Te yli 40-vuotiaat joissa ei ole mitään vanhenemisen merkkejä
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä itse luulet näyttäväsi 40-vuotiaana 20-vuotiaalta. Kukaan ei ehkä uskalla sanoa, että näytät ihan ikäiseltäsi, koska haluat näyttää nuorelta.
Olisi muutenkin outoa, jos kaikki vain näyttäisimme koko ikämme 20-vuotiailta. Toki joku voi näyttää vanhemmalta kuin toinen saman ikäinen. Tähän vaikuttaa tyyli ja pukeutuminen myös.
En mä ainakaan arvuuttele ikääni, tai sano näyttäväni nuorelta. Se menee niin, että kun joku kysyy mun ikää, ja ku sanon, et 44, ni tulee yllättynyt ilme, ja "täh? Luulin, että oot korkeintaan 30"
Juuri näin se menee. Tästä tuli myös tavallaan leikki. Kun oltiin seurassa, jossa oli uusia tuttavuuksia, kaverit arvuuttivat ikääni. Se arvioitiin aina huomattavasti alemmaksi ja toki joku saatoi tahallaankin sanoa alemman kuin oikeasti luuli, mutta kyllä ne reaktiot olivat aina aidon tuntuisesti hämmästyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri ihmiset vanhenevat eri tavoin.
Olen itse 50 v. Mun iän helpoiten erottss käsien selkämyksestä tai dekoltee alueesta. Kasvoilla ryppyjä on todellä vähän. Hiusten väri on ilmeisesti harmaantunut, mutta värjäään hiuksia säännöllusesti, joten sekään ei minua kavalla. Ryppyjä on kasvoilla huomattavasti vähemmän kuin monilla 30-vuotiaillakin. Ainoat rypyt löytyvät silmien alta alanurkasta nenän puolelta. Menen helposti ikäistäni nuoremmasta.
Mulle asialla ei sinänsä ole väliä. Olen tyytyväinen elämääni ja itseeni ihan tämän kkäisenä. Eivätkä rypyt olisi minulle mikään katastrofi.
Niin ja näkökyky on parantunut.
Kiva, että olet tyytyväinen itseesi, mutta ymmärrät kai olevasi jäävi arvioimaan, kuinka "helposti" menet itseäsi nuoremmasta...
Kyllä minulla on silmät päässä ja näen miltä itse näyän ja näen miltä muut näyttävät. Lisäksi mun ikääni on kommentoitu, moni luulee esim olevansa vanhempi kuin minä, kun tilanne onkin päinvastoin
Olen 87 v. ja alkossa kysyttiin lauantaina paperit. Kun elää päihteittä ja syö kerran viikossa muikkuja, eikä meikkaa niin pysyy nuorena. Käyn pilateksessa ja joogaan ja olen notkea.
Minulle aina sanotaan, että näytän 15-25-vuotiaalta. En ole mielestäni yhtään nuoremman näköinen kuin muut nelikymppiset. Vartaloni on ihan samannäköinen kuin 20-vuotiaana, jos paria-kolmea lisäkiloa ei lasketa, mutta naamassani näen ryppyjä, vaikka muut eivät niitä muka huomaa.
Miksi vanheneminen on niin kauheaa ? Jos on iloinen, rakastaa ja arvostaa itseänsä ja toisia on kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai lähes kaikilla yli 40-vuotiailla jotain hienoista ryppyä alkaa olla silmäkulmissa ainakin. Valtavia eroja siinä kyllä ihmisten välillä on, miten aikaisin juonteita ja ryppyjä alkaa ilmaantua. Omista tuttavistani ne, jotka ottavat paljon aurinkoa, ovat ikäistään vanhemman näköisiä, sillä iho on nelikymppiseksi ehtiessä vaurioitunut jo aika pahoin.
Ei pelkkä aurinkokaan kaikkea tee. Minulla on kaveri, joka on polttanut tupakkia ja dokannut kuin mies 14-vuotiaasta saakka. Arvatkaapas, näyttääkö kuluneelta? Oli vanhannäköinen jo opiskeluaikoinaan: 25-vuotiaana luultiin keski-ikäiseksi, hänelle kaupiteltiin Sokoksen kosmetiikkaosastolla 45-vuotiaiden voiteita.
Myös stressi vanhentaa. Eräs 36-vuotias työkaveri muuttui todella lyhyessä ajassa aivan harmaaksi, kun leskeytyi ja suri.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ryppyjä, mutta eipä ole isosiskoillanikaan.
N50+
...kuten ranskalainen, maailman vanhin ihminen 120 v. Clementine totesi:
”Minulla on vain yksi ryppy ja istun sen päällä!”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri ihmiset vanhenevat eri tavoin.
Olen itse 50 v. Mun iän helpoiten erottss käsien selkämyksestä tai dekoltee alueesta. Kasvoilla ryppyjä on todellä vähän. Hiusten väri on ilmeisesti harmaantunut, mutta värjäään hiuksia säännöllusesti, joten sekään ei minua kavalla. Ryppyjä on kasvoilla huomattavasti vähemmän kuin monilla 30-vuotiaillakin. Ainoat rypyt löytyvät silmien alta alanurkasta nenän puolelta. Menen helposti ikäistäni nuoremmasta.
Mulle asialla ei sinänsä ole väliä. Olen tyytyväinen elämääni ja itseeni ihan tämän kkäisenä. Eivätkä rypyt olisi minulle mikään katastrofi.
Niin ja näkökyky on parantunut.
Kiva, että olet tyytyväinen itseesi, mutta ymmärrät kai olevasi jäävi arvioimaan, kuinka "helposti" menet itseäsi nuoremmasta...
Kyllä minulla on silmät päässä ja näen miltä itse näyän ja näen miltä muut näyttävät. Lisäksi mun ikääni on kommentoitu, moni luulee esim olevansa vanhempi kuin minä, kun tilanne onkin päinvastoin
Joskus nauratti kun uudessa työpaikassa ~35v kollega kauhean isälliseen sävyyn opasti ja puhui minusta ja yhdestä 25v kundista "nuorisona". Vähän jäätyi kun jossain vaiheessa selvisi että mulla oli jo neljäkymmentä mittarissa.
Huvittaa nämä viiskymppiset naiset jolla ei ole muka rypyn ryppyä. Kaikki tuntemani 45+ ovat enemmän tai vähemmän ryppyisiä! Suurin osa näyttää ihan korvasieniltä.
-mry_outh75
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä viiskymppiset naiset jolla ei ole muka rypyn ryppyä. Kaikki tuntemani 45+ ovat enemmän tai vähemmän ryppyisiä! Suurin osa näyttää ihan korvasieniltä.
-mry_outh75
Useimmilla on jotain pientä, mutta ei sen pahemmin näkyvää näillä "rypyttömillä". He ovat tosin pieni ryhmä, mutta kyllä heitä on. Geenit, elintavat, kyllä ne voivat vaikuttaa todella paljon.
No, ei ne rypyt edes vanhenna eniten. Kasvojen piirteet, ihan luusto, muuttuu iän myötä ja sitten ihon kimmoisuus vähenee. Vuosien eron huomaa ihan jokaisessa. Se että toiset näyttävät nuoremmilta kuin toiset on eri juttu. Ja 4-kymppinen voi olla paremman näköinen kuin sama tyyppi 20-vuotiaana. Sekin on eri juttu. Mutta että näyttäisit 40-v samalta juin 20-v. Hahhha, silmä käteen
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikkien kaveri kirjoitti:
Ei kai nyt ihan niinkään voi sanoa, mutta kyllä minua usein luullaan noin 7-10vuotta nuoremmaksi (32-35v)kuin mitä oikeasti olen m42
Voi tietysti johtua siitä että urheilen ja liikun säännöllisesti ja syön suht terveellistä ruokaa ja vahva tummatukka, ei yhtään harmaita tai kaljua + tiheä tumma tasainen parransänki.
Ja olen ihan suomalainen(kanta sellainen)
En tupakoi ja alkoholia käytän vain harvoin.Ehkä myös suht hyvät geenit voi vaikuttaa.[/quote
Saattaa olla että ihmiset enemmän ällistyy sitä, että naisella on parta.Tälle viisastelevalle höpönassulle, ap ei maininnut mitään sukupuolesta, siis vastata voi sekä naiset/miehet.
Ja kyllä olen nähnyt naisia about nelikymppisiä joilla kyllä vähän partaa ja ikävästi karvoja kasvaa naamaan joka näyttää parralta, voi olla joku hormooni juttu.
Ei karvat kasvoissa ole pelkästään vanhojen naisten ongelma.
Vierailija kirjoitti:
En näytä samalta kuin parikymppisenä. Näytin parikymppisenä pikkulapselta.
En näytä edes samalta kuin kolmekymppisenä. Näytin kolmekymppisenä suurinpiirtein teiniltä.
Itse näen kyllä oman ikääntymiseni, mutta ihmiset yleensä luulevat minua kolmekymppiseksi.
Sama, näytin todella lapsenomaiselta parikymppisenä. Kun olin 19v niin minua luultiin usein 13-vuotiaaksi eikä se ihan oikeasti ollut kivaa. 27-vuotiaana myytiin junassa lastenlippu (ja toki ravintolassa kysyttiin aina papereita). Nykyään kun olen 40v niin mua luullaan 10-15v nuoremmaksi. Täytyy ne silmälasit hommata muille ihmisille. Itse myös näen ikääntymiseni.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vinkki kaikille! Laittakaa puhelimen etukamera päälle ja katsokaa siitä, miltä oikeasti näytätte :D Varsinkin jos katsoo alaviistosta! Järkytyin omasta kuvastani!
On katottu lukemattomia kertoja. Käytän kännyä peilinä kun menen johonkin. Ja ei ole mitään, mistä järkyttyä.
Minulla on hyvät geenit, en stressaa asioista, syön todella terveellisesti. 44v, ei ryppyjä, eikä ihon venymistä. Iän arvioiminen tapahtuu myös kehonkuvan perusteella eli jos on nuorekas ja hyvä ryhti ja liikeradat nuorekkaat niin rypyistä huolimatta arvuutellaan paljon nuoremmaksi kuin on. Ja ilmaisutaito vaikuttaa myös iän määrittelyyn. Toisinsanoen pelkkä rypyttömyys ei tee nuorekkaaksi ja moni kehuu ihmisiä nuoren näköisiksi vaikka eivät oo. Meidän kuntosaliryhmässä on mun ikäinen nainen jolla kolme lasta ja näyttää oikeesti kuuskymppiseltä vaikka on treenattu kroppa mutta on kovin väsyneen oloinen liikkeiltään ja kasvoissa ei ole paljon ryppyjä mutta ne ovat "valuneet" alaspäin. Joku jutteli hänen kanssaan ja tokaisi sitten että ei voi olla että sulla on kolme lasta, oot niin nuoren näköinen ettei sulla voi lapsia vielä ollakaan. Se sai aikaan hauskan reaktion muissa ryhmäläisissä kun kaikki katsoivat tyyliin no ei todellakaan oo niin nuori mutta yrittivät silti hymyillä ystävällisesti.
Jos olet oikeasti nuoren näköinen niin sitä ei kauheasti sulle sanota kun ihmiset tosiaan ajattelevat että olet...nuori, vaikka vakuuttelisit että oot viiskymppinen.
Omasta mielestäni olen ikäiseni näköinen, vähän alle 40v. Kuitenkin usea hämmästynyt ikääni liittyvä reaktio on tullut, kun on tullut ikä tai alakouluikäiset lapset puheeksi. Näillä ihmisillä ei ole ollut mitään syytä imarrella minua (vrt. kosmetologi tai kosmetiikkamyyjä).
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että joitakin vain luullaan nuoremmaksi. Kyse ei ole siitä, että itse jotenkin luulisi näyttävänsä nuoremmalta, haluaisi tai yrittäisi näyttää nuoremmalta. Päin vastoin olen joka kerta hämmentynyt asiasta, koska tosiaan en mielestäni ole erityisen nuoren näköinen. Olen kyllä hoikka ja urheilullisen näköinen, suht rypytön (rasvaisen ihon ansiosta kai), mutta mielestäni kasvonpiirteeni ovat jo vähän valahtaneet. En tiedä tekevätkö kuitenkin hoikan vartalon lisäksi tietyt kasvonpiirteeni vaikutelman nuoruudesta, isot silmät ja luonnostaan hieman täyteläiset huulet. En kuitenkaan ole mikään erityinen kaunotar vaan ihan tavis tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vinkki kaikille! Laittakaa puhelimen etukamera päälle ja katsokaa siitä, miltä oikeasti näytätte :D Varsinkin jos katsoo alaviistosta! Järkytyin omasta kuvastani!
Puhelimen etukamerasta, varsinkaan alaviistosta otetusta kuvasta ei kyllä näe miltä oikeasti näyttää kun se linssi vääristää piirteitä. Eli aika surkea vinkki. Jos haluat nähdä miltä oikeasti näytät niin selfie pitäisi napata linssistä riippuen vähintään 1.5m päästä.
Minusta on kiva vanheta.
En haluaisi näyttää enää samalta kuin parikymppisenä.
Ihmiset, jotka eivät ole nähneet minua yli kahteenkymmeneen vuoteen, tunnistavat minut ongelmitta: sama naama, mutta vanhempi: hieman kapeampi, mutta silti lähes rypytön.
Otsassa on ryppyjä, mutta esim. silmien tai suun ympärillä ei.
N 48
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällä palstalla ei oikeasti uskota että jotkut näyttävät nuoremmilta. Tätä ei uskota, kun on itse teini-iästä asti polttaneet tupakkaa, vetäneet alkoholia, grillanneet itseään auringossa, eivät urheile, syövät eineksiä, eivät juo tarpeeksi vettä jne. Niin ihme että iho kuin kadulla asuvalla.
Kyllä, kaikissa näkyy ikääntymistä. Toisissa vain vähemmän. Toiset ovat teini-iässä edelleen lapsen näköisiä, ikääntyvätkin sitten hitaammin.
Omasta mielestäni näytän nuoremmalta näistä syistä: geenit ihan ensimmäisenä. En ole ainut suvussamme, joka näyttää huomattavasti ikäistään nuoremmalta. En ole myöskään koskaan tupakoinut tai ottanut aurinkoa, vaan suojannut ihoni ja vältellyt aina aurinkoa, koska palan aina helposti ja voin huonosti, jos olen kauemmin auringossa kesällä. Käytän kosteusvoiteita, en kyllä mitään kalliita, ihan vain Niveaa, Erioilia yms.