Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttavaa näin sunnuntaiaamuna saada nähdä facebookissa kuvia kaverin häistä, jonne ainoana minua ei ole kutsuttu.

Vierailija
19.08.2018 |

Tai näin kuvista saa käsityksen, että minä olin taas ainoa, jota ei ole kutsuttu, kun kaikki muut niissä näytti olevan ja pitävän hauskaa. En minä edes tiennyt, että tämä pariskunta oli menossa nyt naimisiin, vaikka ovatkin jo olleet pitkään yhdessä. Nyt harmittaa ja suututtaa oikeasti. Kiva aloitus päivälle ja tulevalle viikolle.
Teki mieli kommentoida kuvan alle pari valittua sanaa, mutta onneksi hillitsin itseni vielä toistaiseksi, vaikka tekisi mieli kyllä antaa palautetta.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aika tympeää. Jos haluaa pitää pirskeet vain osalle ystäväpiiristä niin miksi ihmeessä sitä pitää hieroa niiden naamaan jotka eivät olleet kutsuttuina? Jos haluaa kuvia jakaa juhlissa olleille niin sen voi tehdä muita loukkaamatta.

Mistä ihmeen ystäväpiiristä? Morsiuspari ei ole ap:n kanssa niin läheinen, että ap olisi edes tiennyt avioaikeista. Miksi kaiken maailman hyvänpäiväntutut pitäisi kutsua häihin vain siksi, että sattuu olemaan muutama yhteinen kaveri? Ja sitten ei saisi laittaa kuvia juhlista edes omille Fb-sivuilleen tai ainakaan niissä ei saisi olla kenelläkään hauskaa?

Nyt jotain rajaa siihen oman navan tuijotteluun.

Taisi kalahtaa? Miksi luulet että ne ilman kutsua jääneet haluaisi katsella sun pirskekuvia?

Vierailija
22/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vaan on todellisuus, että aikuisena ei ole pakko alkaa ja kutsua kaikkia. Lapsena siihen pakotetaan, mutta aikuisena saa kutsua just ne, jotka tahtoo.

Kun pakotettaisiinkin! Mutta kutsutta jää aina koululuokissa tietyt lapset. Minkä pienenä osaa, sen isonakin taitaa.

Oletko ihan tosissasi että kaikki pitäisi kutsua? Minusta ei todellakaan, ja oma lapseni on aina saanut kutsua juuri ne ketä on halunnut kutsua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aikuisten koulukiusaamisesta loistava esimerkki. Ja sitten naama pokerilla ja omatunto kunnossa ajatellaan, että enhän mä mitään kiusaa. Suomalaiset ihmiset on pääosin todella tyhmiä ja ilkeitä ihmisiä toisilleen. Älä ap välitä, sun tuttusi on kusipää.

Hei jotain rajaa nyt tuohon uhriutumiseenkin. Ihminen saa kutsua omiin häihinsä ihan kenet haluaa eikä se ole mitään kiusaamista. Haloo.

Vierailija
24/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mee someen, se aiheuttaa tutkitusti masennusta. Lue vaikka kirjaa.

Vierailija
25/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai näin kuvista saa käsityksen, että minä olin taas ainoa, jota ei ole kutsuttu, kun kaikki muut niissä näytti olevan ja pitävän hauskaa. En minä edes tiennyt, että tämä pariskunta oli menossa nyt naimisiin, vaikka ovatkin jo olleet pitkään yhdessä. Nyt harmittaa ja suututtaa oikeasti. Kiva aloitus päivälle ja tulevalle viikolle.

Teki mieli kommentoida kuvan alle pari valittua sanaa, mutta onneksi hillitsin itseni vielä toistaiseksi, vaikka tekisi mieli kyllä antaa palautetta.

Jos et tiennyt, että ovat edes menossa naimisiin, niin olisiko mahdollista ettet edes ole kovin läheinen? Tai pidät itseäsi läheisempänä kuin luulet?

Minulla on Facebookissa 700 kaveria. Voin kertoa, että suinkaan kaikki eivät ole sellaisia, joita häihini kutsuisin.

Vierailija
26/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole mitään oikeutta tulla kutsutuksi, joten ei sinulle ole tehty vääryyttäkään.

Vierailija
27/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ei voi kutsua. Et taida kovin läheinen kaveri olla muutenkaan, jos et edes tiennyt heidän naimisiin menosta.

Tämä. Jos olisit heidän kanssa enemmän tekemisissä, olisit varmasti ollut jotenkin tietoinen heidän hääsuunnitelmista. Ei häitä järjestetä tuosta vain, niiden suunnitteluun menee useampi kuukausi. Jos tapaat kaveriasi pari kertaa vuodessa, jäät varmasti kutsumatta.

Vierailija
28/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai et edes tiennyt että menee naimisisiin. Eli et ole ihan paras kaveri.

Vierailija
29/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aika tympeää. Jos haluaa pitää pirskeet vain osalle ystäväpiiristä niin miksi ihmeessä sitä pitää hieroa niiden naamaan jotka eivät olleet kutsuttuina? Jos haluaa kuvia jakaa juhlissa olleille niin sen voi tehdä muita loukkaamatta.

Eivät ilmeisesti välitä ap:sta tai tämän tunteista. Ihmiset ovat itsekkäitä.

Mitäh? Mulla on facebookissa ja instagramissa vähän väliä kuvia kavereiden ja tuttujen juhlakuvia, eikä ole tullut mieleen että niistä pitäisi katkeroitua.

Vierailija
30/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helkkari ei keneltäkään, ei koskaan mennä jälkikäteen kysymään jo pidetystä tilaisuudesta miksi ei saanut kutsua!

Ainoa oikea vastaus tähän on todeta, että eiköhän se syy ole selvä, kun kysyt asiaa.

Vierailija
31/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun täytyy kyllä sanoa että aika monista häistä olen saanut tietää vasta kun kutsu on tullut. Ei kaikki kertoile aikeistaan ympäri kyliä vaan haluavat pitää yllätyksenä.

Toisekseen kyllä mulla on hyviä ystäviä, joita näen vain 1-2 kertaa vuodessa, ei kaikki asu niin likellä toisiaan että voisi vähän väliä tapailla. 

En ymmärrä miksi ap:ta pitää nälviä ja kiusata lisää kun on jo valmiiksi pahoilla mielin. Ilkeitä ihmisiä taitaa olla aika paljon tälläkin palstalla.

Vierailija
32/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeen ystäväpiiristä? Morsiuspari ei ole ap:n kanssa niin läheinen, että ap olisi edes tiennyt avioaikeista. Miksi kaiken maailman hyvänpäiväntutut pitäisi kutsua häihin vain siksi, että sattuu olemaan muutama yhteinen kaveri? Ja sitten ei saisi laittaa kuvia juhlista edes omille Fb-sivuilleen tai ainakaan niissä ei saisi olla kenelläkään hauskaa?

Taisi kalahtaa? Miksi luulet että ne ilman kutsua jääneet haluaisi katsella sun pirskekuvia?

Entä sitten? Ei minuakaan kiinnosta joidenkin kavereiden koira-, lapsi- ja harrastuskuvat, mutta en minä oleta että kaikki muut miettisivät jokaisen postauksensa sen mukaan mitä Juuri Minä haluan nähdä.

Ja tuo kalahdusmetafora nyt on jo niin väsynyt ja lapsellinen, ettei keskustelua kannattane kyllä noilla eväillä jatkaa.

Vierailija
33/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ilmeisesti välitä ap:sta tai tämän tunteista. Ihmiset ovat itsekkäitä.

Mitäh? Mulla on facebookissa ja instagramissa vähän väliä kuvia kavereiden ja tuttujen juhlakuvia, eikä ole tullut mieleen että niistä pitäisi katkeroitua.

Joo, mutta onko ollut sellaisia missä on joku tietty ystäväpiiri ja sinut ainoana jätetty ulkopuolelle?

Vähän eri asia kuin satunnaiset etäisten tuttujen juhlakuvat.

Vierailija
34/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vaan on todellisuus, että aikuisena ei ole pakko alkaa ja kutsua kaikkia. Lapsena siihen pakotetaan, mutta aikuisena saa kutsua just ne, jotka tahtoo.

Kun pakotettaisiinkin! Mutta kutsutta jää aina koululuokissa tietyt lapset. Minkä pienenä osaa, sen isonakin taitaa.

Oletko ihan tosissasi että kaikki pitäisi kutsua? Minusta ei todellakaan, ja oma lapseni on aina saanut kutsua juuri ne ketä on halunnut kutsua.

No ei tietenkään tarvitse kaikkia kutsua. Mutta hyvä vanhempi vähän seuraa ja yrittää selvittää jääkö kutsutta aina joku tietty lapsi (=kiusaamista) ja jos näin on, omalta osaltaan puuttuu siihen touhuun ja juttelee sen oman lapsensa kanssa kiusaamisesta ja sen vaikutuksista kiusattavaan.

Vierailija
35/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin yksi joka oli aikoinaan tosi läheinen ystäväni, meni naimisiin. Oltiin siis ihan paita & peppu joskus. Viimeiset kymmenen vuotta yhteydenpito on kuitenkin lähinnä tasoa tykkäämme toistemme postauksista Facebookissa. Olisiko minun silti pitänyt loukkaantua siitä, ettei minua kutsuttu häihin!?

Jösses, on sitä kaikenlaista uhriutumista näköjään.

P.s. Oikeasti ja melko läheisille tulee häistä yleensä erillinen 'ennakkovaroitus' polttareiden muodossa. Ole hyvä, lisää loukkaantumisen aihetta :)

Vierailija
36/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan suu suppuun. Tilannetta ei mitenkään helpota raivonpuuskasi.

Sen sijaan voisit alkaa miettiä, miten ja mistä voisit löytää itsellesi oikeita, aitoja ystäviä. Nyt olet ilmeisesti tulkinnut suhteen ystävyydeksi, vaikka se toiselle osapuolelle on ollut vain tuttavuutta.

No eipä kyllä kovin läheisiä ole oltu, jos ap ei edes tiennyt tuon parin hääsuunnitelmissa. Kaikkia kerran pari vuodessa moikattavia tuttuja ei voi kukaan kutsua häihinsä. Ap kuulostaa ahdistavalta takertujalta.

Voi facepalm kun ap vielä kävis raivoamaan kuvien alle miksi häntä ei ole kutsuttu🙈🙊😂 Ei ole kiva herätä tällässeen myötähäpeäänkään!

Vierailija
37/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kalahtaa? vietät ilmeisesti niin paljon aikaa palstoilla ettei ole ihmekään ettei kukaan kutsu sinua mihinkään

Vierailija
38/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Ei minuakaan kiinnosta joidenkin kavereiden koira-, lapsi- ja harrastuskuvat, mutta en minä oleta että kaikki muut miettisivät jokaisen postauksensa sen mukaan mitä Juuri Minä haluan nähdä.

Ja tuo kalahdusmetafora nyt on jo niin väsynyt ja lapsellinen, ettei keskustelua kannattane kyllä noilla eväillä jatkaa.

Kannattaa opetella ne fb:n asetukset, ei kaikkien kuvien tarvitse näkyä kaikille. Itse esim. laitan lapsikuvia näkymään vain sukulaisille, joiden tiedän niitä haluavan nähdä.

Vierailija
39/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea tilanne ja vaikka kukin saa kutsua juhliinsa ne jotka haluaa, niin on sallittua myös pahoittaa mielensä jos oletti olevansa hääparin kanssa niin läheinen että saisi kutsun ja käytetäänkin ilman. Esim. työn kautta saadut läheisetkin ystävät saatetaan jättää kutsumatta koska halutaan pitää hääjuhlat perheen tai tietyn ystäväpiirin kesken. Joku ystävä saattaa olla niin päällekäyvä tai huomiota haluava että hääpari haluaa olla varmuudella oman juhlansa keskipisteenä ilman häntä, tai väkimäärä on niin iso että leikkuri käy juuri omalla kohdalla kun on ollut hääparin kämppis n. 10 vuotta sitten ja tapaamiset ovat vähän hiipuneet. Nämä ovat kaikki esimerkkejä tilanteista, joista tiedän syyn (omalla kohdalla tuo viimeinen).

Vierailija
40/94 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siellä Facebookissa pitää olla? Poista Facebook ja ole tyytyväinen omaan ekämääsi, äläkä peilaa omaa tilannettasi jatkuvasti muihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi