Pojalle nimeksi Jami?
Olemme jo vähän iäkkäämpiä eli nelikymppisiä ja meidän nimet alkavat j-kirjaimella ja haluaisimme lapsellekin j-kirjaimella alkavan nimen ja Jami miellyttää, sellainen äidin pikkupallero tulee mieleen nimestä, mutta toisaalta ihan miehekäskin, vähän niin kuin Jamiroquai, nuoruudesta :)
Kommentit (36)
Jamal
Siitä mukava uusisuomalainen nimi pojalle :))
"Yleisin nimi on vuosina 2000–2009 syntyneillä, jolloin Jami annettiin nimeksi 1331 pojalle."
- Wikipedia
Onhan tuota nimenä muutamalla. Muodista meni pois kymmenkunta vuotta sitten, mutta eipä tuo haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Hillopoika...
Eli?
Ja sitten on aina jamit pystyssä...?
Vaihda mammanpoikakonsonantti miehekkäämpään ja tee hänestä mieluummin vaikka Jari tai Jani.
60-luvun suosikkinimet tekevät taas tuloaan, ja eipä aikaakaan kun myös 70-luvun etunimistö kokee renessanssin :)
Mun serkun perhoskoiran nimi oli Jami, joten se on koiran nimi. Toiseks nimeks vielä Petteri niin lapsi on nimillä pilattu.
Jami on ihan tavallinen, vanha nimi. Ei ole mitenkään erikoinen. Löytyy jopa nimipäivä kalenteristakin. https://fi.wikipedia.org/wiki/Jami
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hillopoika...
Eli?
JAMi
Vierailija kirjoitti:
Mun serkun perhoskoiran nimi oli Jami, joten se on koiran nimi. Toiseks nimeks vielä Petteri niin lapsi on nimillä pilattu.
Jami NICO Petteri...
Tietenkin voitte antaa Jamin. Täällä palstalla inhotaan kaikkia nimiä. Ehkä Onni ja Hilda käy..
Vierailija kirjoitti:
Koiran nimi.
Samaa mieltä.
Olen aina pitänyt Jamia naisen nimenä. Tunnen (Mir)Jamin.