Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko muut viikonloppuisät tällaisia?

Vierailija
19.08.2018 |

Miesystävälläni on joka toinen viikonloppu 8 v ja 10 v. Lapset ovat aina aamut omassa huoneessaan liki puoleenpäivään, kun mies nukkuu. Sitten käyvät 3-4 h mäkkärissä, ulkona, jossain. Ja lopun iltaa lapset ovat taas omassa huoneessa.

Luulin aluksi, että syy on minun, koska lapset vähän vierastavat minua. Mutta olen huomannut, ettei näin ole. Eilen kun tulin miehen luoksen neljän pitään, olivat lapset omassa huoneessa ja mies omassa huoneessa. Mies kutsui minut katsomaan leffaa. Jossain vaiheessa lapset riitelivät, ja mies kävi heidän luonaan. Kahdeksan maissa mies haki heidät iltapalalle ja laittoi nukkumaan. Lapset olivat omassa huoneessa jo ennen iltauutisia.

Tiedän, että teinit haluavat olla omassa rauhassa, mutta Onko tämä ”normaalia”, tai tavallista tämän ikäisten kanssa
A) ydinperheessä
B) viikonloppuisän luona?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kasvaneet tuollaisiksi tai vieraantuneet osittain isästään. Jonkin sortin elänmeno on ennen eroa ollut. Onko heillä kaverina rajaton netti? Tabletti?

Vierailija
2/28 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä muistan, että 10-vuotiaana oltiin kaksi vuotta nuoremman sisaruksen kanssa vaan kahdestaan tai yksin suurin osa ajasta. Käytiin ehkä vanhempien kanssa kaupassa, syötiin ja illalla katsottiin elokuvaa. Muu aika leikittiin, jumpattiin, ulkoiltiin, luettiin, pelattiin jne. ilman vanhempia. Tämä siis ydinperheessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kännyt ja tabletit. Sen takiahan he viihtyvät, mutta tuon ikäiset?

Ap

Vierailija
4/28 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut alapeukkuja. Miksi?

Ap

Vierailija
5/28 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut alapeukkuja. Miksi?

Ap

"Paha äitipuoli" -syndrooma joillakin

Vierailija
6/28 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo ihan miehen tavalta hoitaa lapsia kuulostaa.

Vierailija
7/28 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hyvä, että havannoit kuinka mies lasten kanssa on. Kyllähän tuo aika etäiseltä ja kaavamaiselta suhteelta kuulostaa, joskin viettävät kuitenkin päivittäin useita tunteja yhdessä. Nyt ainakin tiedät mitä voit kohtuudella mieheltä odottaa, jos yhteisiä lapsia joskus haluat

Vierailija
8/28 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa tosi ankealta.

Vierailija
9/28 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinit on tuollaisia. Tosin ovat 14 ja 16v.

Noi lapset ei ole vielä teinejä.

Aukaisen välillä poikien ovia niin menee hetki kun ne läjähtää kiinni.

Ollaan ihan ydinperhe.

Siis liian nuoria olemaan keskenään, luulisi että haluavat vähän seuraakin.

Vierailija
10/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukut sen kun lisääntyy näemmä. Ihmettelen sitä tällä hetkellä enemmän kuin miehen toimintaa.

Ap

Vierailija
11/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä tehtiin viikonloppuisin lasten kanssa kaikenlaista. Käytiin pyöräilemässä, skuuttailemassa, kalassa, leffassa, retkillä, kaikenlaista touhuttiin kaikki yhdessä tai toisen vanhemman kanssa.

Mieheni jos olisi vain viikonloppuisä, varmasti olisi mahdollisimman paljon lasten kanssa, olet oikeassa tuo kuulostaa oudolta.

Vierailija
12/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole normaalia tapaamisten ollessa noin ohuita ja sitä tunnesidettä ei ole päässyt muodostumaan sillä päivittäisellä arjella. Lapset vaan tulee yökylään jollekin vieraalle.

Vierailija
13/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minä näkisin lapsiani noin vähän, niin haluaisin olla heidän kanssaan mahdollisimman paljon. Mutta en olekaan mies. Onko siinä se ero?

Vierailija
14/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuossa mitään isäsuhdetta muodostu. Voisitko ehdottaa jotain yhteistä puuhaa iltoihin, lautapeli, leipomista tms?

Vierailija
15/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kännyt ja tabletit. Sen takiahan he viihtyvät, mutta tuon ikäiset?

Ap

Tosiaan on käynnyt ja tabletit...Miehen lapsi, kun tulee meille laittaa luurit korville. Yritään pyytää mukaan yhteiseen tekemiseen ei halua, ei jaksa. Jos johonkin lähtee mikään ei ole hyvin. Kaverille lähtee silloin tällöin. Ollaan jo lakattu yrittämistä ja viikonloput menee kutakin noin kun aloituksessaa lapsen aloitteesta. 

Vierailija
16/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos minä näkisin lapsiani noin vähän, niin haluaisin olla heidän kanssaan mahdollisimman paljon. Mutta en olekaan mies. Onko siinä se ero?

Ei. Ero tulee ihmisten erilaisuudesta.

Vierailija
17/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole normaalia tapaamisten ollessa noin ohuita ja sitä tunnesidettä ei ole päässyt muodostumaan sillä päivittäisellä arjella. Lapset vaan tulee yökylään jollekin vieraalle.

Eiköhän se tunneside jäänyt muodostumatta sen ydinperheen aikana, kun mies ei välittänyt osallistua jälkikasvunsa hoitoon. Sen seurauksena luonnollisesti tuli ero ja mies halusi vain nämä minimitapaamiset (jolloin miehen isyyden tasoa ei jatkuvasti kyseenalaisteta).

Mies ei ole uhri vaan ihan omilla toimillaan aiheuttanut suhteen ohuuden.

Vierailija
18/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukut sen kun lisääntyy näemmä. Ihmettelen sitä tällä hetkellä enemmän kuin miehen toimintaa.

Ap

Mä ainakin alapeukutin miehen tavalle "hoitaa" lapsiaan

Vierailija
19/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuossa mitään isäsuhdetta muodostu. Voisitko ehdottaa jotain yhteistä puuhaa iltoihin, lautapeli, leipomista tms?

En. En useinkaan ole niinä viikonloppuina paikalla. Käväisen korkeintaan.

Sitä paitsi asia ei kuulu minulle.

Ap

Vierailija
20/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on aika avuton faija eikä selvästi myöskään nauti lasten seurasta. Kannattaa miettiä tätä jos perhettä halua miehen kanssa.

Mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi