Kotiäidin elatusapua
Meillä on kolme poikaa joita olen hoitanut kotiäitinä. Asumme vuokralla. Minulla ei ole mitään ammattia eikä tuloja. Mieheni ilmoitti pari viikkoa sitten että uusi nainen hänellä ja vauva tulossa jouluna. Voi sitä surun ja raivon määrää. Tämä nainen haluaa mieheni.
Ensin ajattelin että menen töihin ja hoidan pojat. En saa mitään järkevää työtä millä elätän. Pitäisi opiskella. Umpikuja.
Niinpä päätin jotain raflaavaa. Mies saa lapset. Hoitajien uuden hoitoonsa kanssa. Poikamme ovat pahassa iässä ja villejä ja moniongelmaisia. Maistakoon mies omaa lääkettään. Näyttäköön miten pyörittää uusioperhettään.
Joudunko maksamaan elatusmaksua. Minulla ei ole yhtään palkkatuloa olut 10 vuoteen. Äitini ehdotti että muutan Pohjanmaalle hänen mökkiinsä missä on 45 neliötä mutta pientä viljelyä. Voisin ajatella häntä ja elää siellä ilmaiseksi. Pojat ei sinne mahdu mutta voisin ottaa yhden kerrallaan vieraaksi. Olen Lopen uupunut tilanteeseen. Mitää sanotte
Kommentit (19)
Olet kylmä äiti miten voit jättää lapset
Jos mies saa lapset niin tietenkin sinä maksat elatuksen.
Kannattaa nyt ihan rauhassa miehesi ja mielellä uuden naisen kanssa pohtia eri ratkaisujen vaihtoehdot. Onko nainen valmis hoitamaan neljä lasta. Voisivatko he palkata sinut kotiapulaiseksi. Saisit palkkaa mutta hoitaisit perheen kotityöt.
Et joudu maksamaan elatusmaksuja, koska sinulla ei ole tuloja.
Viisaasti teit käyttäessäsi pojat isälleen. Rohkea päätös. Hänen on aika nähdä ja kokea millaista on hoitaa 3 villiä poikaa.
Järjestä itsellesi mukava elämä, niin pojat voivat vierailla luonasi
Vierailija kirjoitti:
Korjataan, Kela maksaa elatusta, eihän ap:llä ole rahaa.
Ap, muuta vaan sinne mökkiin, tosi raflaavaa :D, mutta kyllä sä idari ne lapset luoksesi otat kaikki yhtäaikaa, etkä vain yhtä kerrallaan, hyvin mahdutte niiksi hetkiksi.
Asutko nyt Porvoossa?
Vierailija kirjoitti:
Elatus maksetaan tulojen suhteessa. Jos etävanhempi on maksukyvytön, Kela maksaa elatustuen.
Lastenvalvojalle aika, hän tekee kyllä kaikki laskelmat.
Tulottomana/ työttömänä et joudu maksamaan tietenkään. Mies hakee tuet Kelasta. Opiskele ammatti ja ala elää elämääsi. Onnea valitsemallasi tiellä! Virkistävän rohkeaa!
Jaa lapset puoliksi. Ota kiltein itse ja anna vaikeat tapaukset miehesi uusioperhettään. Tai anna vaikein sijoitukseen.
Ihan elävästä elämästä tiedän tapauksen, jossa viiden lapsen isä löysi uuden naisen. Se loppui siihen, kun se viiden lapsen äiti sanoi, että "saat lapset".
Hankkiudu raskaaksi uudelle miehelle. Nosta kädet pystyyn ja jätä kaikki exän huoleksi. Hyvä rangaistus.
Ei yhtään huono ajatus jättää pojat miehelle. Siinäpä elävät uusperhearkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjataan, Kela maksaa elatusta, eihän ap:llä ole rahaa.
Ap, muuta vaan sinne mökkiin, tosi raflaavaa :D, mutta kyllä sä idari ne lapset luoksesi otat kaikki yhtäaikaa, etkä vain yhtä kerrallaan, hyvin mahdutte niiksi hetkiksi.
Asutko nyt Porvoossa?
Itseasiassa ap:n ei tarvitse ottaa poikia luokseen lainkaan ellei halua.
Mies sai raivarin ja uusi nainen ei hoida kuin omia. Mutta en luovuta. Minä muutan äidin luo huomenna. Mies kyllä lupasi katsoa poikia päivän muttei enempää. Uudella naisella onkin edellisistä suhteista kolme jo isoa lasta. Tätä vauvaa näyttää käyttävän sutoakseen exäni joka on ihan sekaisin.
Ap, etkö rakasta lapsiasi?
Tiedäthän, että jos jät poikasi isälle niin pojat myös on tulevaisuusessakin siellä, koska olosuhteita oikeus harvoin muuttaa jos päätätkib haluta joskus olla lähihuoltaja.
Espoosta pohjanmaalle on pitkä matka, varsinkin jos yhddn kolmesta lapsesta otat kerralla.
Kosto on periaatteessa hyvä, että mies saia tuntea mitä se elämä ja arki on oikeasti lasten kanssa. Mutta lapset on huono kostonväline, he kärsivät.
Jos sinä jätät lapset miehelle eikä mieskään halua lapsia niin pojat sijoitetaan sijaisperheeseen tai jopa huostaanotetaan. Kannattaa pikkusen miettiä onko kosto kannattavaa.
Ota yhteyttä kuntasi Sossu toimeen. Siellä kuulet oikeutesi. Sausithan mieheltä sitten elatusmaksua noin 500€.