turha valittaa enää.

Vierailija
8/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän on sanonut, kun muutosta on keskusteltu? Voihan hän olla halukas muuttamaan jo nyt? 

Vierailija
9/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain meni teillä pieleen jo kauan sitten.

Aiot siis heittää kylmästi pois oman lapsesi, kun hänestä ei tullutkaan mieleinen epäonnistuneen vanhemmuutesi tähden? Aika reilua. Kyseessä on kuitenkin vielä lapsi.

Onneksi nykyisin kaikki eivät enää hanki lapsia.

17v on toki juridisesti lapsi, mutta kohta ei enää sitäkään.

Vierailija
10/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ymmärrän täysin, että kasvatus epäonnistunut. Ja nyt luovutan. Tyttö ei halua muuttaa, tiedän sen. Mutta kyllä hänen pitää muuttaa muutenkin viimeistään 20-vuotiaana pois kotoa. Olen itsekin muuttanut yksin omaan kämppään 18-vuotiaana. Ei ollut ongelmia ja henkistä kasvua tapahtui paljon eli oli hyvä ratkaisu. Tosin minä kyllä kunnioitin vanhempiani, vaikka kotioloni oli melko huonot. Tytölläni taas on turvallinen koti ollut aina ja kannustetaan ja tuetaan kaikessa mutta hän on vaan ylimielinen silti.

Ap

Vierailija
11/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ymmärrän täysin, että kasvatus epäonnistunut. Ja nyt luovutan. Tyttö ei halua muuttaa, tiedän sen. Mutta kyllä hänen pitää muuttaa muutenkin viimeistään 20-vuotiaana pois kotoa. Olen itsekin muuttanut yksin omaan kämppään 18-vuotiaana. Ei ollut ongelmia ja henkistä kasvua tapahtui paljon eli oli hyvä ratkaisu. Tosin minä kyllä kunnioitin vanhempiani, vaikka kotioloni oli melko huonot. Tytölläni taas on turvallinen koti ollut aina ja kannustetaan ja tuetaan kaikessa mutta hän on vaan ylimielinen silti.

Ap

Ei riitä että on turvallista ja kannustetaan, vaan pitää lisäksi pitää kuria. Pienestä pitäen on taottava päähän, että säännöt on sääntöjä ja jos sääntöjä rikkoo niin sillä on seuraukset. Lapsi joko tottelee tai itkee ja tottelee.

Vierailija
12/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ylimieliset pissis-tytöt ja nuoret naiset ovat nykyajan normi. Eivät kunnioita vanhempiaan ja poikaystäväksi kelpuuttavat yhden miljoonasta.

Vierailija
13/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Missään ei taida olla juridisesti säädetty milloin lapsen pitää muuttaa kotoaan. Jos lapsi ei vapaaehtoisesti lähde häätöä pitää hakea käräjäoikeudelta kuten esim. erossa. Ketään, kun ei voi kotoaan pakottaa lähtemään.

Vierailija
14/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannustettu ja tuettu on, mutta onko laitettu ponnistelemaan asioiden eteen vain onko kaikki hyvä tullut ilman todellista vastuuta, kuten esim. ruoka pöytään, puhtaat vaatteet kaappiin, uuden puhelimet ja vehkeet, jne...

Vierailija
15/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensin kerrot ääneen että muutto 18v. voi olla edessä.

Vierailija
16/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kasvatus välttämättä ole epäonnistunut.

Murrosikä on toisille vain hyvin haastava.

Ja varsinkin jos vanhempien oma murrosikä on mielikuvissa ollut ’helppo’ ei sitä välttämättä ymmärrä.

Minun mielestäni on kyllä tärkeää yrittää pitää yllä keskusteluyhteyttä - oletko varma, ettei hän pura jotain muuta pahaa oloaan teihin, kun kotona on ehkä se ainoa turvallinen paikka? Onko hän itselleen oikeassa koulussa? Toisiko hänelle lisämotivaatiota olemaan ihmisiksi jos hän löytäisi jotain iltatöitä?

Se ei ole vaarallista, jos hän ei siivoa huonettaan, mutta voisitteko muuten tehdä yhdessä jotkut säännöt ”mitä me kaikki noudatetaan”? Ihan tyyliin, ”ruokailun jälkeen jokainen laittaa astiat tiskikoneeseen”, ”maanantaisin Minna tekee meille kaikille ruokaa” ”jos iltaisin ollaan pois kotoa niin laitetaan tähän meidän yhteiseen whatsup-ryhmään tieto siitä, missä suunnilleen ollaan ja koska tullaan”tms?

Vierailija
17/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi temperamenttinen? Lapset ovat temperamentiltaan erilaisia, ja heihin tehoaa erilaiset kasvatuskäytännöt. Esimerkiksi hyvin temperamenttiselle lapselle kovan kurin pitäminen vain pahentaa käytöstä. Löytyisikö apua jostain kasvatusoppaasta, jotta löytäisit sopivimman lähestymistavan juuri sinun lapsesi käsittelyyn?

Vierailija
18/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos jututtaisit sitä teiniä vielä.  Ehkä sillä on paha olla. Kysy onko jotain tapahtunut.

Ja sitten lopetat sen teinin passaamisen. Oman huoneensa saa siivota itse, lakanat vaihtaa itse. Laitat oven kiinni, jos häiritsee. Pyykkinsä voi hyvin pestä itse. Kotiintuloajoista pidät tiukasti kiinni. Kyllä se siitä.

Itse en heittäisi teiniä kotoa pois. Kodin pitää olla paikka, jonne lapsi voi aina tulla, kun siltä tuntuu. Jos heität teinin pois, kun hän käyttäytyy huonosti, näytät tavallaan myös, että et välitä hänestä. Ehkä hänestä pitäisi pitää tiukemmin kiinni nyt, kun asiat eivät ehkä ole hyvin.

Vierailija
19/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyttö tarvitsee teiltä? Rahaa, vaatteita, kännykän ym. 

Kaikki pois, jos ei kunnioitusta ala löytymään. 

Vierailija
20/70 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitus pitää ansaita. Äitini menetti kunnioitukseni, kun hävisi mulle selvästi hesarin kuukausiliitteen yleissivistystestissä. Olin silloin 11v. Miten voi hävitä 11-vuotiaalle aikuisille suunnatussa yleissivistystestissä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi