Jaahas, se on ensi viikolla jo syyskuu. Mitkä fiilikset?
Kommentit (191)
IHANAA! Olen jo katsonut viikon Youtubesta Decorating My House For Fall -videoita, enkä malta odottaa, että pääsen laittamaan Finnmarin upean ison syyskranssin oveen ja vaihdan pihalyhdyistä vaaleanvihreät kynttilät oransseihin. Kesäkukat kompostiin ja syyskukat tilalle! Feikkikurpitsoista asetelma etuoven viereen ja Starbucksista Pumpkin Spice Latte!
Sille kyrpääni annan annan sp erman pallit kaiken kyrvänkarvan sulle annan koko elämäni ajan!
Ihanaa! Pimeet yöt, raikas ilma, ruska, vaatteilla voi säädellä lämpöä ja wiskiä tuulen tuivertaessa ulkona. Syksy on hyvää aikaa, talvea odotellessa!
käyn mun kurssini loppuun ja puhukoon paskaa rauhassa!
Ihanaa, kun tulee syksy! Viileät, kirpeät päivät, kunnon syyssateet, pimeät rauhalliset illat. Vihaan hellettä ja luulin että kuolen kun sitä paskaa jatkui kuukausitolkulla. Onneksi se on nyt takanapäin ja vuoden paras aika edessä - syksy ja talvi!
Miten jonkun henkilökohtaisia fiiliksiä voi alapeukuttaa, jos juuri niitä tässä on kysytty ja toinen asiallisesti kertoo?
Vierailija kirjoitti:
Vihaan kylmää ilmaa ja pilvisiä, sateisia päiviä. Lisäksi kuollut luonto on rumaa ja masentavaa katseltavaa kesää rakastavalle.
En yhtään tiedä, että kuinka sitä taas henkisesti jaksaa seuraavaan kevääseen. :(
Pimenevät illat ja pimeät yöt ovat koko viilenevän kauden ainoa plussa. Ja jos edes niitä sieniä hieman saisi.
Joo, vetele niitä sieniä niin piristyt.
Odotan innolla tulevaa kevättä. Vielä kestää...
Mä inhoan talvea. Rakastan valoa ja pyöräilyä ja puutarhahommia. Marraskuusta maaliskuulle on ihan syvältä, sen jälkeen taas helpottaa ja syksy on ihan kiva. Mummoni oli samanlainen ja eläkkeellä ollessa lähti 10 viikoksi joka joulun jälkeen Kreikkaan. Säästi ja nuukaili, söi kaurapuuroa että pääsi!
Kyllä mullekin kelpaisi.
Tavallaan syksy on ihanaa, varsinkin nyt kuuman kesän jälkeen, mutta itsellä myös kääntöpuolena välillä iskevä syysväsymys..
Syksyssä on myös aina sen verran nostalgiaa, ja se nostattaa sitten aina erilaisia ihania muistoja ja tulee haikailtua ja mietiskeltyä.
Toisaalta on ihana palata arkeen 2 kuukauden kesäloman jälkeen, jopa 4-vuotiaamme kinuaa tällä hetkellä takaisin päiväkotiin, kun ”joutuu” olemaan vielä viikon äipän kanssa kotona :D
Itse odotan kovasti toisiksi viimeisintä työssäoppimista, joka alkaa syyskuun alussa, sillä sillä saan hyvin omaa rytmiä, kun syksylle ei ole kuin 1 kurssi, jossa lähitapaamisia ööh, 3 kuukauden aikana vissiin 3. Minua ei ole luotu tekemättömäksi, mutta nyt on näin, sillä olen suorittanut 3 vuoden verran AMK-opintoja pian yhdessä vuodessa, ja siksi mulle on tiedossa viimeisiä kursseja vasta keväällä ja viimeisin harjoittelu myöskin. Töitä ei viitsi vielä ottaa, koska sitten harjoittelun kanssa se kombo ei toimisi ja pitäisi tietty myös nähdä omaa perhettä :D
Voisi oikeastaan sanoa, että odotan eniten maaliskuuta 2019, jolloin luultavasti voin ottaa kokopäivätöitä vastaan, saatan jopa olla tuolloin jo valmistunut.
Tämä on just parhautta. Hellepaskaa riitti aivan liikaa ja pitkään. Onneksi näitä kesiä ei tule usein. Ei tule ikävä!
Tässä sitä jo joulua oottelen 👌
Vierailija kirjoitti:
Miten jonkun henkilökohtaisia fiiliksiä voi alapeukuttaa, jos juuri niitä tässä on kysytty ja toinen asiallisesti kertoo?
No mitä järkeä, jos kaikki vaan yläpeukuttaa? Miksi yläpeukutetaan? No koska ollaan itse samaa mieltä. Jos ei ole, voi alapeukuttaa. Minusta on ainakin hauskaa tietää, kuinka moni tykkää kun kuuma kesä loppuu ja syksy alkaa, tai kuinka moni olisi tykännyt ,että kesä olisi vain jatkunut. Eli alapeukuttaa sykyä hehkuttavia. Ei se ole loukkaus, että alapeukuttaa, se on vain oma mielipide asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on just parhautta. Hellepaskaa riitti aivan liikaa ja pitkään. Onneksi näitä kesiä ei tule usein. Ei tule ikävä!
Hellettä ei koskaan ole liikaa, eikä liian pitkään. Ja varsinkin valon väheneminen hirvittää. Valo on kesässä parasta, kun ei koskaan ole pimeää. Talvessa pahinta on jatkuva pimeys, loska ja liukkaus, ja synkkyys. Uutta kevättä ja kesää ja valoa odotellessa...
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Kannatin kesäaikaa, kyseenalaistin talviajan fanittajat ja toin esille ikuiset talviajan huonot puolet - alapeukkuja.
Mutta AV on AV. Logiikkaa on turha etsiä, saati perusteluja.
Tykkään kyllä kesästä enemmän, talvi on liian pitkä Pohjois-Suomessa varsinkin. Pimeä on kun menen töihin ja pimeä, kun palaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellettä ei koskaan ole liikaa, eikä liian pitkään. Ja varsinkin valon väheneminen hirvittää. Valo on kesässä parasta, kun ei koskaan ole pimeää. Talvessa pahinta on jatkuva pimeys, loska ja liukkaus, ja synkkyys. Uutta kevättä ja kesää ja valoa odotellessa...
Taisi olla nyt puhe syksystä, eikä talvesta. Liian pitkän hellejakson jälkeen tuntuu nyt hyvältä. Talvi taas on liian kylmä ja luminen, syksy parempi
Hyvät fiilikset. Olen jokin aika sitten eronnut pitkästä suhteesta ja nyt alan päästä taas jaloilleni. Ja olen tapaillut yhtä aivan ihanaa miestä. Odotan pimeneviä tunnelmallisia iltoja, joita voisin mahdollisesti uuden tapailemani miehen kanssa viettää ja fiilistellä <3 Syksy siis itselleni tänä vuonna jonkinlaista uuden alun aikaa. :)
Mitä se kotona nysvääminen on? Minä kyllä vietän aikaa kotonakin, mutta en nysvää.
Olen varmaan onnenpekka, kun en karsasta syys-ja talvikautta. Eläkkeellä en missään nimessä halua minnekään kuumaan, tämä kelpaa minulle.
Kauheaa olisi ajatella oleskelua esimerkiksi Thaimaassa. Kuinka siellä saisi aikansa kulumaan.