Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko peruskoululaisten koulukirjat ja -vihkot ihan vaan jättää päällystämättä?

Vierailija
19.08.2018 |

Wilma-viestissä sanotaan: "Kirjat ja vihkot olisi hyvä päällystää".

Voinko skipata sen homman? Ei kuulosta ihan pakolliselta kuitenkaan.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
2/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok, jos kirjat kerätään lukuvuoden lopussa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällystä. Niitä käyttää useampi oppilas, ja kyllä on paljon kivempi kun kirjat säilyy käyttökelpoisena.

Vierailija
4/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niin patalaiska, että et viitsi kirjoja päällystää, että niitä olisi seuraavan oppilaan mukava käyttää?

Vierailija
5/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta lapsi päällystämään. Sillä siitä pääsee.

Vierailija
6/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina päällystetty kirjat, varsinkin tekstikirjat, jotka menevät kiertoon. Ja hyvä ne muutkin on päällystää tietysti.

Toki tuo joskus ärsyttää, kun varsinkin pienemmät ovat olleet paniikissa, että kirjat pitää päällystää heti eikä hetken päästä ja läväyttävät eteen kymmenkunta kirjaa. Ja eipä nuo kontaktimuovitkaan ilmaisia ole kun pitää useammalle päällystää.

Nyt onneksi sisarukset päällystävät pienemmilleen.

Vierailija
7/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo oikein mun juttu se päällystely. Eikä lastakaan innosta.

Jos jätän päällystämättä niin tuleeko opeille jotenkin huono mielikuva meidän perheestä? Sitä pelkään jos niin ei ois kiva. Jättääkö joku muu päällystämättä?

Ap

Vierailija
8/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette päällystä niin sitten edes sen verran voitte vaivaa nähdä varmaan että lapsi kohtelee kirjoja erityisen hyvin ja varmistaa siten että hän antaa eteenpäin moitteettomassa kunnossa olevan kirjan. 

Mutta kyllä opettajille tietty mielikuva perheestä syntyy jos lapsi kysyttäessä toteaa vain että ei oo oikein meidän juttu se päällystely :D 

Vierailija
9/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo oikein mun juttu se päällystely. Eikä lastakaan innosta.

Jos jätän päällystämättä niin tuleeko opeille jotenkin huono mielikuva meidän perheestä? Sitä pelkään jos niin ei ois kiva. Jättääkö joku muu päällystämättä?

Ap

Tulee. Pitävät teitä laiskoina ja piittaamattomina.

Vierailija
10/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset kirjat, joita käytetään useampi vuosi, olisi hyvä päällystää. Tehtäväkirjat, joita käytetään vain yksi lukukausi, ei kannata päällystää ihan jo ympäristösyistäkin.

Vierailija
11/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suostu päälystämään kuin tekstikirjat. Ihan turhaa muovittamista tehdä samaa yhden vuoden harjoituskirjoille nyt kun muustakin muovista pyritään eroon. Lapseni kohtelevat kirjojaan hyvin, joten tuplamuovitus on mielestäni todella turhaa.

Ja olen siis ope itsekin.

Vierailija
12/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällystämiseen ei tarvitse käyttää muovia. Hyllypaperi tai julistepaperi käyvät myös hyvin. Jos kirja ei ole lapsesi käytön jäljeltä (päällystämättömänä) käyttökunnossa, voitte joutua ostamaan uuden kirjan. Meillä päällystys on pakollista, mutta muovia ei ole pakko käyttää. Halutessaan voi jäädä koulun jälkeen päällystämään koulun muovilla.

Vierailija
13/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päällystämiseen ei tarvitse käyttää muovia. Hyllypaperi tai julistepaperi käyvät myös hyvin. Jos kirja ei ole lapsesi käytön jäljeltä (päällystämättömänä) käyttökunnossa, voitte joutua ostamaan uuden kirjan. Meillä päällystys on pakollista, mutta muovia ei ole pakko käyttää. Halutessaan voi jäädä koulun jälkeen päällystämään koulun muovilla.

Ei tod käy.

Pitää olla läpinäkyvä,

Vierailija
14/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusopetuksen on oltava ilmaista.

Vierailija
15/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönlöpö. Parin ekan vuoden jälkeen en päällystänyt lapselle yhtään kirjaa. Lapsi ysillä nyt, eikä oo kyllä sen perusteella meistä mitään mielikuvia kellekään kehittynyt.

Jos niiden kirjojen päällystäminen on niin välttämätöntä, niin sitten se pitää ottaa osaksi opetusohjelmaa, että ne päällystetään lukuvuoden alussa tunnilla. Ihan hyödyllistäkin olisi kädentaitojen kannalta.

Ei mullekaan äitini päällystänyt kirjoja. Itse joskus päällystin.

Vierailija
16/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aina jaksanut.

Nyt päällystin. Sekä yläkoululaisen että lukiolaisen.

Vierailija
17/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muovitin jonkun koulukirjan, useimmiten en. Ei ole mun tehtävä päällystää koulun kirjoja. Jos muovit olisi saanut koulusta kotiin, niin olisin ehkä muovittanutkin. Olen hyvä muovittamaan, koska olen tehnyt sitä työksenikin kirjastossa.

Vierailija
18/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus muovitin jonkun koulukirjan, useimmiten en. Ei ole mun tehtävä päällystää koulun kirjoja. Jos muovit olisi saanut koulusta kotiin, niin olisin ehkä muovittanutkin. Olen hyvä muovittamaan, koska olen tehnyt sitä työksenikin kirjastossa.

Jos sinä et päällystä, lapsi jää koulun jälkeen niitä päällystämään.

Ihme ajattelumaailma sulla. Ei mitään kunnioitusta toisten omaisuutta kohtaan?

Vierailija
19/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opeta lapsi päällystämään. Sillä siitä pääsee.

Tämä. Minäkin päällystin tyyliin 12-vuotiaasta eteenpäin ihan itse ja vihkoihin itseasiassa saatiin koululta sellaiset irrotettavat muovikannet, jotka pystyi aina edellisen vihon täytyttä vaihtaa seuraavaan. Tosi äkkiä ne kirjat ja varsinkik vihot ilman päällystystä nuhjaantuu repussa ja tosiaan kun niitä pitäisi useamman vuoden oppilailla kierrättää niik ei ole kiva seuraavan saada ihan nuhjuiseksi mennyt kirja.

Vierailija
20/38 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole aina jaksanut.

Nyt päällystin. Sekä yläkoululaisen että lukiolaisen.

No eiköhän se lukiolainen olisi tuosta hommasta ihan itsekin selviytynyt... Mitä muuta teet hänelle? Aamupalan valmiiksi ja valitset vaatteet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi