Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinusta linssit, pavut ja pähkinät "normaalia tavallista ruokaa?

Vierailija
19.08.2018 |

Itse en koskaan syö eikä mun tuttavat. Palstalla törmää usein viesteihin joissa moni sanoo syövänsä noita?

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljardi ihmistä syö niitä joka päivä vaikka sinä ja tuttavasi ette niitä syökään.

Vierailija
2/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin ovat ihan tavallista ruokaa. Papuja ja linssejä lähes joka viikko, pähkinöitä päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaalia. Paitsi jos olet joku perunansyöjä perämetsästä.

Vierailija
4/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Syön pähkinöitä päivittäin ja linssejä sekä papuja 4-5 kertaa viikossa.

Vierailija
5/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä syödään jotain noista viikoittain. Ei siis pelkästään vaikka pähkinöitä vaan osana jotain ruokaa.

Vierailija
6/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sinä syöt vaan jauhelihaa ja makkaraa, ei tarkoita sitä että kaikki niin tekisivät.

Vierailija
7/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niiden syöminen ja käyttäminen ruuanlaitossa piti "opetella". nykyään ihan perus raaka-aineita. Pähkinät enemmän napostelujuttuja linssit ja puvut ns oikeaa ruokaa

Vierailija
8/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töysin normaalia joitain lihaa ja perunaa juntteja lukuunottamtta

Vierailija
9/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, ihan jokapäiväistä. Lihaa meillä ei syödä ollenkaan.

Vierailija
10/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin tulee syötyä linssejä ja papuja, eivät ole mitään mun suurinta herkkua, ennemmin syön vaan erilaisia kasviksia hyvin maustettuna ja paistettuna/paahdettuna. Mutta esim. kreikkalainen papupata ja tomaattinen linssikeitto on kyllä mun suosikkiruokia. Ja pähkinöitä sekä siemeniä yritän syödä useampana päivänä viikossa.

Hyvinhän sitä ilmankin pärjäis, mutta kyllähän noissa on tärkeitä ja hyviä ravintoaineita ja tuovat vähän vaihtelua. Jollekin vegaanille varmasti ovat normaalia arkiruokaa, tällaiselle kasvispainotteisesti syövälle sekaanille kivaa vaihtelua, mutta eivät mitään kovin eksoottista kuitenkaan, vaikken päivittäin syö kaikkia.

Vierailija
11/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanien ym. ihmisten on pakko syödä noita jos meinaavat saada normaalit ravintoaineet sapuskastaan. Eli pakko tekee näistä useimmiten maapallon toiselta puolelta rahdatuista jutuista joillekin päivittäistä normiruokaa.

Vierailija
12/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne täällä kaupungissa on viimeisen kymmenen vuoden aikana tulleet ihan normaaliksi ruoaksi. Sekin vaikuttaa, kun opiskelijana opiskelijaruokalassa on kasvisvaihtoehto, joka on usein tehty linsseistä ja pavuista tai niitä on salaatin lisäkkeenä.

Vierailija
13/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavut nyt ovat aina olleet ihan tavallista ruokaa. Linssit ovat yleistyneet suomalaisessa ruokapöydässä myöhemmin.

Vierailija
14/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanien ym. ihmisten on pakko syödä noita jos meinaavat saada normaalit ravintoaineet sapuskastaan. Eli pakko tekee näistä useimmiten maapallon toiselta puolelta rahdatuista jutuista joillekin päivittäistä normiruokaa.

Pavut on kyllä ihan perinteistä suomalaista ruokaa, kasvaa Suomessa paremmin kuin vaikkapa kurkut tai tomaatit.

Vierailija
15/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papuja ja linssejä viikottain, pähkinöitä harvemmin.

Vierailija
16/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan söin, mutta sitten tajusin, että samalla tulee syötyä melkoinen määrä säilöntäaineita (ette kai te oikeasti oleta, että ilman homeenestoaineita pähkinät säilyy syötävinä 3-5 vuotta?). Jonkun verran käytän kotimaisia herneitä ja papuja, mutta kokojyväviljatuotteet ovat minusta parempia.

Vierailija
17/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona Junttilan Perähikiän perimmäisessä perukassa syötiin noita normaaleina ruokina jo 80-luvulla. Äiti idätti linssejä, mutta itse muksuna vedin niitä raakoina suoraan pussista, nam. Nykyään ne tulee keitettyä.

Vierailija
18/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ei ole tavallista ruokaa. Linssikeittoa teen välillä evääksi töihin, mutta papuja ja pähkinöitä tulee käytettyä aika vähän.

Nuo on semmosia trendiruokia jotka on keksitty vähän aikaa sitten, ei niitä vielä 10 vuotta sitten ollut niin paljon kuin nyt. Hyvin on ihmiset ennenkin pärjänneet ilman.

Ja kyllä, taidan olla semmonen perunaa ja lihaa -juntti. Lihaa syön tosin vain vähän, mutta perunoita lisään mielelläni keittoihin ym. Olen normaalipainoinen ja terve, en ole ikinä stressannut syömisistä.

Vierailija
19/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavuista saa tehtyä vaikka hyvää meksikonpataa/tex mex pataa

Vierailija
20/138 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latinoiden perusruokaa on just riisi&pavut