Jaahas, se on ensi viikolla jo syyskuu. Mitkä fiilikset?
Kommentit (191)
Kiitos kysymästä, ihan on hyvät fiilikset.
No, eipä ne ihanat heinäkuun 30 asteen helteet voi loputtomiin jatkua. Ehkä ensi kesänä sitten taas. Sitä odotellessa <3
Vierailija kirjoitti:
Syksy jo saa, minä en.
Mitä tarkoitat?
Ihanaa kun pimeyden määrä kasvaa. Mitä pimeämpää on, niin sitä onnellisempi ja terveempi olen. Masennus, henkinen ahdistus ja pakko-oireet vähenevät pimeyden lisääntyessä.
Ihanaa! Rakastan syksyä; viileä ilma, ruska ja pimeys <3 Vihaan hellettä ja kesäisin tunnen oloni todella saamattomaksi ja hieman alakuloiseksikin, joten olen todella iloinen syksyn saapumisesta.
Masentavaa :( kesä meni niinku NAPS ohi.
Mukavat. Alkaa kohta taas jäävurot ja pääsee pelaa lätkää!
Vihaan kylmää ilmaa ja pilvisiä, sateisia päiviä. Lisäksi kuollut luonto on rumaa ja masentavaa katseltavaa kesää rakastavalle.
En yhtään tiedä, että kuinka sitä taas henkisesti jaksaa seuraavaan kevääseen. :(
Pimenevät illat ja pimeät yöt ovat koko viilenevän kauden ainoa plussa. Ja jos edes niitä sieniä hieman saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan kylmää ilmaa ja pilvisiä, sateisia päiviä. Lisäksi kuollut luonto on rumaa ja masentavaa katseltavaa kesää rakastavalle.
En yhtään tiedä, että kuinka sitä taas henkisesti jaksaa seuraavaan kevääseen. :(
Pimenevät illat ja pimeät yöt ovat koko viilenevän kauden ainoa plussa. Ja jos edes niitä sieniä hieman saisi.
Vihaat sadetta ja kuollutta luontoa samaan aikaan? Kai tajuat, että ei se luonto kesäisinkään pysy kasassa jos ei sada. Tää kesä on hyvä esimerkki.
Tulin perjantaina etelän lämmöstä. Tänään kun tuuli, tuntui että menee ja luihin ja ytimiin, lämpöä oli mittarin mukaan +16. Jos olisi mahdollista niin olisin jäänyt etelään Tosin muukin tökkii tässä elämässä kuin syksyn tulo. Kaipa tää tästä tasaantuu kun tottuu. Ennen olen odottanut myös syksyn alkua, nyt vähän ahdistaa. Tykkään pimeydestä ja viileydestä, enkä ole nauttinut lämpimistä kesistä erityisemmin. Nyt jotenkin tuntui erilaiselta kun lämpö alkoi aikaisin ja oli tasaisen kuumaa koko ajan, niin tottui siihen lämpöön ja +20 tuntui kylmältä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaat sadetta ja kuollutta luontoa samaan aikaan? Kai tajuat, että ei se luonto kesäisinkään pysy kasassa jos ei sada. Tää kesä on hyvä esimerkki.
En minä kesäisin sadetta vihaa, vaan rumaa syksyä, jolloin sataa harva se päivä. Tosin talvihan se kaikkein kamalin on. :/
Mitä kesään tulee, tämä kesä on ollut juurikin mieleeni lämpötiloiltaan. Toki kesäistä sadetta olisi saanut olla hieman enemmän.
Mun mielestäni jo nyt on tosi syksyistä. Hirveen pimeetä aikasin, ja kylmä syystuuli puhaltaa.
Muuten näihin ankeisiin vuosiin alkaa jo tottua. Olisi lähinnä ihmeellistä, jos jotakin hauskaa tapahtuisi.
Näin ihanan kesän jälkeen saa tullakin❤️ Viime vuonna oli vähän eri, kun koko vuosi oli yhtä syyssäätä huhtikuusta joulukuuhun.
Ja pääsenpä vihdoin käyttämään kivoja syysvaatteitani!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V#tuttaa. Kohta on taas se aika, kun on pimeää aamulla töihin mennessä ja pimeää illalla töistä tullessa. Energiat nollissa. Töitten jälkeen ei jaksa muuta kuin nysvätä kotona. Koko ajan paleltaa. Auto jää sutimaan jäisiin risteyksiin.
Lasken nyt jo kuukausia ja viikkoja seuraavaan kevääseen.
Eläkkeellä me ei miehen kanssa täällä olla pimeän ja kylmän aikaa.Tämä tapahtuu vasta kellojen rukkaamisen jälkeen, eli lokakuun lopussa. Siksi olenkin sitä mieltä, että kesäajassa pitäisi olla vuoden ympäri.
Siinä vaiheessa kun kelloja siirretään tunnilla taaksepäin, pääsee seuraavan kerran lähtemään töistä valoisaan aikaan joskus helmikuussa. Helvetti, miten pitkä odotus.
Jep. Voi vain ihmetellä, mitä niiden päässä liikkuu, jotka toivovat ikuista talviaikaa! Ei valoisia kesäiltoja, täyspimeys syyskuussa jne. Vai onko kyse siitä, että he eivät vain ymmärrä asiaa, ja sitten sanoisivat oikeassa tilanteessa, että oho, miten tää näin meni?
Vittumaisinta syksyssä ja talvessa on elää koko ajan sitkun-liekillä.
Toivottavasti syksy jatkuu nättinä ja aurinkoisena! Sellaiset syksyt eivät haittaa minua, sateiset masentavat.
Hyvä fiivis, voi hyvällä ommalla tunnolla koomailla sängyssä pelaten tai katsoen Netflixiä.
Kesä meni ihan hujauksessa, mutta oli meillä vaan hauskaakin. Helle vähän ehkä teki joistain hetkistä raskaita ja olisi mielummin ollut menemättä minnekään.
Ihanaa että tulee vähän viileää ja arki normalisoituu, pääsee taas harrastustensa pariin ja päästään puolison kanssa tekemään perinteeksi muodostunut syksyinen ulkomaanmatka! Kaikkea ihanaa mitä odottaa, haaveilen jo vähän villapaitaan kääriytymisestä ja siitä kuinka töihin kävely tuntuu mukavan lämpimältä, eikä tuskaisen hikiseltä...
Hyvä kun vaihtuu syyskuuksi, kesäloma vielä pitämättä ja alkaa parin viikon päästä. On sitä jo odotettukin, työväsymyksen määrä ihan järjetön, tehnyt kahden ihmisen työmäärän yhden ihmisen palkalla. Paljon on suunnitelmia loman varalle ja kun kelit on viileämmät jaksaa jotain tehdäkin.
Vastahan elokuu alkoi. Aika kuluu niin ahdistavan nopeasti, kun ei tee mitään ja kaikki päivät ovat samanlaista puuroa. Ei jää mitään mieleen eikä "käteen".
Mutta toisaalta, kohtapa on taas kevät ja uusi kesä. En viitsi erityisesti odottaa mitään ajankohtaa kun niin nopeasti ja huomaamatta se kuitenkin on jo edessä ja sitten taas ohi.
Syksy on ehdoton lempparivuodenaikani. Ilmat jäähtyy, voi pukeutua kunnolla läkähtymättä. Ötökät kaikkoaa. Voi marjastaa ja sienestää. Ja mikä parasta, metsästyskausi alkaa. Töissäkin kesän poikkusjärjestelyt jää taakse ja palataan talvirutiineihin. Tosin itse olen lomalla syys-lokakuussa