Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttavaa näin sunnuntaiaamuna saada nähdä facebookissa kuvia kaverin häistä, jonne ainoana minua ei ole kutsuttu.

Vierailija
19.08.2018 |

Tai näin kuvista saa käsityksen, että minä olin taas ainoa, jota ei ole kutsuttu, kun kaikki muut niissä näytti olevan ja pitävän hauskaa. En minä edes tiennyt, että tämä pariskunta oli menossa nyt naimisiin, vaikka ovatkin jo olleet pitkään yhdessä. Nyt harmittaa ja suututtaa oikeasti. Kiva aloitus päivälle ja tulevalle viikolle.
Teki mieli kommentoida kuvan alle pari valittua sanaa, mutta onneksi hillitsin itseni vielä toistaiseksi, vaikka tekisi mieli kyllä antaa palautetta.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aika tympeää. Jos haluaa pitää pirskeet vain osalle ystäväpiiristä niin miksi ihmeessä sitä pitää hieroa niiden naamaan jotka eivät olleet kutsuttuina? Jos haluaa kuvia jakaa juhlissa olleille niin sen voi tehdä muita loukkaamatta.

Mistä ihmeen ystäväpiiristä? Morsiuspari ei ole ap:n kanssa niin läheinen, että ap olisi edes tiennyt avioaikeista. Miksi kaiken maailman hyvänpäiväntutut pitäisi kutsua häihin vain siksi, että sattuu olemaan muutama yhteinen kaveri? Ja sitten ei saisi laittaa kuvia juhlista edes omille Fb-sivuilleen tai ainakaan niissä ei saisi olla kenelläkään hauskaa?

Nyt jotain rajaa siihen oman navan tuijotteluun.

Taisi kalahtaa? Miksi luulet että ne ilman kutsua jääneet haluaisi katsella sun pirskekuvia?

kalahtaa? vietät ilmeisesti niin paljon aikaa palstoilla ettei ole ihmekään ettei kukaan kutsu sinua mihinkään

voivoi, opettele se fb:n käyttö, ettet anna typerää vaikutelmaa itsestäsi.

Vierailija
42/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä just ollut ketju missä kyseltiin miten päästä eroon "kavereista" jotka eivät tajua jättää rauhaan? Tämähän olis ollut malliesimerkki siihen. Kai viesti meni perille ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taannoin yksi joka oli aikoinaan tosi läheinen ystäväni, meni naimisiin. Oltiin siis ihan paita & peppu joskus. Viimeiset kymmenen vuotta yhteydenpito on kuitenkin lähinnä tasoa tykkäämme toistemme postauksista Facebookissa. Olisiko minun silti pitänyt loukkaantua siitä, ettei minua kutsuttu häihin!?

Jösses, on sitä kaikenlaista uhriutumista näköjään.

P.s. Oikeasti ja melko läheisille tulee häistä yleensä erillinen 'ennakkovaroitus' polttareiden muodossa. Ole hyvä, lisää loukkaantumisen aihetta :)

Polttareita pitää alle puolet hääpareista...

Vierailija
44/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin nämä häät oli?

Vierailija
45/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jätin kutsumatta ihan aitoja ystäviä häihin, koska kaikki eivät mahtuneet, vanhempani maksoivat häät, joten sukulaiset olivat etusijalla. Ei se välttämättä mitään pahaa tarkoita, vaikka juhliin ei kutsuta.

Tämä.

Lapsemme häät hänen puolisonsa vanhempien kanssa puoliksi maksaneena käytäntö on tuttu.

Kun vieraita tulee 80, se tarkoittaa, että molempien suvuista ja lähipiiristä kutsutaan 40 henkeä. Vieraslista on pian täynnä isovanhemmista, sedistä, tädeistä, serkuista, kummeista. Arpapeliä, kuinka monta ystävää listalle mahtuu.

Vierailija
46/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulla ole mitään oikeutta tulla kutsutuksi, joten ei sinulle ole tehty vääryyttäkään.

Nimenomaan! Meillä järjestettiin 120 hengen häät ja kutsuttiin kaikki jotka tuli mieleen, ja myös kaveriporukat kokonaisina, mutta tuntuu silti helkkarin ahdistavalta tämä joidenkin ihmisten ajatusmaailma. Ilmeisesti hääparilla olisi heidän mielestään velvollisuus kutsua myös kaikki mahdollisesti paikalle haluavat ja kutsun puuttumisesta loukkaantuvat ei-toivotut vieraat tai muuten heitä haukutaan ilkeiksi kiusaajiksi. Minusta se on jotenkin täysin vääristynyt peruste juhliin kutsumiselle.

Vierailija
47/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole vähän niinkun sellainen perus setti? Koska se on ihan hyvä idea. Eihän se nyt niin paljon kuin haluaa tehdä jotain. Yhden hengen huone on kyllä ihan ok.

Vierailija
48/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää etäisyyttä

Eivätköhän he aika etäisiä ole olleet tähänkin asti, jos ap ei ole sen vertaa ollut hääparin tai "kaikkien muiden" häissä olleiden kanssa tekemisissä, että olisi tiennyt häistä.

Vierailija
49/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raivostua" on kyllä aika voimakas negatiivinen verbi. Ehkäpä siinä syy, miksi sinua ei kutsuttu, jos usemmain raivostut tuosta tai tästä?

Jos minulle kävisi noin, kokisin enimmäkseen surua. Tottakai suuttumusta varmasti myös, mutta raivoa, ei sentäs.

Vierailija
50/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin helpottunut, jos jonkun tuttavani häihin ei tulisi kutsua.

Olen ollut varmaan yli 10:ssä häissä ja aina ne on sitä samaa. Odottamista ja jonottamista. Savulohta ja karjalanpiirakoita. Samat hääleikit ja hääkimpun heitot. Puuduttavaa ja miljonaa kertaan tehtyä ja nähtyä. 

Vierailija
51/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tässä paikallisia eroja että kailotetaanko juhlista etukäteen vai ei. Oma kaverikin piti isot häät ja oli kertonut etukäteen vain aivan lähipiirille. Moni haluaa pitää juhlat yllätyksenä joka paljastuu vasta kutsun myötä.

Vierailija
52/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivvoi kirjoitti:

Olen ollut varmaan yli 10:ssä häissä ja aina ne on sitä samaa. Odottamista ja jonottamista. Savulohta ja karjalanpiirakoita. Samat hääleikit ja hääkimpun heitot. Puuduttavaa ja miljonaa kertaan tehtyä ja nähtyä. 

Minä olen ollut ainakin 30 häissä (oletettavasti olen sinua vanhempikin kyllä), ja silti menen aina innokkaasti juhliin :) Mutta näin me ihmiset ollaan erilaisia.

N47

Vierailija
53/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helkkari ei keneltäkään, ei koskaan mennä jälkikäteen kysymään jo pidetystä tilaisuudesta miksi ei saanut kutsua!

Miksi ei muka saa kysyä? Silöähän asia selviää.

Mä kysyin, kun ystäväni oli etukäteen puhunut, että järjestää isot häät. Sitten tuli vain ilmoitus, että menin naimisiin silloin ja silloin. Hän selitti, että pitikin ihan pienen tilaisuuden, jossa oli vain muutama sukulainen.

Vierailija
54/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tässä paikallisia eroja että kailotetaanko juhlista etukäteen vai ei. Oma kaverikin piti isot häät ja oli kertonut etukäteen vain aivan lähipiirille. Moni haluaa pitää juhlat yllätyksenä joka paljastuu vasta kutsun myötä.

Kyllähän ne kutsut yleensä lähetetään ennen häitä, vähintään kuukautta-paria etukäteen.

Vierailija
55/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jätin kutsumatta ihan aitoja ystäviä häihin, koska kaikki eivät mahtuneet, vanhempani maksoivat häät, joten sukulaiset olivat etusijalla. Ei se välttämättä mitään pahaa tarkoita, vaikka juhliin ei kutsuta.

Tämä.

Lapsemme häät hänen puolisonsa vanhempien kanssa puoliksi maksaneena käytäntö on tuttu.

Kun vieraita tulee 80, se tarkoittaa, että molempien suvuista ja lähipiiristä kutsutaan 40 henkeä. Vieraslista on pian täynnä isovanhemmista, sedistä, tädeistä, serkuista, kummeista. Arpapeliä, kuinka monta ystävää listalle mahtuu.

Sehän on täysin ihmisestä kiinni haluaako juhliinsa ennemmin sukulaisia vai ystäviä. Mi ä jättäisin kutsumatta sedän, tädin, kummit, serkut yms, ainoat sukulaiset, jotka saisivat kutsun on vanhemmat ja sisarukset. Joillekin sukulaiset ovat vain pakollinen paha ja ystävät ovat ne läheiset. Siksi hääkutsun saisivat lähinnä vain ystävät. Suku, joiden kanssa ei olla missään tekemisissä ei olisi tervetullut häihin, menisi juhlat pilalle.

Vierailija
56/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aika tympeää. Jos haluaa pitää pirskeet vain osalle ystäväpiiristä niin miksi ihmeessä sitä pitää hieroa niiden naamaan jotka eivät olleet kutsuttuina? Jos haluaa kuvia jakaa juhlissa olleille niin sen voi tehdä muita loukkaamatta.

Mistä ihmeen ystäväpiiristä? Morsiuspari ei ole ap:n kanssa niin läheinen, että ap olisi edes tiennyt avioaikeista. Miksi kaiken maailman hyvänpäiväntutut pitäisi kutsua häihin vain siksi, että sattuu olemaan muutama yhteinen kaveri? Ja sitten ei saisi laittaa kuvia juhlista edes omille Fb-sivuilleen tai ainakaan niissä ei saisi olla kenelläkään hauskaa?

Nyt jotain rajaa siihen oman navan tuijotteluun.

Taisi kalahtaa? Miksi luulet että ne ilman kutsua jääneet haluaisi katsella sun pirskekuvia?

Entä sitten? Ei minuakaan kiinnosta joidenkin kavereiden koira-, lapsi- ja harrastuskuvat, mutta en minä oleta että kaikki muut miettisivät jokaisen postauksensa sen mukaan mitä Juuri Minä haluan nähdä.

Ja tuo kalahdusmetafora nyt on jo niin väsynyt ja lapsellinen, ettei keskustelua kannattane kyllä noilla eväillä jatkaa.

Kannattaa opetella ne fb:n asetukset, ei kaikkien kuvien tarvitse näkyä kaikille. Itse esim. laitan lapsikuvia näkymään vain sukulaisille, joiden tiedän niitä haluavan nähdä.

Minun tuttavapiirissäni osa ihmisistä laittaa elämänsä isoista ja pienistä hetkistä kaikille näkyviä postauksia, osa ei laita mitään. Ei ole tullut mieleenkään loukkaantua kummastakaan vaan minä osaan ihan itse selata niiden itseä kiinnostamattomien postausten yli. Jos joku loukkaantuu noin helposti vääränlaisesta Fb-päivityksestä, niin ehkä on parempikin että sellaiset draamakuningattaret karsiutuvat pois minun elämästäni.

Vierailija
57/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mitään ilman liaätietoja. Millainen se teidän ystävyys/kaveripiiri sitten on ollut viime vuosina tai aikoina? Millainen historia teillä on?

Vierailija
58/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pidät tosi upeat omat bileet, joihin et takuulla kutsu niitä. Voit lähettää fotoja kiusaksi.

Vierailija
59/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paljon kommentteja, kiitos niistä, olivat ne kannustavia tai moittivia.

Häät oli eräällä pienellä paikkakunnalla, josta morsian ja minä ollaan alun kotoisin ja asuttiin ennen naapurissa ja oltiin eräässä harrastuspiirissä yhteen aikaan aktiivisesti. Näitä tuttuja tästä samasta ringistä oli kuvat täynnä ja siitäpä päättelin, että jäin ainoana ulkopuolelle.

Kävi miten kävi, ajattelin kysyä syytä. Ehkä tänään ei vielä, ainakaan tähän kellonaikaan kannata

ap

Vierailija
60/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivvoi kirjoitti:

Oletkohan ymmärtänyt häiden idean vähän väärin. Eivät häät ole viihdeohjelma vieraiden iloksi, vaan niissä juhlistetaan hääparin avioliittoa.

Mutta ehkä,tällainen asenne onkin hyvä esimerkki siitä, mitä tapahtuu, kun häihin kutsutaan henkilöitä, joita eivät ole oikeasti läheisiä ja joita ei häissä kiinnosta kuin se, oliko hyvät bileet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä