Naapurin koristeomenapuu on pudottanut puolet omenoista meidän pihalle. Mitähän niille pitäisi tehdä?
Puu on jököttänyt tuossa rajalla vuosia, mutta koskaan ennen en muista, että omenoita olisi pudonnut kymmenittäin, ellei lähemmäs sata. Viikko sitten lakaistessani koivun siemeniä poimin meidän pihan puolelta roskikseen varmaan 20 pientä omenaa. Nyt niitä on varmaan tuplasti ellei triplasti. Voinko heitellä omenat naapurin puolelle? Meillä ei ole biojäteastiaa, johon laittaa. Puutarhajätekompostiin en vie, ettei tule rottia.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas sentään. Muuta kerrostaloon, jos et kykene selviytymään noin järkyttävästä tilanteesta. Oikein laskit jokaisen pienen koristeomenan? Palautatko naapureille myös heidän puidensa lehdet ja mäntyjensä kävyt? Mittaatko millimetripaperilla nurmikon pituuden ja montako senttiä on pensasaidan oksat tontin rajalla? Mikä ihana naapuri oletkaan <3 juuri sellainen jonka jokainen haluaisi.
"Kuule Mirjami meillä on nyt aika vakava tilanne, kuinkahan me ratkaisisimme tämän. Kysyin jo keskustelupalstaltakin apua ja tein muistilistan. Gröhöm, siis sinun koristeomenapuusi on tämän syksyn aikana tiputtanut jo 108 omenaa minun pihalleni. Huomasin tilanteen pahentuneen edellisvuodesta, jolloin koivunsiemeniä lakaistessani löysin 5 omenaa. Sekin oli jo huolestuttavaa. Omenoiden halkaisija on noin 1 cm ja maultaan ne ovat kitkeriä. Olen lukenut että lehtikompostin rotat voivat olla uhka siviilileille. Minun 25cm halkaisijalla varustettu bioastiani ei vedä jokaista 108 omenaa, sillä olen optimoinut sen koon juuri omiin tarpeisiini. Tämä tilanne pitäisi nyt selvittää perin juurin jotta naapurisopu säilyisi, saatan menettää malttini ja tästä voi seurata vakavia seuraamuksia" .
Ilkeys ja ivallisuus ovat jo menneet muodista. Joskus maailmassa tuollainen sarkasmi oli hauskaa. Eipä enää naurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas sentään. Muuta kerrostaloon, jos et kykene selviytymään noin järkyttävästä tilanteesta. Oikein laskit jokaisen pienen koristeomenan? Palautatko naapureille myös heidän puidensa lehdet ja mäntyjensä kävyt? Mittaatko millimetripaperilla nurmikon pituuden ja montako senttiä on pensasaidan oksat tontin rajalla? Mikä ihana naapuri oletkaan <3 juuri sellainen jonka jokainen haluaisi.
"Kuule Mirjami meillä on nyt aika vakava tilanne, kuinkahan me ratkaisisimme tämän. Kysyin jo keskustelupalstaltakin apua ja tein muistilistan. Gröhöm, siis sinun koristeomenapuusi on tämän syksyn aikana tiputtanut jo 108 omenaa minun pihalleni. Huomasin tilanteen pahentuneen edellisvuodesta, jolloin koivunsiemeniä lakaistessani löysin 5 omenaa. Sekin oli jo huolestuttavaa. Omenoiden halkaisija on noin 1 cm ja maultaan ne ovat kitkeriä. Olen lukenut että lehtikompostin rotat voivat olla uhka siviilileille. Minun 25cm halkaisijalla varustettu bioastiani ei vedä jokaista 108 omenaa, sillä olen optimoinut sen koon juuri omiin tarpeisiini. Tämä tilanne pitäisi nyt selvittää perin juurin jotta naapurisopu säilyisi, saatan menettää malttini ja tästä voi seurata vakavia seuraamuksia" .
Tsiisus, miten tosissaan eräät ottaa av-palstan jutut 😂
Eiköhän meistä monille ole aivan päivänselvää, että kyseessä on porvoolainen. Joskus sitten vastaa tällaisiin ihan sillä tavalla kuin itseltäkin puuttuisi muutama ruuvi.
Ei, vaan tuo on silkkaa ilkeyttä. Pönkittää itseään kirjoittamalla muka-sarkastisen viestin. Tulee vaan jotenkin niin kouluajat mieleen. Kysyy mitä vaan, niin aina on pari tyyppiä, jotka nauraa kysymykselle tai keksivät ”hauskan” vastauksen.
Heitä saatana roskiin käytä järkees
Tekeekö mielesi kiljua ?Nyt olisi hyvä tilaisuus;)
Vierailija kirjoitti:
Saatana heitetty nyt roskiin, mutta edelleen on ongelma että mitä teen omenoille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatana heitetty nyt roskiin, mutta edelleen on ongelma että mitä teen omenoille...
Ei niille tarvitse tehdä yhtään mitään.
Ota kuva ja laita se faceen ja instaan, niin voi kaikki ihmetellä, että meillä on tämmösiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvata. Jättää ne omput siihen rottia houkuttelemaan? Tästä se siis johtuu, että rottaongelma kasvaa kaupungeissa. Jätetään ruuaksi kelpaavaa lojumaan, vaikka kaupunkialueilla on yksiselitteinen kielto.
Katko sen puun oksat omalta puoleltasi tonttia.
Saat tehdä sen.
By the way: tuollaisia ongelmia - jotka paisuvat niin, että niitä ratkotaan oikeuksissa - on juuri sellaisilla wanna-be-porhoilla, jotka eivät ole koskaan asuneet omakotitalossa, vaan ottaneet hirveen lainan ja muuttaneet ikivanhaan rintamamiestönöön ja kuvittelevat asuvansa oikeen Omakotitalossa nyt..
Tottuneet kerrostalon ongelmattomaan elelyyn omassa luukussa.
Vierailija kirjoitti:
Katko sen puun oksat omalta puoleltasi tonttia.
Saat tehdä sen.
By the way: tuollaisia ongelmia - jotka paisuvat niin, että niitä ratkotaan oikeuksissa - on juuri sellaisilla wanna-be-porhoilla, jotka eivät ole koskaan asuneet omakotitalossa, vaan ottaneet hirveen lainan ja muuttaneet ikivanhaan rintamamiestönöön ja kuvittelevat asuvansa oikeen Omakotitalossa nyt..
Tottuneet kerrostalon ongelmattomaan elelyyn omassa luukussa.
Et saa katkoa naapurin puusta oksia, mutta naapurin täytyy tehdä niille oksille jotain. Oksiakin saa katkoa sen jälkeen, jos naapuri ei suostu tekemään asialle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvata. Jättää ne omput siihen rottia houkuttelemaan? Tästä se siis johtuu, että rottaongelma kasvaa kaupungeissa. Jätetään ruuaksi kelpaavaa lojumaan, vaikka kaupunkialueilla on yksiselitteinen kielto.
Onko kielt? Tarvin tiedon missä se on kielletty, jotta voin näyttää naapurille.
Jos minulla olisi koristeomenapuu (tai joku kovasti roskaava puu) tontin rajalla, huolehtisin itse omenista ja roskista. Juttelisin naapurille, sopiiko, että käyn heräämässä omput pois hänenkin tontiltaan. Jännä, että kaikki tuomitsevat hänet, jolle nuo omenat tuottavat ongelman. Jos niitä on paljon, niin kyllähän ne roskista täyttävät.
37/35 jatkaa vielä. Kun viestiäni lähetin, aamuteeveessä alkoi juttu, siitä, kun täyttävät kastopaikat. 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus, miten tosissaan eräät ottaa av-palstan jutut 😂
Eiköhän meistä monille ole aivan päivänselvää, että kyseessä on porvoolainen. Joskus sitten vastaa tällaisiin ihan sillä tavalla kuin itseltäkin puuttuisi muutama ruuvi.
Ei, vaan tuo on silkkaa ilkeyttä. Pönkittää itseään kirjoittamalla muka-sarkastisen viestin. Tulee vaan jotenkin niin kouluajat mieleen. Kysyy mitä vaan, niin aina on pari tyyppiä, jotka nauraa kysymykselle tai keksivät ”hauskan” vastauksen.
Tuollainen käytös kertoo ihmisen lahjattomuudestä. Heikko itsetunto ohjaa ihmistä ivallisuuteen ja lähimmäisen aliarviointiin.
Aja ruohonleikkurilla sileäksi. Sinne ne uppoaa nurmikkoon.