Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudumme laittamaan 10kk vanhan lapsen hoitoon.

Vierailija
20.08.2018 |

Tämä tilanne on edessä loppuvuodesta. Mies joutuu isompaan leikkaukseen, minkä vuoksi kykenee töihin aikaisintaan ensi vuoden keväällä. Minä siis joudun palaamaan työelämään (jollakin tämä perhe täytyy elättää) Sydän särkyy ajatuksestakin. Hoitopaikka on kuitenkin tiedossa puolitutulla perhepäivähoitajalla, mikä helpottaa asiaa hieman.

Kenenkään muun lapsi aloittanut hoitoa noin nuorena? Miten sujui?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö voisi jäädä hoitamaan miestäsi ja lastasi omaishoidon tuelle tms? Sehän on melkein palkan verran jos hoidettava on sänkypotilas.

Voit varmaan kuitenkin keskittyä enemmän sen lapsen kanssa oloon.

Se ei valitettavasti onnistu. Mies on liian "terve" tuohon. Pystyy siis huolehtimaan itsestään kunhan kotiutuu (tietyissä asioissa tarvitaan kotisairaanhoitoa) mutta ei lapsesta (ei voi nostella jne). AP

Vierailija
42/48 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki 3 lasta on menneet hoitoon pieninä. Esikoinen 10 kk ikäisenä. Keskimmäinen vuoden kkäisenä ja kuopus oli vuoden ja kk vanha.

Sopeutuivat tosi helposti hoitoon. Kaikki saivat nukkua kahdet päiväunet päiväkodissakin. Kun toinen vei ja toinen haki ei päivistä tullut pitkiä. 4-päiväistä työviikkoa olen myös tehnyt. Ja imetyänytkin pitkästi yli hoidon aloituksen.

Kaikki kolmea jo teinejä, hyväkäytöksisiä ja tunteensanäyttäviä nuoria miehiä.

Tsemppiä vaikeaan tilanteeseen, erityisesti sen miehen leikkaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystyis 😓 toivottavasti itse pystyn olemaan 2v ikään asti kotona esikoisen kanssa joka syntyy helmikuussa.

Parhaita äitejä ovat aina ne joiden lapset eivät ole vielä edes syntyneet.

Vierailija
44/48 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen meni 10 kk päiväkotiin, koska jatkoin opintoja. Ihan täyspäinen aikuinen hänestä on tullut.

Nyt on pidempään ollut vallalla ajatus, että lapset pitäisi hoitaa kotona. Odottakaahan vaan seuraavaa työvoimapulaa, niin meille kerrotaan, että ryhmään sopeutumininen yms. on parasta aloittaa mahdollisimman varhain ja ehdottomasti ennen 1v. synttäreitä.

Vierailija
45/48 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset joutui myös menemään pieninä tarhaan toinen sen 10 kukauden ikäisenä ja toinen 1,5 vuotiaana. Molemmisat on tullut ihan fikusja ja hyvinkäyttäytyviä teinejä.

Jos katson lähipiiriäni, niin siellä on niitä jotka on menneet tarhaan aikaisin ja niitä, joilla eka kosketus kodin ulkopuolisene hoitoon on eskariässä. Ja jos lapsia rakastetaan niin hoidon aloituksella ei kyllä tällä otoksella ole yhteyttä lasten kehitykseen pitkällä tähtäyksellä.

Vierailija
46/48 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok menee ja kasvaa täyspäiseksi aikuiseksi tai jos ei kasva niin ei johtu hoitoon menosta 10kk ikäisenä.

Omani vein päiväkotiin 11 kk tosin ryhmä oli 6 lasta ja alle vuoden ikäisille.

Myös kaikki ystäväni ja työkaverini palasivat töihin viimeistään kun lapsi vuoden vanha.Tämä 80 -luvulla.En tiedä mikä on nykyään toisin kun lapset lähes pitää hoitaa kotona 2 -3 vuotiaaksi.Paremmat palkat,tuet ,äidit viihtyvät kotona?

Vierailija
47/48 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö voisi jäädä hoitamaan miestäsi ja lastasi omaishoidon tuelle tms? Sehän on melkein palkan verran jos hoidettava on sänkypotilas.

Voit varmaan kuitenkin keskittyä enemmän sen lapsen kanssa oloon.

Missä näin maksetaan? Lähde kiitos.

Mun sisko on sänkypotilaan miehensä omaishoitaja ja saa omaishoidontukea vaivaiset 300€/kk miinus verot.

Miehensä on sänkypotilas ja tarvitsee apua kaikessa.

Vierailija
48/48 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystyis 😓 toivottavasti itse pystyn olemaan 2v ikään asti kotona esikoisen kanssa joka syntyy helmikuussa.

Kaverini kauhisteli aikaisin töihin palaavia äitejä. Itse suunnitteli olevansa pitkään kotona, ehkä pph:na. Kun lapsi syntyi, hän totesi ettei ole kotiäitityyppiä, pää hajoaa. Meni töihin kun lapsi oli 6 kk. Mummo hoiti lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi