Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko peruskoululaisten koulukirjat ja -vihkot ihan vaan jättää päällystämättä?

Vierailija
19.08.2018 |

Wilma-viestissä sanotaan: "Kirjat ja vihkot olisi hyvä päällystää".

Voinko skipata sen homman? Ei kuulosta ihan pakolliselta kuitenkaan.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan se ja sama, mitä teette niille kirjoille, jotka lapsi saa omakseen, mutta ne, jotka kerätään pois, pitäisi ehdottomasti päällystää. Kannet kuluu ihan muutamassa viikossa kamalannäköisiksi. Onpa kiva sille, joka seuraavaksi kirjan saa.

Minäminäminä-asenne kukoistaa...

Vierailija
22/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilta kouluajoilta muistan, että kavereiden kirjat joita ei ollut päällystetty oli aina ihan hirveässä kunnossa. Repussa edes takas kantaessa ja läksyjä tehdessä kulmat kolhiintuu ja menevät paljon helpommin nidonnalta huonoksi. Siisteillä kirjoilla on kivempi tehdä läksyjä ja lukea kokeisiin.. lisäksi jos sattuu vahinkoja, esim mehulasi kaatuu pöydällä niin päällystetty kirja ei ole heti pilalla vaikka vähän kannelle osuisi. Reppuun lunta - sama homma. Näitä sattuu varsinkin pienemmille koululaisille joskus.. 

Musta oli kivaa äidin kanssa päällystää, opetti laittamaan itse siististi ja laitoinkin sen jälkeen omat kirjat. Se oli samalla sellainen tapa tutustua uusiin kirjoihin vähän ja katsoa mitä niissä on. Tuli "valmistautunut" olo koulun alkuun :) voihan sen muutoinkin saada mutta näin itse koin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin jossain vaiheessa päällystämisen, koska en yksinkertaisesti osaa. Se lopputulos oli aina ihan hirveä ja epäsiisti, vaikka kuinka huolella ja tarkasti yritin.

Vierailija
24/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi ei saanut koko peruskoulun aikana kuin 2 kierrätettävää uutta kirjaa.

Eka kai päällystettiin ja tokaa kai ei. Minä protestoimaan sitä vastaan, että koulusta ei saa kirjoja omaksi. Niistä olisi kiinnostavaa kerrata asioita.

Vierailija
25/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsi ei saanut koko peruskoulun aikana kuin 2 kierrätettävää uutta kirjaa.

Eka kai päällystettiin ja tokaa kai ei. Minä protestoimaan sitä vastaan, että koulusta ei saa kirjoja omaksi. Niistä olisi kiinnostavaa kerrata asioita.

Fiksua protestoida. Säästöjen vuoksi kaikkia kirjoja ei saa omiksi, ja sinä fiksuna protestoit ja hyvällä omallatunnolla pilaat ne kirjat?

Vierailija
26/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kovin vaikeaa tai työlästä ole päällystää kirja tai kaksi kerralla. Jos lapsi vähän vanhempi niin voit opettaa ja yhdessä päällystää 👍 Ilman muovia se kirja menee repussa todella surkeaan kuntoon ja keväällä on kannet irti tai rutussa.

Vierailija
27/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusopetuksen on oltava ilmaista.

Kuka täällä opetuksesta on puhunut?

Vierailija
28/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus muovitin jonkun koulukirjan, useimmiten en. Ei ole mun tehtävä päällystää koulun kirjoja. Jos muovit olisi saanut koulusta kotiin, niin olisin ehkä muovittanutkin. Olen hyvä muovittamaan, koska olen tehnyt sitä työksenikin kirjastossa.

Jos sinä et päällystä, lapsi jää koulun jälkeen niitä päällystämään.

Ihme ajattelumaailma sulla. Ei mitään kunnioitusta toisten omaisuutta kohtaan?

Ei ole kyse mistään omaisuuden kunnioittamisesta. Eikä ole lapset kertaakaan jääneet koulun jälkeen muovittamaan. Mun tehtävä ei ole hankkia muoveja. Kerroinhan, että muovitan, jos saan muovit koulusta. En ole saanut, joten en muovita.

Vierailija
29/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aina jaksanut.

Nyt päällystin. Sekä yläkoululaisen että lukiolaisen.

No eiköhän se lukiolainen olisi tuosta hommasta ihan itsekin selviytynyt... Mitä muuta teet hänelle? Aamupalan valmiiksi ja valitset vaatteet?

Lukiolaiselle iski syysflunssa heti koulujen alettua. On raahautunut sinne koululle joka päivä, nyt jo lukenut kahteen kokeeseenkin, mutta ollut tosi kipeä.

Minulla oli lomaa joten joudin tekemään.

Vierailija
30/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan ne voi päällystöä, ei varmasti ole 37,5 tuntia töitä varsinkaan lukukauden alussa, joten opettajalla on varmasti aikaa siihen

Vierailija
31/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yläasteen biologian opettaja sanoi, että päällystäminen on epäekologista, ei siis päällystetä.

Vierailija
32/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, mitä ajattelet, jos lapsesi saa juuri sen kierrätyskirjan, jota ei ole päällystetty.

Vierailija
33/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tuo video. Tekniikan oppii helposti ja on kivaa.

Itseä otti aikaisemmin päähän koko touhu kun olin niin surkea...

Vierailija
34/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus muovitin jonkun koulukirjan, useimmiten en. Ei ole mun tehtävä päällystää koulun kirjoja. Jos muovit olisi saanut koulusta kotiin, niin olisin ehkä muovittanutkin. Olen hyvä muovittamaan, koska olen tehnyt sitä työksenikin kirjastossa.

Ei ole kyse mistään omaisuuden kunnioittamisesta. Eikä ole lapset kertaakaan jääneet koulun jälkeen muovittamaan. Mun tehtävä ei ole hankkia muoveja. Kerroinhan, että muovitan, jos saan muovit koulusta. En ole saanut, joten en muovita.

Miksi sinulla on tuollainen asenne? Nimenomaan kunnioittamisestahan se on kiinni: sinua ei kiinnosta, meneekö koulun omaisuutta pilalle vai ei.

Sitäpaitsi, kouluista saa muovia kysymällä, jos taloudellinen tilanne on heikko.

Vierailija
35/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajan ne voi päällystöä, ei varmasti ole 37,5 tuntia töitä varsinkaan lukukauden alussa, joten opettajalla on varmasti aikaa siihen

Hyvä idea! Opettajillahab on muutenkin lyhyet päivät ja ei suunnitteluun voi mennä kovinkaan kauaa. Tai sitten pari viikkoa aiemmin töihin kirjoja päällystämään.

Vierailija
36/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yläasteen biologian opettaja sanoi, että päällystäminen on epäekologista, ei siis päällystetä.

Älä jaksa trollata.

Vierailija
37/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut että kenenkään lapsi jäisi koulun jälkeen päällystämään kirjoja eikä meillä ole tullut mitään viestiä että kirjoja pitäisi päällystää. Varmaan koska kaikki kirjat on kierrätetty, toisella lapsella on kirja joka on ollut ekalla oppilaalla 2007. Kirjaan on merkitty nimi, luokka ja vuosiluku.