Te yli 40-vuotiaat joissa ei ole mitään vanhenemisen merkkejä
Kommentit (102)
Mun yksi tuttu, joka on hirveän laiha, sanoi, että hän näyttää nuorelta. Hän oli hiukan päälle 40. Minsta hän ei näyttänyt nuoremmalta lainkaan, mutta en minä sitä hänelle sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisenä ollut vielä lapsenpyöreyttä naamassa, mutta muuten ei hirveästi eroa.
En enkä ihan parikymppiseltä näytä, mutta yleensä arvellaan, et oon n. 25-30v. Täytin just 44v.Tätä odotin ja tulihan se sieltä. En ole ikinä nähnyt ihmistä , joka näyttää enemmän kuin viisi vuotta nuoremmalta.
Sinä et tiedä jokaisen ihmisen ikää. Minua on aina ihmetyttänyt nämä ihmiset, joiden perustelu sille, ettei jokin asia voi olla totta on se, etteivät he tiedä sitä.
Olemukseltaan joku voi näyttää nuoremmalta tai vanhemmalta. Mutta kun tarkastellaan ihoa, se kertoo totuuden. Jokaisella yli kolmekymppisillä on juonteita silmänympärysihossa. Ne tulevat parhaiten näkyviin ilmeillessä. Oletteko ajatelleet, että harvoin tulee katsottua itseään, kun vaikka nauraa ulkosalla luonnonvalossa. Kasvot näyttävät täysin erilaisilta kuin loisteputkien alla vakavalla naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan miehen kanssa 46 v. Ja edelleen samoissa mitoissa kuin 25-vuotiaina. Emme siis ole lihoneet emmekä laihtuneet. Lasten (3) jälkeen minulta katosi imettäessä kaikki ylimääräinen, mitä raskaus toi.
Naamassa on läheltä tarkkaan katsottuna pieniä, kuivia ryppyjä silmien ympärillä, nauramisesta tulleet. Miehen hiuksiin tuppaa tulla hopeaa ja hän niitä värjäilee pois. Itselläni on vielä luonnonväriset, paksut hiukset eikä yhtäkään harmaata.
Ei minua haittaa se, että ikääntyy. Jokainen aikanaan. Enemmän säälittää se, ettei sitä hyväksy ja epätoivo huutaa kilometrin päähän: huulissani on täytettä, naamani on botoxista jäykkä eikä minua enää tunnista samaksi ihmiseksi ja hiukseni ovat omituinen värikypärä. (Esim. Ruotsin kuningatar Silvia tai Lenita)
Minä haluan olla harmaa, rypistynyt ja cool omanikäisenäni.
Se on jännä juttu, että ne jotka eivät ole ikääntyneet sanovat aina ettei ikääntyminen haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä itse luulet näyttäväsi 40-vuotiaana 20-vuotiaalta. Kukaan ei ehkä uskalla sanoa, että näytät ihan ikäiseltäsi, koska haluat näyttää nuorelta.
Olisi muutenkin outoa, jos kaikki vain näyttäisimme koko ikämme 20-vuotiailta. Toki joku voi näyttää vanhemmalta kuin toinen saman ikäinen. Tähän vaikuttaa tyyli ja pukeutuminen myös.
En mä ainakaan arvuuttele ikääni, tai sano näyttäväni nuorelta. Se menee niin, että kun joku kysyy mun ikää, ja ku sanon, et 44, ni tulee yllättynyt ilme, ja "täh? Luulin, että oot korkeintaan 30"
Ei kai nyt ihan niinkään voi sanoa, mutta kyllä minua usein luullaan noin 7-10vuotta nuoremmaksi (32-35v)kuin mitä oikeasti olen m42
Voi tietysti johtua siitä että urheilen ja liikun säännöllisesti ja syön suht terveellistä ruokaa ja vahva tummatukka, ei yhtään harmaita tai kaljua + tiheä tumma tasainen parransänki.
Ja olen ihan suomalainen(kanta sellainen)
En tupakoi ja alkoholia käytän vain harvoin.
Ehkä myös suht hyvät geenit voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin kysyä 40-50-vuotiailta naisilta jotka pitävät itseään rypyttöminä: oletteko käyneet näöntarkastuksessa?
Minä olen 40-vee ja täysin rypytön. Muutenkin siro ja tyttömäisen oloinen, niin yhä pyydetään paperit joka paikassa ja saa kuulla aina olevansa ihan teinin näköinen.
Itse en tätä juttua pidä kummoisena, muut sitä jaksavat aina hämmästellä ja onpa vaadittu ajokorttiakin näyttämään, kun on epäilty et narraan.
Miksi oot katkera tästä? Mitä se sua haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka 40 v ei olisi vielä ryppyinen, näkyy ikä muista piirteistä. Tunnetteko yhtään 20 vuotiaan näköistä +35 vuotiasta. Ette, koska niitä ei ole. Ikä näkyy tavalla tai toisella.
Olen tavannut yhden naisen. Tuli meille kesätöihin. Oli 36 tai 37 en nyt varma. Luultiin kaikki kakskymppiseksi opiskelijatytöksi. Eräs rouva ihmetteli hänestä, et miksi TET oppilas keskellä kesää.
Oli tosi nuoren näköinen.
Elämä taitaa valua hukkaan, kun pitää näyttää nuorelta. Olisiko kiva omata myös 20-vuotiaan ajatukset ja tavat?
Kyllä kai lähes kaikilla yli 40-vuotiailla jotain hienoista ryppyä alkaa olla silmäkulmissa ainakin. Valtavia eroja siinä kyllä ihmisten välillä on, miten aikaisin juonteita ja ryppyjä alkaa ilmaantua. Omista tuttavistani ne, jotka ottavat paljon aurinkoa, ovat ikäistään vanhemman näköisiä, sillä iho on nelikymppiseksi ehtiessä vaurioitunut jo aika pahoin.
Minulla on ystävä 50v joka ei näytä vanhenavan yhtään. On pieni ja siro mutta kuitenkin erittäin naiselliset muodot. Kasvot ovat rypyttömät ja kiinteät, ei silmäpusseja, kaula on kiinteä ja degoltee tasainen.
Jos en tietäisi niin veikkaisin iäksi n.30v. Ja on taatusti luomu ja hän meikkaakin tosi vähän/hillitysti. Siis mallia ripsari ja huulipunaa. Ja tekee vielä raskasta vuorotyötä mutta aina on iloinen ja pirteä.
Olen 40 v. Naama on taikinaisen löysä ja huomaan maan vetovoiman jo vetävän. Ryppyjä ei ole yhtään.
Näytän ikäiseltäni tai jopa vanhemmalta, sillä koskaan kukaan ei ihmettele ikääni, jos se tulee esille jossain vaiheessa. En ole koskaan saanut kuulla näyttäväni nuoremmalta. En koskaan.
Ja tyylini on normaali ja ajaton, ei ole silmälaseja ja hiukset on lapaluihin asti, meikkiä hillitysti ja olen normaalipainon ylärajalla.
Yksi vinkki kaikille! Laittakaa puhelimen etukamera päälle ja katsokaa siitä, miltä oikeasti näytätte :D Varsinkin jos katsoo alaviistosta! Järkytyin omasta kuvastani!
Onpa katkeria nuo kommentit niiltä, joilla ryppyjä jo alle nelikymppisinä. Itse vielä ihonsa tuhonneet auringossa ja alkoholilla/ tupakalla. Ei se nyt meidän vika ole.
Vierailija kirjoitti:
Elämä taitaa valua hukkaan, kun pitää näyttää nuorelta. Olisiko kiva omata myös 20-vuotiaan ajatukset ja tavat?
Ei mun ainakaan "pidä". Ei kai ihminen mitään sille voi, miltä näyttää? :D Ja henkinen ikä on noin 15 🤣
Vierailija kirjoitti:
Mun yksi tuttu, joka on hirveän laiha, sanoi, että hän näyttää nuorelta. Hän oli hiukan päälle 40. Minsta hän ei näyttänyt nuoremmalta lainkaan, mutta en minä sitä hänelle sanonut
Hohhoijaa. Kommentoijat nimeomaan painottavat, että muut ovat heitä nuoren näköisiksi jatkuvasti sanoneet, eivät he itse.
Vierailija kirjoitti:
Onpa katkeria nuo kommentit niiltä, joilla ryppyjä jo alle nelikymppisinä. Itse vielä ihonsa tuhonneet auringossa ja alkoholilla/ tupakalla. Ei se nyt meidän vika ole.
Joo, nyt tuntuu ottavan todella tiukille ihan tavallisen asian hyväksyminen joillekin 😂
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai lähes kaikilla yli 40-vuotiailla jotain hienoista ryppyä alkaa olla silmäkulmissa ainakin. Valtavia eroja siinä kyllä ihmisten välillä on, miten aikaisin juonteita ja ryppyjä alkaa ilmaantua. Omista tuttavistani ne, jotka ottavat paljon aurinkoa, ovat ikäistään vanhemman näköisiä, sillä iho on nelikymppiseksi ehtiessä vaurioitunut jo aika pahoin.
Ei ole vielä. Olen 41. Äidillänikin oli samanlainen rasvaisuuteen taipuvainen iho. Hänkin pitkään rypytön. Finneistä kyllä tuli nuorena kärsittyä kauheasti. Silloin kadehdin finnittömiä, kuivaihoisempia kamuja. Heille alkoi tulla ryppyjä jo vähän alle kolmikymppisinä.
Mut toisaalta. Mitä vikaa rypyissä on? En ymmärrä koko keskustelua. Rypythän kuuluu vanhenemiseen. Luonnollinen osa elämää. Joidenkin naururypyt on todella kauniit.
Ehkä itse luulet näyttäväsi 40-vuotiaana 20-vuotiaalta. Kukaan ei ehkä uskalla sanoa, että näytät ihan ikäiseltäsi, koska haluat näyttää nuorelta.
Olisi muutenkin outoa, jos kaikki vain näyttäisimme koko ikämme 20-vuotiailta. Toki joku voi näyttää vanhemmalta kuin toinen saman ikäinen. Tähän vaikuttaa tyyli ja pukeutuminen myös.