Muita, joilla on alkanu jo 'heittää päästä' tää pimeys?
Väsyttää enemmän, mutta uni ei piristä. Tekee mieli makeaa...
Kamalinta ottaa 'pienet torkut' joskus alkuillasta, mutta herätä pilkkopimeään. Hyi, miten ahdistavaa.
Tuntuu, etten jaksa tätä valln määrän heilahtelua, lämmön ja kylmyyden vaihtelu ei haittaa niinkään.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointtina olikin, ettei nuppi kestä tätä valon ja pimeyden jatkuvaa heilahtelua, niinkuin Suomessa. Pimeyteen alkaa tottua sitten joskus talvella, mutta mieluiten valitsisin valon. Pimeytyminen on ahdistavaa.
Ap
No mutta yöllähän kuuluu olla pimeää, vai haluatko siis että yölläkin on valosaa?
Miten niin "pitää olla"? Jäikö luonnontieteiden tunnit koulussa väliin? Päivän ja yön pituuden vaihtelu on luonnollista. Ei ole mitään sellaista, että yön PITÄISI OLLA aina tietyn mittainen.
Muuta päiväntasaajalle. Siellä on aina päivä ja yö yhtä pitkät.
Vuodenaikojen vaihtelu ainakin itselläni laukaisee jonkun ahdistuksen aika helposti, mitä vanhemmaksi tulen niin aiemmin oon huomannut niin käyvän. Eikä se että edessä on todella pimeä ajanjakso ainakaan helpota oloa😞 toiset vaan ovat sensitiivisempiä joka suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Pimeys on persiistä.
Tykkään lämmöstä ja valoisista öistä, joten etelään matkustaminenkaan ei lohduta, kun siellä on aina öisin pimeää.
Se on pitkä talvi taas edessä...
Auttaa se, jos matkustat maapallon toiselle puolelle talvella.
Mulla on varmaan nupissa paljonkin vikaa, mutta se ei selitä kaikkea. Ei voi olla nupissa siinä vika, että en yksinkertaisesti sopeudu vuodenaikojen muutoksiin, koska ne tulee niin nopealla tahdilla. Ajattelenkin, että en vain jostain syystä ole sopiva näille leveysasteille ja mun pitäisi asua muualla.
Vuodenaikojen vaihtelu ei siis ole niinkään se pääongelma vaan se nopeus. Tai on se sillä tavalla, että en käsitä miksi ihminen on luotu tällaiseen pimeyteen ja kylmyyteen elämään. Tänne on kai valikoitunut ihmiset jotka kestää ja jopa pitää siitä, mutta en minä. Jos saisin päättää kesä olisi talven paikalla ja talvi kesän. Talvella kehoni oireilee pimeyttä ja kylmyyttä toisinaan todella voimakkaasti, väsyttää hirveästi ja nukkuisin vain kuin karhu. Keväällä valo on hirveän ahdistava. Mitä elämää se tällainen on. Ei auta että pää haluaa tehä ja mennä kun kroppa ei. Kilpirauhanen tuntuu myös reagoivan vuodenaikoihin. Joo vitamiinit on kyllä hallussa.
Nyt kun aloin tottua että on kesä, se meni jo. Olisin nyt vasta alkanut siihen tottua ja herätä siihen että nyt on kesä. En kestä tällaista, joten pakko kai tehdä kaikkensa että pääsisi muualle. Sydäntalvi on kyllä ihana. Mutta kun silloinkin nukuttaa.
Vihaan pimeyttä. Joutuu sytyttelemään keinovaloja sisällä. Kattokruunusta palanut suurin osa lampuista ja mistään ei saa edes kunnon lamppuja. En saa unta pimeässä. Voi kun olisi aina kesä ja valoisaa.
Outoja ihmisiä, vasta muutoman yön olen voinut nukkua kunnolla, kun se kamala helle meni ohi ja yöt alkavat edes vähän tummua.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan pimeyttä. Joutuu sytyttelemään keinovaloja sisällä. Kattokruunusta palanut suurin osa lampuista ja mistään ei saa edes kunnon lamppuja. En saa unta pimeässä. Voi kun olisi aina kesä ja valoisaa.
Sama täällä. Mäkin nukun parhaiten valoisassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on varmaan nupissa paljonkin vikaa, mutta se ei selitä kaikkea. Ei voi olla nupissa siinä vika, että en yksinkertaisesti sopeudu vuodenaikojen muutoksiin, koska ne tulee niin nopealla tahdilla. Ajattelenkin, että en vain jostain syystä ole sopiva näille leveysasteille ja mun pitäisi asua muualla.
Vuodenaikojen vaihtelu ei siis ole niinkään se pääongelma vaan se nopeus. Tai on se sillä tavalla, että en käsitä miksi ihminen on luotu tällaiseen pimeyteen ja kylmyyteen elämään. Tänne on kai valikoitunut ihmiset jotka kestää ja jopa pitää siitä, mutta en minä. Jos saisin päättää kesä olisi talven paikalla ja talvi kesän. Talvella kehoni oireilee pimeyttä ja kylmyyttä toisinaan todella voimakkaasti, väsyttää hirveästi ja nukkuisin vain kuin karhu. Keväällä valo on hirveän ahdistava. Mitä elämää se tällainen on. Ei auta että pää haluaa tehä ja mennä kun kroppa ei. Kilpirauhanen tuntuu myös reagoivan vuodenaikoihin. Joo vitamiinit on kyllä hallussa.
Nyt kun aloin tottua että on kesä, se meni jo. Olisin nyt vasta alkanut siihen tottua ja herätä siihen että nyt on kesä. En kestä tällaista, joten pakko kai tehdä kaikkensa että pääsisi muualle. Sydäntalvi on kyllä ihana. Mutta kun silloinkin nukuttaa.[/
Ai niin Lapissa kun asun niin pimeys on erityisen pimeä ja sitten kesällä täysin valoisat yöt. Ääripäästä toiseen siis.
Vierailija kirjoitti:
Tsekkaapas ap:
painosi
yleiskuntosi
päihteiden käyttö
lääkkeiden käyttö
unen määrä
ja terveellinen ruokavalio
Kahta keskimmäistä ei kannata harjoittaa.
Just. Ettei lääkkeiden käyttöä pidä tehdä. Että diabeetikko voi jättää insuliinitbottamatta jne. Onko tyhmempää kuultu.
Minkään noista ei tarvitse vaivata ap:ta. Kaamosmasennus on oikea olotila ja yksi vaihtoehto.
Itse tykkään pimeästä, mutta talvi ahdistaa tympeillä keleillään.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla taitaa olla jotain muita ongelmia.
En todellakaan tee aloittajasta mitään päätelmiä sanomalla tämän, mutta itsellä on nuo aloituksessa kuvaillut oireet ja olen erittäin vakavasti masentunut ihminen.
"Mun mielestä!
Mun mielestä!
Minä olen oikeassa, joten jos mun mielestä nyt on paras aika niin kaikkien muidenkin mielestä niin pitää olla!"