The Walking Dead, kausi 9 - OFFICIAL
Tehdäänkö uusi ketju tulevasta kaudesta jonka alkuun on enää vajaa 2 kk. Eli 8.10. se alkaa, Rickin viimeinen kausi, liekö koko sarjan viimeinen. Jotenkin TWD henkilöityy kuitenkin niin vahvasti Rick Grimesiin jonka ampumisesta ja koomassa heräämisestä kaikki alkaa. Kun Rick lähtee, voiko sarja enää jatkua?
Itse seuraan sarjaa enää tottumuksen vuoksi, se alkuaikojen jännitys on kadonnut. En usko että aikahyppykään tuo sitä eloa sarjaan mitä on jo viimeiset kolme kautta ( ainakin ) odotettu.
Kommentit (2043)
Vihdoinkin tässä sarjassa tapahtuu.... Okei, ei nyt alkukausien intensiteetillä, mutta ilmassa on muutama mysteeri ja asiat etenevät.
Olihan se arvattavissa että pelastajat nousevat kapinaan.... miten tästä edetään, ihan mielenkiintoista nähdä. Lähtevätkö Maggie ja Daryl tappamaan Neganin? Valta heille, pois Rickiltä.
Mä vähän pelkään, että Neganista tehdään Rickin tilalle hahmo. Ei tietenkään samanlainen, mutta entistä samaistuttavampi ja sympaattisempi, jonkinlainen kasvutarina. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Mä vähän pelkään, että Neganista tehdään Rickin tilalle hahmo. Ei tietenkään samanlainen, mutta entistä samaistuttavampi ja sympaattisempi, jonkinlainen kasvutarina. Huoh.
Tuo olisi kyllä erittäin ärsyttävää juonenkäänne. Mutta kyllä mahdollinen, kun kerran Maggiekin on lähdössä sarjasta ilmeisesti.
Mikä järki on Annien/Jadiksen/kaatisnaisen vaihtaa ihmisiä ruokaan? Hänellä on nyt ihan tarpeeksi ruokaa. Mihin sitä muka enää tarvitsee. (On ehkä lähdössä sinne toiseen paikkaan kylläkin, mutta miksi.)
Tää kaatisnainenko on siepannut niitä pelastajia ja tappoi sen yhden?
Mihin se toinen porukka tarvitsee ihmisiä? (Jos syödäkseen, niin se on oli jo kerran, joten tuskin. Jos kansalaisikseen, niin mikseivät vaan käy pyytämässä? Onko tuoreet kulkijat tarpeen, jotta pärjäävät sodassa joitain toisia vastaan. Tuskin tuokaan, kun tulleiden määrä on kuitenkin aika pieni.)
Mitä mieltä olette sen tietonaisen roolista? Minusta hän näyttää siltä pamelalta ja luulen, että hän on Pamela. Luulen, että hän on eri porukkaa kuin helikopterit.)
Mitä mieltä olette sen tietonaisen roolista? Minusta hän näyttää siltä pamelalta ja luulen, että hän on Pamela. Luulen, että hän on eri porukkaa kuin helikopterit.)
Nyt jo 3 kiinnostavaa jaksoa peräjälkeen. Ei ole vuosiin ollut näin nopeatempoinen tämä sarja. Lisäksi näytetään kaikkia päänäyttelijöitä.
Eikös se jo selvinnyt että Oceansiden naiset t appoi Pelastajia kostoksi niiden perheenjäsenten t appamisesta?
Mulla on tökkinyt eniten se, ettei moneen kauteen ole tapahtunut mitään edistystä tuon ydinpaikan ulkopuolisen maailman suhteen. Pidin TWD:stä paljon enemmän, kun siinä vielä liikuttiin ja uusia asioita selvisi koko ajan. Ymmärrän, että kaikki toivo paremmasta on nyt menetetty ja siksi täytyy yrittää rakentaa jotain pysyvämpää, mutta sitä en ymmärrä, miksi porukka on niin jämähtänyt paikalleen eikä etsi esim. muita yhteisöjä.
Nythän jotain on tapahtumassa taas, mikä on sarjan kehityksen kannalta hyvä, mutta en kyllä ala jos vastassa on taas vain entistä pahempi ja raaempi vihollinen. Kaipaan jotain kehitystä eteenpäin tuon tarinamaailman sisällä, en vaan Kuvernöörien ja Neganien kanssa draamailua ja väkivaltaisia kuolemia.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se jo selvinnyt että Oceansiden naiset t appoi Pelastajia kostoksi niiden perheenjäsenten t appamisesta?
Ai, niinkö se oli. Tuota en huomannut. Eikö kaatisnainen myynytkään heitä.
Tosiaan joku sellainen keskustelu oli Oceanside henkilön ja rockin välillä.
Ilmeisesti eivät enää edes tee niitä rekrytointimatkoja, joita alexandrialaiset harrastivat löytäessään Rickin porukan?
Mua häiritsee edelleen, että minne katosi selittämättä se tumma rastamies, jolla oli neliskanttiset silmälasit. Katosi siis viime kaudella tai sitä edellisellä. :D (Menee muutama edellinen kausi sekaisin keskenään, kun sisältö on ollut sitä samaa koko ajan.)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tökkinyt eniten se, ettei moneen kauteen ole tapahtunut mitään edistystä tuon ydinpaikan ulkopuolisen maailman suhteen. Pidin TWD:stä paljon enemmän, kun siinä vielä liikuttiin ja uusia asioita selvisi koko ajan. Ymmärrän, että kaikki toivo paremmasta on nyt menetetty ja siksi täytyy yrittää rakentaa jotain pysyvämpää, mutta sitä en ymmärrä, miksi porukka on niin jämähtänyt paikalleen eikä etsi esim. muita yhteisöjä.
Nythän jotain on tapahtumassa taas, mikä on sarjan kehityksen kannalta hyvä, mutta en kyllä ala jos vastassa on taas vain entistä pahempi ja raaempi vihollinen. Kaipaan jotain kehitystä eteenpäin tuon tarinamaailman sisällä, en vaan Kuvernöörien ja Neganien kanssa draamailua ja väkivaltaisia kuolemia.
Juu. En kans halua, että ne alkaa taas taistella jotain vihollista vastaan koko kauden tai monta kautta. Se on tylsää. Siis kuvernööri, Negan, sudet ja whispers (voi olla tulossa heidän kanssaan jotain.)
Miten he ovat pitkittää Eero juonta hitaalla jaarittelevalla juonella neganin ja kuvernöörin kanssa. Jos tää kiinnostava juoni ei jatku, niin tylsää on.
Musta ois kiva, jos tää kausi keskittyisi mysteereihin ja päähenkilöiden ihmissuhteisiin. Carol ja King, Darylille soisin myös jonkun hengenheimolaisen. Ei mitään ällösöpöä kuitenkaan, mutta joku merkityksellinen läheinen. Kausi voisi loppua sitten jonkin ihan uuden maailman paljastumiseen tms. (helikopterit, tietonainen, kuiskaajat)
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti eivät enää edes tee niitä rekrytointimatkoja, joita alexandrialaiset harrastivat löytäessään Rickin porukan?
Mua häiritsee edelleen, että minne katosi selittämättä se tumma rastamies, jolla oli neliskanttiset silmälasit. Katosi siis viime kaudella tai sitä edellisellä. :D (Menee muutama edellinen kausi sekaisin keskenään, kun sisältö on ollut sitä samaa koko ajan.)
Ai se, joka katosi palatessaan Oceansidesta. Jos se sitten vaan kuoli. Sitä vaan ei selkeästi näytetty. Jäi fiilis, että se voi vielä tulla myöhemmin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Musta ois kiva, jos tää kausi keskittyisi mysteereihin ja päähenkilöiden ihmissuhteisiin. Carol ja King, Darylille soisin myös jonkun hengenheimolaisen. Ei mitään ällösöpöä kuitenkaan, mutta joku merkityksellinen läheinen. Kausi voisi loppua sitten jonkin ihan uuden maailman paljastumiseen tms. (helikopterit, tietonainen, kuiskaajat)
Mutta vauhtia tapahtumissa saisi silti olla. Ei mitään Rickin perhe-elämää viitsisi seurata koko jaksoa. Nytkin oli vähän liian hidasta siellä Rickin talossa Michonnen kanssa.
Mutta kyllä siinä samalla tapahtuikin kaikenlaista muilla.
Muistaakseni sen rastapään silmälasit löytyi sillalta. Jos Jadis/Anne vaihtoi sen tarvikkeisiin xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai se, joka katosi palatessaan Oceansidesta. Jos se sitten vaan kuoli. Sitä vaan ei selkeästi näytetty. Jäi fiilis, että se voi vielä tulla myöhemmin takaisin.
Se rastapäinen musta kaveri nimeltään Heath (näyttelijä Corey Hawkins) katosi sarjasta tietääkseni sen vuoksi että hän sai pääroolin tv-sarjassa "24: Legacy". Hänen roolihahmonsa lienee edelleen hengissä mahdollista paluuta varten. Sinällään huvittavaa että kaikilla sarjan rastapäisillä hahmoilla kuten Michonella ja kuningas Ezekielillä on todellisuudessa hyvin lyhyet hiukset ja he käyttävät peruukkeja.
Tähän asti 9. kausi on yllättänyt myönteisesti kun tapahtumat ovat vihdoinkin eteenpäin. Kuvernööri on ollut sarjan parhaiten onnistunut hahmo pahiksena, mutta mokomasta Neganista olisi pitänyt päästä eroon jo kauan sitten. Yksi mahdollisuus miten Rick Grimes muuten poistuu sarjasta on se että Jadis salaisine yhteyksineen kaappaa tämän helikopterin kyytiin. Tosin tuo olisi juonen kannalta aika epäonnistunut ratkaisu.
Haa! Niinhän tuo varmasti meneekin, Rick kaapataan eikä hän kuole. Mitä juoruja k.o. näyttelijän lähdöstä on? Miksi haluaa lopettaa vai haluaako edes itse?
Vierailija kirjoitti:
Maggie taitaa tykätä korealaisista. Mulla jäi alku ennen tunnaria näkemättä, näytettiinkö siinä kuka tappoi sen Pelastajan!?
En tiedä onko hänen korealainen, mutta lienee kohtuullista että sarjassa on Glennin kuolemankin jälkeen joitakin amerikanaasialaisia eikä vain valkoisia ja mustia amerikkalaisia, jotka ovat enemmän tai vähemmän kristittyjä.
Alexandria Safe Zone kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se rastapäinen musta kaveri nimeltään Heath (näyttelijä Corey Hawkins) katosi sarjasta tietääkseni sen vuoksi että hän sai pääroolin tv-sarjassa "24: Legacy". Hänen roolihahmonsa lienee edelleen hengissä mahdollista paluuta varten. Sinällään huvittavaa että kaikilla sarjan rastapäisillä hahmoilla kuten Michonella ja kuningas Ezekielillä on todellisuudessa hyvin lyhyet hiukset ja he käyttävät peruukkeja.
Tähän asti 9. kausi on yllättänyt myönteisesti kun tapahtumat ovat vihdoinkin eteenpäin. Kuvernööri on ollut sarjan parhaiten onnistunut hahmo pahiksena, mutta mokomasta Neganista olisi pitänyt päästä eroon jo kauan sitten. Yksi mahdollisuus miten Rick Grimes muuten poistuu sarjasta on se että Jadis salaisine yhteyksineen kaappaa tämän helikopterin kyytiin. Tosin tuo olisi juonen kannalta aika epäonnistunut ratkaisu.
Eikös jossain sanottu, että näyttelijöille on sanottu, että kannattaa etsiä ja tehdä muutakin näyttelijänjommia tämän sarjan lisäksi.
En tosin ymmärrä, mitä järkeä tuossa olisi. Miksi olisi hyvä vaihtaa suosittuja näyttelijöitä. Kyllä uskottavuus säilyisi vähemmälläkin vaihtuvuudella.
Pitääkö ne tuotantokustannuksia alhaalla sillä, että näyttelijät tietävät, että kuka tahansa on korvattavissa.
Mitähän kaatisnaisen kaupanteon A ja B ovat (ihmisiä tietysti, mutta jonkinlaista laatua nuo merkkaavat selvästi)? Alfa ja beta? :D Gabrielhan osoitti suurta rohkeutta ja suoraselkäisyyttä juuri ennen kolkatuksi tulemistaan ja Jadisin repliikkiä “luulin, että olit B” tms, joka viittaa siihen, että Gabriel onkin A. Ennen tuota repliikkiä veikkasin, että vaihtokaupaksi voitaisiin haluta lapsia tai ehkä johtajia (vaihtoehtoina toisilleen).
Eilinen jakso oli minusta ihan hyvä, pitkästä aikaa jotain mysteeriä ilmassa! Sitä paitsi Daryl <3 Jo oli aikakin hänen herätä monen kauden mittaiselta hiljaiseloltaan.
Näinköhän Michelle saa tietää tulevasta vauvastaan ennen vai jälkeen Rickin poistumisen…